Tuleeko teille koskaan puolison kanssa tunne, että keskustelu olisi pitänyt nauhoittaa? Koska muistatte väärin
Minulla tämä tapahtui usein eksän kanssa. Riitelimme, kumpi muistaa jonkin oikein. Kyse oli siis puolison puheista, hän väitti, että muistan väärin, mitä on puhuttu. Samoin muistan ajatelleeni, että seksikerrat pitäisi dokumentoida kalenteriin, kun hän väitti muuta kuin minä muistin.
Jos teillä on samanlaista kokemusta, niin millainen puolisi on muutoin? Mitä muita piirteitä hänellä on?
Kommentit (11)
Minulla tämä tapahtui usein eksän kanssa?!
Mitä hittoa, miksi vieläkin vellot vanhoissa riidoussa?! Jatkat nyt yksinäsi siitä mihin suhteessa jäit?!
Vierailija kirjoitti:
Minulla tämä tapahtui usein eksän kanssa?!
Mitä hittoa, miksi vieläkin vellot vanhoissa riidoussa?! Jatkat nyt yksinäsi siitä mihin suhteessa jäit?!
no, katsoin eilen yhtä leffaa, ja siinä tömä tapahtui. Tuli mieleen, että noin minulle tapahtui miljoona kertaa. Outo ajatus, etten saisi pohtia juurisyytä, miksi näin kävi.
Tuo on sitä gaslightingia, josta nykyään onneksi paljon puhutaan. Yksi manipuloinnin muoto.
Itse just eilen vähän korotin ääntäni miehelleni samasta aiheesta. Muistaa asioita ihan väärin, joko tahallaan tai vahingossa. Ja aina niin päin, että minä näytän hänen muistikuvissaan paljon huonommalta, kuin mitä todellisuudessa tapahtui. Ehkä uskottelee itselleen niin, ettei tarvitsisi myöntää että käyttäytyi itse huonosti. Ihan ihme aikajanojen vääristelyä ja keksittyjä juttuja, niin että jälkeenpäin minä olen tarinan pahis, ja sitten kerää katkeruutta minua kohtaan jostain mitä ei edes tapahtunut.
Ja tämä mistä korotin ääntäni eilen oli sellainen juttu, mikä on jo käyty läpi aiemmin, näytin silloin viestejä yms kirjallisia todisteita ja mies totesi itsekin että hän taisi muistaa väärin aikajanan, ja nyt taas eilen toi saman asian ihan katkerana esille eli jatkoi silti uskomista omaan versioonsa tapahtumista.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on sitä gaslightingia, josta nykyään onneksi paljon puhutaan. Yksi manipuloinnin muoto.
ai, en tajunnutkaan.
millaisia kokemuksia muilla on?
Mies: Leipää ei saa laittaa pakastimeen, siitä tulee pahan makuista eikä sitä pysty enää syömään!
Jonkin ajan kuluttua:
Mies: leivän voi laittaa pakastimeen, niin se säilyy kauemmin. On ihan hyvän makuista, kun laittaa sitten vaikka paahtimeen.
Ei onneksi mieheni kanssa, mutta kollegani harrastaa tuota paljon.
kyllä. sitten se muuttui tunnepuhemanipulaatioksi ja lähdin. bye bye baby goodbye. sitten se alko itkee. uskoo vieläkin että mullois toinen.
Minulle tulee nykyään useinkin. Epäilen miehelläni alkavaa muistisairautta, kun hän ei muista mitä on sovittu ja puhuttu vaan väittää että joko ei ole kuullutkaan asiasta tai on sovittu jotakin ihan muuta.
Eksäni kanssa oli useinkin, nykyisen mieheni kanssa näiden 10 vuoden aikana ei ole kuin kerran tai kaksi. Eksälläni oli narsistisia piirteitä.
Ei, meillä ei kaivella menneitä.