Koiralliset valokuva harrastajat
Oon saamassa järkkärin ja mietin miten onnistuu yhdistää koirat ja kuvaus, kun tarvii molempia käsiä :| joten haluaisin kysyä miten te asian hoidatte ? Vai pidättekö valokuvaus reissut niin ettei koirat ole mukana?
Teen paljon kansallispuisto retkiä koirien kanssa ja sinnekin olis kiva ottaa se kamera mukaan. Puhelimella onnistuu kyllä mutta järkkärin kanssa ?
Kommentit (7)
Yhdyssanat kannattaa opetella ensiksi.
Canicrossvyö ja siihen koira kiinni.
Sellaista vyötä mihin saa talutushihnan kiinni minäkin ensimmäisena aloin ajattelemaan. Tai joku kaveriksi mukaan taluttamaan koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdyssanat kannattaa opetella ensiksi.
Ei valokuvaus tai koiraharrastus sitä vaadi missään määrin.
Harrastan valokuvausta. Olen valokuvannut koiran kanssa sekä ilman koiraa. Koiran kanssa valokuvatessa luonnossa olevien eläinten valokuvaaminen vaikeutuu. Saaliseläimet ovat vaistojensa vuoksi varuillaan, pysyvät piilossa tai juoksevat karkuun. Vaikka ne kameralle saisikin, asento ja katse viestii herkästi valmiudesta juosta pakoon. Jännittynyt eläin pelokkaalla katseella ei ole valokuvassa kiva juttu, vaikka kuva muuten kymppin kuva olisikin. Valokuvatessa luontoa ja eläimiä pitää aina kunnioittaa. Eläinten valokuvaamisen olen tehnyt sen vuoksi ilman koiraa.
Koiran voi ottaa kuvausreissulle, ja silloin olen kuvaushetken ajaksi laittanut korian kiinni viereiseen puuhun. Juoksuvyö ja hihna toimii myös mutta tärkeällä hetkellä koira saattaa nykäistä. Ja kuva tärähtää. Ainutkertainen tilaisuus saattaa mennä ohi. Oma koirani rakasti pitkiä metsälenkkejä, peltoja, merenrantoja sekä kallioita. Se seurasi kuvauhetkeä aina valppana ja uteliaana vieressä. Luonnossa on paljon valokuvattavaa vaikka metsäkauriit piilossa pysyisivätkin.
Nostan