Miehellä talvilomaa, lapset päiväkodissa
Mua surettaa omien lapsien puolesta. Monet muut lomailee ja meidän lasten täytyy mennä päiväkotiin. Itselläni töitä koko viikko. Mies lomailee. Kerroin, että lapset tarvitsee myös lomaa, tuntuu epäreilulta, että lapset ovat päiväkodissa. Mies suuttui ja sanoi, että minä en päätä hänen henkilökohtaisesta lomasta. Täytyy varmaan itse alkaa ottaa palkatonta vapaata, että lapset saa edes joskus lomaa
Kommentit (40)
No puolensa ja puolensa. Joskus tarvii myös sitä ihan omaa aikaa.
Missä sun lomat?
Miksi olet yhdessä tuollaisen itsekkään ja keskustelukyvyttömän ihmisen kanssa?
Mun miehellä on kaveri, jonka vaimo kun lähtee työmatkalle, ukko ottaa jonkun hoitamaan lapsia. Itse polttelee pilveä.
Äidit luulevat aina tietävänsä isää paremmin mikä on parasta lapselle.
Vähän miten sen ottaa. Voihan niillä lapsilla olla päiväkodissa enemmän kavereita ja tekemistä, kuin vaan katsoa kotona miten isi juo kaljaa.
Miksi mies ei halua viettää aikaa omien lastensa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei halua viettää aikaa omien lastensa kanssa?
Jep. Itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Missä sun lomat?
Miksi olet yhdessä tuollaisen itsekkään ja keskustelukyvyttömän ihmisen kanssa?
Olen ollut niin vähän aikaa työsuhteessa, että seuraavat lomat on kesällä ja sekin vain muutama viikko.
Että porvoosta tällä kertaa tällaista. Päiväkodeissa kysytään, milloin vanhemmilla on loma, ja silloin ei viedä kakaraa hoitoon. Ainakin ennen oli tällainen sääntö. AI NIIIN, melkein unohdin.... "MUTKU MÄ TARVIIN SITÄ OMAAA AIKAAA JA LAPSEN RUTIINIT MENEE SEKAISIN..." Hitot lapsen hyvinvoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on surullista, että omaa aikaa ei haluta viettää lasten kanssa, meillä ei kyllä ikinä kumpikaan veisi lomalla lapsia päiväkotiin. Itsekin haluamme nauttia yhteisestä ajasta lasten kanssa, ja kyllä se päiväkotiarki vaan rasittaa lapsia, siitäkin tarvitaan lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän miten sen ottaa. Voihan niillä lapsilla olla päiväkodissa enemmän kavereita ja tekemistä, kuin vaan katsoa kotona miten isi juo kaljaa.
Tai sitten isi vois mennä puistoon/uimahalliin/hoplopiin ja viettää kivaa aikaa lastensa kanssa. Ei ne enää teineinä vietä aikaa vanhempien kanssa jos ei siihen mennessä ole luotu läheistä suhdetta. Voi sitten vanhemmiten kaduttaa.
Ota vain palkatonta lomaa. Lastesi lomattomuus on myös sinun syytäsi. Vaikka on miehesi kyllä aika itsekeskeinen, jos ei viitsi edes 1-2 pitää pitää lapsia kotona, vaikka itse on koko viikon lomalla. Mutta kyllä se on ihan ok, jos kaipaa edes pari päivää ilman lapsia harvakseltaan.
Otat seuraavaan kohtaan palkatonta, kun mies aikoo lomailla ja sanot, että kun ei onnistu lomailla kerta miehen loma-aikoina niin otat palkatonta
Hah, itse ainakin vien lapsen päiväkotiin loman ajaksi. Loma kuluukin niiden kotiaskareiden tekoon, jotka ei lapsen läsnä ollessa luonnistu eli tosi ruhtinaallista omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on surullista, että omaa aikaa ei haluta viettää lasten kanssa, meillä ei kyllä ikinä kumpikaan veisi lomalla lapsia päiväkotiin. Itsekin haluamme nauttia yhteisestä ajasta lasten kanssa, ja kyllä se päiväkotiarki vaan rasittaa lapsia, siitäkin tarvitaan lomaa.
Jep. Arvaat varmaan, että minusta tämä tuntuu pahalle. Kysyin, voisiko lapset olla edes lyhyempää päivää, niin sekin oli jo kauhean vaikeaa.
No kyllä monet vie lomalla hoitoon. Tavallaan ymmärrän, esim 2-3 päivää viikosta, mutta olisi ihan hyvä, että lapset saa välillä myös lomaa, edes sen pitkän viikonlopun verran.
Mikset käy tätä keskustelua miehen kanssa? Jos mies ei keskustele, mitä oikein näet hänessä?
Lapsille paras paikka on päiväkoti: siellä on kaverit ja siellä on pedagogisesti pätevät aikuiset. On lasten elämän aliarvioimista vaatia heitä olemaan kotona isänsä kanssa, jos isällä ei ole alan koulutusta. Älä pilaa lastesi mahdollisuutta hyvään lapsuuteen vaatimalla kouluttamatonta ihmistä vastaamaan kehittyvien pienokaisten ohjaamisesta ja opettamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mikset käy tätä keskustelua miehen kanssa? Jos mies ei keskustele, mitä oikein näet hänessä
On käyty... Kuten sanoin, suuttui etten voi määrätä hänen vapaista
Ihan ok lähtökohta, mutta ei ihan lähde, 1/5.