Korona vai mikä kun tuntuu ettei vaan parane
Oon ollut nyt viikon todella kipee. Alkuviikosta oli kuumetta, enää ei ole. Koko tämän ajan on ollut kurkku ihan todella kipeä, samoin pää. Veto täysin poissa. Yleensä selätän flunssat nopeasti mutta tämä ei tunnu menevän ohi. Onko Koronaa taas liikkeellä?
Kommentit (7)
Odota, nyt iskee vielä kaamea nuha. Näin kävi meillä, kun luultiin, että tauti on ohi.
Minulla koronan erotti muusta se että maut ja hajut vääristyivät. Maku- ja hajuaisti on kuyllä menneyt vuosien aikana monestikin esim. siitepölyaikaan, mutta koskaan muulloin ei vääristynyt niin ettei edes kahvia voinut juoda kun maistui niin pahalta.
Ainakin Jyväskylässä oli kymmeniä todettuja koronatartuntoja viikon sisään. N.250 koko Suomessa, eli kyllä koronaa liikkuu.
Tee testi, jos kiinnostaa
Tai pode muuten
Minulla korona iski vajaa neljä viiikkoa sitten.
Ensimmäinen viikko petissä. Henkeä ahdisti ja rinnassa kipu. Maku- ja hajuaisti väristyneet ja heikot.
En syönyt mitään mutta juomisesta huolehdin, mm. limsaa jota en tavallisesti juo ollenkaan ja vettä.
Kuumetta ei paljon ollut mutta veto pois täysin. Nuha aivan kamala tai oikeastaan nenä vuoti kuin hana, ei mennyt tukkoon. Kurkkukipu.
Tuo hengenahdistus oli pelottava. Pelkäsin että menee pahemmaksi ja joudun sairaalaan. Se jatkui parin viikon päästä vielä vaikka hieman lievempänä. Ja se väsymys, ei vieläkään kunnolla ohi. Kun aloin olla hiukan selvemmillä vesillä lähdin rauhalliselle kävelylenkille. Hengenahdistus ja kipu paheni, tuntui ettei saanut happea elimistöön.
Käsissä ja sormissa alkoi tuntua kummalliselle. Ajattelin että pyörryn sinne mutta hiljakseen pääsin kotiin.
Nyt olen lenkkeillyt vähitellen rasitusta lisäämällä. Tämä väsymys ja uupumus v-tuttaa tosissaan. Pelottaa pääsenkö koskaan enää kuntoon!
Ne flunssat oli viime vuoden lopussa pahempia ku yleensä, siis kesti pidempään. Mä en tiiä jatkuuko sama edelleen, mulla kesti 3 viikkoa
Ei korona vaan flunssa