Miehellä talvilomaa, lapset päiväkodissa
Mua surettaa omien lapsien puolesta. Monet muut lomailee ja meidän lasten täytyy mennä päiväkotiin. Itselläni töitä koko viikko. Mies lomailee. Kerroin, että lapset tarvitsee myös lomaa, tuntuu epäreilulta, että lapset ovat päiväkodissa. Mies suuttui ja sanoi, että minä en päätä hänen henkilökohtaisesta lomasta. Täytyy varmaan itse alkaa ottaa palkatonta vapaata, että lapset saa edes joskus lomaa
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Hah, itse ainakin vien lapsen päiväkotiin loman ajaksi. Loma kuluukin niiden kotiaskareiden tekoon, jotka ei lapsen läsnä ollessa luonnistu eli tosi ruhtinaallista omaa aikaa.
Mihin sitten tarvitset lasta? Ja sinullako on YKSI lapsi jonka olemassaolon aikana et voi tehdä kotiaskareita.
Isä tietää varmasti jaksamisensa rajat itse paremmin kuin ap tai palstalaiset. Sairasta miten isää haukutaan.
Parisuhteesta ja perheestäkin on hyvä joskus ottaa lomaa. Senkus sinä seuraavalla lomallasi varaat yhden hengen viikon loman etelässä. Eihän sinuakaan määräillä. Tai koko kesäloman ajaksi lähdet yksin. Mitäs sun tarttee mitään sanoa, laitat postikortin tulemaan ja kerrot millon tuut takas, parasta olla lämmin ateria pöydässä odottamassa ja puhdas talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että porvoosta tällä kertaa tällaista. Päiväkodeissa kysytään, milloin vanhemmilla on loma, ja silloin ei viedä kakaraa hoitoon. Ainakin ennen oli tällainen sääntö. AI NIIIN, melkein unohdin.... "MUTKU MÄ TARVIIN SITÄ OMAAA AIKAAA JA LAPSEN RUTIINIT MENEE SEKAISIN..." Hitot lapsen hyvinvoinnista.
Ei oo enää tuota sääntöä ja se näkyy huomattavasti kasvaneena loma-aikojen hoitoon tuontina.
Varhaiskasvatus on lapsen oikeus, vanhempien lomalla ei ole sen kanssa mitään tekemistä.
Meillä se, että varahoitopaika on nykyään 20 km:n päässä on vähentänyt paljon loma-ajan hoidontarvetta.
No ensi kerralla seuraavassa tilanteessa otat itse pari päivää lomaa myös.
Tuossa tilanteessa melkein toivoisin, että joku tulisi flunssaan. Siinähän lomailee sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, itse ainakin vien lapsen päiväkotiin loman ajaksi. Loma kuluukin niiden kotiaskareiden tekoon, jotka ei lapsen läsnä ollessa luonnistu eli tosi ruhtinaallista omaa aikaa.
Mihin sitten tarvitset lasta? Ja sinullako on YKSI lapsi jonka olemassaolon aikana et voi tehdä kotiaskareita.
En ala täällä remontoimaan ja maalaamaan taaperon pyöriessä jaloissa ihan turvallisuussyistä. En tiennyt, että lapsella pitää olla joku käyttötarkoitus? Itse hankin omani ihan rakkaudesta. Sitä ei vähennä se mitenkään, että lapsi on talviloman päiväkodissa, kun puran talon rakenteita ja maalaan seiniä :D
Kyllä mekin välillä ei pidetään osa hoidossa, kun ei ole tuli verkostoa ja pakko välillä saada jotain aikaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei halua viettää aikaa omien lastensa kanssa?
Koska miehet lähtökohtaisesti ovat itsekkäitä ääliöitä. Kuten esimerkkimme osoittaa. Tuommoisen rääpäleen minä olisin potkinut hengiltä ja nakannut tunkiolle. onneksi itse osasin valita mieheksesi fiksun ihmisen.
Mun ex-mies teki samoin, sitkistelin keskuuhun sen saatanan vätylän kanssa, otin oman lomani ja häivyin yksin kuukaudeksi Italiaan kertomatta etukäteen, lähtiessäni jätin eropaperit postin kautta, lapset oli silloin 4 ja 5 v. Mies oli yrittänyt hoidattaa kakarat äidillään, sepä olikin viisas nainen ja oli sanonut, että hoida itse penikkas. Kun palasin lomalta menin vuokra-asuntoon, lapset on nykyään viikko viikko ja mies in lunastanut minut ulos talosta, jota aina inhosin, oli miehen tekemä.
tai sitten lapset tykkää leikkiä kavereiden kanssa versus kattella kaiken kieltävää vanhempaa kotona.
Ehkä parempi olla päiväkodissa turvallisten aikuisten kanssa, kuin tuollaisen isän kanssa
Minun ex- mieheni oli yhtä itsekäs ja itsensä lapsen hoidosta "eriyttänyt". Ehkä teki viisaasti, ettei sitoutunut lapseen koko aikana, ettei kärsinyt eron jälkeen liikaa ahdistusta. Vietti itsellisen miehen elämää jo avioliiton aikana, eivätkä tapaamiset tai yhteiset lomat lapsen kanssa eronkaan jälkeen kiinnostaneet. Oli sydäntä särkevää nähdä lapsen ikävä ja ulkopuolisuus, kun muiden lasten isät hakivat lapsiaan tai harrastivat heidän kanssaan. Tämä ulkopuolisuus ja riittämättömyys vaivaavat lasta vielä aikuisiälläkin.
Kai mies sentään voisi suostua edes kompromissiin? Itsekästä koko viikko pitää omaa lomaa...!! Että pitäisi sitä omaa lomaa vaikka ma-ke, ja loppuviikko lasten kanssa?
Nää on näitä minä minä minä ja minun loma... Tyyppejä. Sitten luullaan, että se päiväkoti on lapselle jotenkin hyvä paikka... Terveisin päiväkodin hoitaja. Myös lapset tarvitsevat lomaa.
Tästä asiasta väännetty myös tänään täällä kotona. Taisi kolahtaa liikaa, kun kysyin miksi häntä ei kiinnosta viettää aikaa omien lasten kanssa? Hän alkoi raivota, että pidä sinä sitten lomaa lasten kanssa. Tästä eteenpäin aionkin. Otan sitten vaikka palkatonta.
Jos lapset ovat tuollainen riesa, niin miksi ei ole päättänyt viettää lapsetonta elämää?
Ei oo enää tuota sääntöä ja se näkyy huomattavasti kasvaneena loma-aikojen hoitoon tuontina.