Jos sulla olis ylimääräistä rahaa, ostaisitko
Chanelin, Guccin tai Luis Vuittonin tai jonkun muun laukun?
Mulla olisi nyt sellainen tilanne, mutta raaskiiko sittenkää laittaa niin paljon fyffee yhteen laukkuun.
Mielipiteitä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä ns. ylimääräistä rahaa eli säästöjä pahan päivän varalle. Säästöt kattaa tällä hetkellö käytännössä 2-3 kk täystulottomuuden. Ei tulisi mieleenkään laittaa niitä rahoja mihinkään merkkilaukkuihin.
Se raha on siellä puskurina yllättäviä tarpeellisia menoja varten, jos vaikka sairastuisin, jäisin työttämäksi tai puoliso yhtäkkiä jättäisi tai pahimmassa tapauksessa kuolisi.
Ja vielä tiedoksi, että mulla on pari hyvää peruskäsilaukkua jo olemassa jostain viiden vuoden takaa, eli uutta en tarvitse. Toki ostan uusia käytännöllisiä vaatteita tai laukkuja, jos on on tarve ja niihin kyllä riittää rahat, mutta ostan vain tarpeeseen. Ja jos ostan, niin yleensä kallistun sellaisiin ajattomiin vaihtoehtoihin, joilla pärjäilee useamman vuoden.
Toki olen tylsän ja yksinkertaisen näköinen varmaan monen mielestä, mutta onnellinen, kun voi tehdä jotain muita itselle mieluisia asioita, kun ne rahat ei valu mihinkään turhuuksiin.
Jos olisi ylimääräistä rahaa, niin käyttäisin ne tulevalla lomamatkallani Okinawassa, Japanissa. En ostelisi mitään turhia laukkuja. M25
Vaikka voittaisin lotossa niin en ostaisi mitää "luksus" merkki laukkua.
Jonkin kalliimman eettisesti tuotetun ja kestävän laukun voisin hommata jos sellaista tarvitsisin. Nuo merkkilaukut ei vaan ole minun makuuni.
En varmaankaan. Käsilaukkuja en käytä ja noiden matkalaukut kyllä pöllitään tietyissä kohteissa ja potkitaan muutenkin rikki.
Miksi "ylimääräistä rahaa" pitäisi käyttää johonkin?
Mielestäni sulla ei oo tarpeeksi rahaa silloin jos joudut asiaa miettimään. En ostaisi. Voipi kaduttaa myöhemmin.
Itse ostin asunnon kun tuli extraa.
Minulla on "ylimääräistä" rahaa, ja itse asiassa pari vuotta sitten harkitsin sellaisen laukun ostamista, mutta kuten aina, aloin ajatella mitä sillä teen.
Tämä sama kaava toistuu aina; näen jotain esim. vaatteen joka houkuttaa, mutta sitten tulee taas tuo että tarvitsenko?
Itse en ajattele että rahaa on ylimäärisesti näin tavallisella ihmisellä, miljoonia minulla nyt ei kuitenkaan ole. On hyvä selkänoja kun tietää että jos jotain tapahtuu ei putoa puille paljaille ja ainakin vuoden elää vaikka niillä rahoilla ilman muita tuloja. Näin tällaisina aikoina se tuo turvallisuuden tunteen, ja kun yksin elää ja asuu ei voi edes turvautua kehenkään.
Olen aina ollut harkitseva rahankäytössä, ihan lapsesta asti. Ostan vaatetta kun tarve vaatii, en muuten. En näe vitsiä hankkia vaatteita kaappiin joita tuskin koskaan käytän. Sillloin voin myös ostaa kerralla laadukkaampaa ja vaikka maksaakin sitten enemmän.