Tuli mieleen noista työhakemuksiata sellanen että jos asuu hyvin pienellä paikkakunnalla jossa ei ole avoimia työpaikkoja
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Miten jos asuu korvessa missä ei kulje julksia eikä itsellä ole ajokorttia?
No olisko joku etätyö? Vaikka joku puhelinmyynti? Vai eikö ole kuuluvuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtä täytyy hakea ja olla valmis vastaanottamaan siltä alueelta, missä sun päivittäiset työmatkat yhteenlaskettuna on eneintään 3 tuntia.
On tuo kyllä sairasta. Töissäkäyntiin valmistautumisineen menee puolet vuorokaudesta. Ja nuo muuttamisesta jankkaavat voisivat miettiä olisivatko itse siihen valmiita pelkän työpaikan takia, suurin osa kun tekee töitä vain elannon tajua ja muut asiat elämässä ovat toivottavasti tärkeämpiä. En ole ikinä nostanut työttömyyskorvausta päivääkään, mutta tiedän, että osa siitä on vain hyvää tuuria ja tunnen sympatiaa työttömiä kohtaan.
Itse muutin perheellisenä työpaikan tähden. Mies ja lapset seurasi perässä mistä löytyi minun koulutusta vastaava työpaikka. Täältä missä nyt asutaan on noin 5 tunnin matka sinne missä suku ja vanhat ystävät asuvat. Miehen oli helpompi löytää mistä vain töitä, minkä takia mentiin sen mukaan mistä löytyy minulle hyvä työpaikka. Eikä olla kaduttu, olen nykyisessä edennyt hyvää tahtia uralla eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tekee, kuten normaalitkin ihmiset, muuttaa töiden perässä johonkin.
Eivät kaikki noin vain voi muuttaa, jos on puolison työt ja lasten koulut jne. Ei koko perhe niin vain voi siirtyä yhden ihmisen perässä ja ei ihmisiä voi vaatia elämään erossa perheestään.
No sitten elävät sen puolison tuloilla.
Lisäksi on mainittava, että ei mulle olisi tullut mieleenkään perustaa perhettä kuolevalle pikkukunnalle.
Jokin vastuu pitää ihmisillä olla itsestään ja elätettävistäänkin.
Ei se ole välttämättä aina ollut kuoleva paikkakunta.
No ei mikään vaikkapa 30t asukkaan kunta muutamassa vuodessa kuole.
Jos on alkujaan jäänyt asumaan parin tuhannen asukkaan kuntaan, niin kyllä ihan normijärjellä ajateltuna se kylä ei siitä ala kukoistamaan missään vaiheessa.
Miksi pitäisi elää puolison tuloilla kun on oikeus työmarkkinatukeen.