Mikä diagnoosi äidille?
Koko iän oli kasvotusten kiva ja ystävällinen ja auttoi esim.taloudellisesti. Ei ollut väkivaltaa eikä suoraa henkistä väkivaltaa.
Mutta selän takana
Lapsena luki päiväkirjat, penkoi tavarat. Saamani lahjat menivät piloille tai katosivat.
Teininä haukkui selän takana tyttöystävät tai niiksi luulemansa. Soitti esim jonkun tytön vanhemmille ja haukkui koko perheen.
Aikuisena soitteli vuokranantajille, työnantajille ja esimiehille ja väitti mun olevan seksuaalirikoksista tuomittu,
vankilassa ollut, huumeiden käyttäjä. Levitti kotiseudulla juoruja minusta, valehteli sukulaisille niin että ne ei pidä vieläkään yhteyttä.
Yhä kasvotusten oli niin mukavaa.
Yritti lapsesta saakka naittaa minut yhteen tytön kanssa jota en voinut sietää. Tätä jankuttamista jatkui monta kymmentä vuotta.
Ei sovi narsismiin täysin. Olen yrittänyt etsiä mutta tulee vaan maksullisia terapiaehdotuksia.
Minulla ei ole mitään ongelmia, yritän vain ymmärtää mikä häntä riivasi. Bipo? OCPD? N? Vai mikä?
Lakeijat muuten jatkaa tätä vieläkin...
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko lesbo vai mieheksi tekeytyvä?
Kukaan nuori mies ei pidellyt päiväkirjoja. Selkee troli
Kyllä minä pidin. Ja pidän vieläkin. Olen mies ja kohta 60.
Ap
Kamalaa että yksi perheestä joutuu elää noin.
Miten työnantaja ja vuokraisäntä suhtautui äidin kanteluihin? Kertoivatko sulle asiasta vai mistä kuulit?
Vierailija kirjoitti:
Miten työnantaja ja vuokraisäntä suhtautui äidin kanteluihin? Kertoivatko sulle asiasta vai mistä kuulit?
Kaksi tapausta joissa työnantaja ei kertonut minulle mitään. Kun asia alkoi selviämään vuosia myöhemmin, toinen sanoi ettei välittänyt koska vaikutti höpöjutuilta. Toinen oli tarkistuttanut rikosrekisterini minulle puhumatta (äitini oli väittänyt että syyllistynyt seks.rikoksiin alaikäisiä kohtaan. Olin töissä nuorten parissa tuossa työssä.)
Eräässä tapauksessa työnantajan lakimies (iso firma) alkoi selvittää mutta mutta juttu oli syyttäjälle liian merkityksetön kuulema.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tapausta joissa työnantaja ei kertonut minulle mitään. Kun asia alkoi selviämään vuosia myöhemmin, toinen sanoi ettei välittänyt koska vaikutti höpöjutuilta. Toinen oli tarkistuttanut rikosrekisterini minulle puhumatta (äitini oli väittänyt että syyllistynyt seks.rikoksiin alaikäisiä kohtaan. Olin töissä nuorten parissa tuossa työssä.)
Eräässä tapauksessa työnantajan lakimies (iso firma) alkoi selvittää mutta mutta juttu oli syyttäjälle liian merkityksetön kuulema.
Ap
Unohdin . Olen saanut yhdestä työpaikasta ja yhdestä vuokra-asunnosta mystisesti lähdöt.
Minua nimenomaan kiinnostaa mikä äitiäni vaivasi. Oliko N vai jotain muuta. Ei ihan sovi Nksi. Oli paljon sellaista käyttäytymistä mikä ei sovi kuvioon ja myös sellaista mikä sopisi johonkin muuhun.
Olen noita n-videoita ja diag.kriteerejä katsonut mutta ei sovi. Äidin sisko oli kyllä täysiverinen narsisti. Oppikirjaesimerkki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on perhe miten se voi?
On mulla oma perhe. Suvun kanssa (sisarukset, enot,tädit, sedät, serkut yms) ei olla missään tekemisissä. Ne uskoo vieläkin noihin juttuihin.
En osaa sanoa mikä diagnoosi, mutta todellisuudentaju on ainakin ollut täysin häiriintynyt. Eikö ole olemassa ainakin joku paranoidinen skitsoaffektiivinen häiriö tai vastaava. Se tuli mieleen, mutta en tunne tarkemmin.
Itkettää tuo kohta että lahjat katosivat tai menivät pilalle. Onneksi aikuisena voi ostaa omat lahjat. Ehkä äidillä oli sitten huumeongelma tai alkoholismi? Se vääristää käytöstä. Muidenkin äideillä on ollut vuosien aikana häiriintynyttä käytöstä ilman aineita, voisiko pienikin määrä alkoholia tehdä muiden äideille ongelmia ja asperger tms. Tapaukset ovat hieman erilaisia, vaikka samaakin voi löytää runsaasti. Minkälainen työstressi ja muisti on sitten ollut.
Kuullostaa tutulta. Olen oman tapaukseni luokitellut jonkinlaiseksi läheisriippuvaiseksi narsistiksi. Mutta mielenkiinnolla odotan diagnoosiehdotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Itkettää tuo kohta että lahjat katosivat tai menivät pilalle. Onneksi aikuisena voi ostaa omat lahjat. Ehkä äidillä oli sitten huumeongelma tai alkoholismi? Se vääristää käytöstä. Muidenkin äideillä on ollut vuosien aikana häiriintynyttä käytöstä ilman aineita, voisiko pienikin määrä alkoholia tehdä muiden äideille ongelmia ja asperger tms. Tapaukset ovat hieman erilaisia, vaikka samaakin voi löytää runsaasti. Minkälainen työstressi ja muisti on sitten ollut.
Ei käyttänyt aineita. Olisin (ja muutkin) huomannut kun kuitenkin asuin 20 v kotona. Äitini oli kotiäiti.
Muita kohtaan äini (ja isäni) olivat tosi hyviä. He oikeasti vilpittömästi ja pyyteettömästi auttoivat muita. Mutta minun kohdalla oli selän takana tällaista.
Vanhemmiten äidillä tuli ihme pelkotiloja ja vainoharhaisuutta, siten että ymmärsi vihjeitä väärin ja reagoi niihin kuin olisi jotain pahaa tulossa.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mikä diagnoosi, mutta todellisuudentaju on ainakin ollut täysin häiriintynyt. Eikö ole olemassa ainakin joku paranoidinen skitsoaffektiivinen häiriö tai vastaava. Se tuli mieleen, mutta en tunne tarkemmin.
Täytyy tarkistaa mitä tuo on. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Sain teiniä villapaidan ja äiti pesi sen piloille. Varmaan tiesi miten villapaita olisi pitänyt pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein taida sopia. Äitini oli kyllä vanhuuteen saakka työkykyinen ja haluinen. Osallistui politiikkaan yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein taida sopia. Äitini oli kyllä vanhuuteen saakka työkykyinen ja haluinen. Osallistui politiikkaan yms
Paranoidi persoonallisuus sopisi löytämistäni parhaiten. Toisaalta äiti ei ollut salattoihin uskova enemmäkin pyrki rakentamaan niitä itse. Yritti olla juonikas tavallaan. Mitään ei voinut tehdä suoraan.
Ap
Tyhmyys on lisääntymisen edellytys.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyys on lisääntymisen edellytys.
Ja sitten ihmetellään miksi se on yleistymässä...
Tämä ei liity asiaan mitenkään.
Ap