Meneekö pätkäpaasto "intermittentant fasting" pilalla, jos laittaa kahviin maitoa sellaisena aikana kun ei syödä lainkaan?
Voihan sitä juoda kahvin mustanakin.
Ajattelin vain että mahtaako nostaa pieni tilkka kahvia insuliinitasoja kuitenkaak kovin paljon eli onko tuolla väliä?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Autofagian se kyllä estää. Siihen tarvitaan aktiivisesti liikkuvaa harrastavalle 16h nolla kaloreilla. (Jos ei urheile, tarvitaan pidempi aika).
En urheillut, kun pätkäpaaston avulla pudotin 20 kiloa puolessatoista vuodessa. Itse asiassa en liikkunut silloin muuten kun töissä plus pyöräilin sähköavusteisella pyörällä. Söin klo 10-18 välillä, muuten paastosin. Paitsi join aamulla ennen töihin lähtöä (klo 5.30) sen maitokahvin.
Eli omasta kokemuksesta, ei ainakaan mulla vaikuttanut maitokahvi mitään. Vaikka join joskus kaksikin kupillista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autofagian se kyllä estää. Siihen tarvitaan aktiivisesti liikkuvaa harrastavalle 16h nolla kaloreilla. (Jos ei urheile, tarvitaan pidempi aika).
En urheillut, kun pätkäpaaston avulla pudotin 20 kiloa puolessatoista vuodessa. Itse asiassa en liikkunut silloin muuten kun töissä plus pyöräilin sähköavusteisella pyörällä. Söin klo 10-18 välillä, muuten paastosin. Paitsi join aamulla ennen töihin lähtöä (klo 5.30) sen maitokahvin.
Eli omasta kokemuksesta, ei ainakaan mulla vaikuttanut maitokahvi mitään. Vaikka join joskus kaksikin kupillista.
Olen eri, mutta siis autofagia on eri juttu kuin laihtuminen. Jotkut paastoavat nimenomaan autofagian (= yksinkertaistettuna solujen uudistus- ja kierrätysprosessi) takia. Mutta käsittääkseni sitä ei ensimmäisen kirjoittajan tavoin voi myöskään varmuudella sanoa, milloin se plumpsahtaa pois päältä. En kuitenkaan itse maidolla joisi varmuuden vuoksi.
Teetä ja kahvia voi kyllä juoda, mutta ongelmat alkavat siitä, jos niihin haluaa änkeä jotain muutakin.