Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsitys yhteiskunnan ja yksilön suhteesta, ja yksilön oikeudesta elämään, tulisi muuttaa

Vierailija
21.02.2024 |

Lähtökohta pitäisi olla se ymmärrys, että yksilö on velkaa yhteiskunnalla synnyttyään siihen. Jotta olemassaololle on jatkuva oikeutus, yksilön pitää tietyn iän jälkeen kyetä tuottamaan hyötyä yhteiskunnalle. Tämän hyödyn loputtua yksilöllä ei ole enää oikeutta elämään yhteiskunnassa. Siihen en ota kantaa, tuleeko tällöin yksilö aina likvidoida, vai voiko tämän elämisen täysin yhteiskunnan ulkopuolella sallia. Ehkä ei kannata, koska se on turvallisuusriski.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen näkemys. En ole samaa mieltä.

Vierailija
2/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Mikä on mielipiteesi henkilöstä joka perii vanhempien omaisuutta eikä tee ikinä oikeita töitä. Mikä on  mielipiteesi rikollisista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vähän samoja ajatuksia, mutta enpä näistä mietteistä paljoa huutele, etenkin kun olen hoitoalalla töissä. Aihe on vaikea. 

Koen usein suurta turhautumista töissä. Olen hoitanut mm. alkoholidementikkoja, jotka haukkuvat ja sättivät hoitajia. He ovat pilanneet terveytensä juomalla mutta silti odottavat, että kaikki tulee eteen valmiina. 

Tunnen näistä ajatuksista suurta ristiriitaa, koska olen itsekin ollut "tuottamaton" ja saanut muutaman vuoden ajan työttömyys- ym. tukia. 

En edusta mitään poliittista suuntausta tai puoluetta. 

Vierailija
4/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Mikä on mielipiteesi henkilöstä joka perii vanhempien omaisuutta eikä tee ikinä oikeita töitä. Mikä on  mielipiteesi rikollisista

Vastaatko viisas ajattelin tähän  kysymykseen 

Vierailija
5/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista lääkkeet!

Vierailija
6/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 jatkaa: 

Periaatteessa kannatan hyvinvointivaltion ydintä, mutta samanaikaisesti v*tuttaa se suomalaisten yleinen asenne, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi ja valmiina. Kohtaan töissä usein sekä asiakkaita että omaisia, joilla on tuo asenne. 

Vierailija
7/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on ankeaa.

Vierailija
8/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken kestää elämä ja sekin synkkä ja ikävä.

Vierailija
9/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perittyä omaisuutta ainakin täytyisi verottaa joka vuosi, ja viimeistään sen loputtua valinta työllistymisen ja likvidoinnin välillä tulisi eteen. Rikollisista varmaankin pitäisi arvioida, että voiko henkilö uskottavasti enää ottaa paikkaansa yhteiskunnassa tuomion kärsimisen jälkeen, eli luultavasti kuolemanrangaistus yleistyisi.

- ap

Vierailija
10/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuottamattomien perijöiden omaisuus jaetaan ja sitten patistetaan tuottavaksi.

Vierailija
11/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perittyä omaisuutta ainakin täytyisi verottaa joka vuosi, ja viimeistään sen loputtua valinta työllistymisen ja likvidoinnin välillä tulisi eteen. Rikollisista varmaankin pitäisi arvioida, että voiko henkilö uskottavasti enää ottaa paikkaansa yhteiskunnassa tuomion kärsimisen jälkeen, eli luultavasti kuolemanrangaistus yleistyisi.

- ap

Miten me voitaisiin kaikki olla nettoveronmaksajia oi viisas ajattelija. Kerro meille

Vierailija
12/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antinatalismi uudelle kierteelle. Kuka voisi hyvällä omallatunnolla tuottaa orjan tuollaiseen yhteiskuntaan?

Vierailija
13/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kertyisi paljon varallisuutta johonkin kun kaikki vaan tuottavat. Kuka sen saisi käyttää? Yleensähän se on aina joku diktaattori ja sen kaverit

Vierailija
14/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vähän samoja ajatuksia, mutta enpä näistä mietteistä paljoa huutele, etenkin kun olen hoitoalalla töissä. Aihe on vaikea. 

Koen usein suurta turhautumista töissä. Olen hoitanut mm. alkoholidementikkoja, jotka haukkuvat ja sättivät hoitajia. He ovat pilanneet terveytensä juomalla mutta silti odottavat, että kaikki tulee eteen valmiina. 

Tunnen näistä ajatuksista suurta ristiriitaa, koska olen itsekin ollut "tuottamaton" ja saanut muutaman vuoden ajan työttömyys- ym. tukia. 

Sinun pitäisi ajatella, että jokaisen elämä on arvokas, vaikka olisikin vanha ja dementia. 

Miten alkoholidementikot pärjää hoidossa, kun eivät saa viinaa?

Koen vaarallisiksi ja pitäis hoitaa jossain erikseen eikä tavallisten joukossa.

Vierailija
15/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koen usein suurta turhautumista töissä. Olen hoitanut mm. alkoholidementikkoja, jotka haukkuvat ja sättivät hoitajia. He ovat pilanneet terveytensä juomalla mutta silti odottavat, että kaikki tulee eteen valmiina. "

Tuskinpa kukaan heistä on tietoisesti tuota tietä valinnut. Jos hoitajaopinnoissa ei ole muistettu kertoa niin alkoholismi on sairaus, ei yksilön oma valinta.

Vierailija
16/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 jatkaa: 

Periaatteessa kannatan hyvinvointivaltion ydintä, mutta samanaikaisesti v*tuttaa se suomalaisten yleinen asenne, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi ja valmiina. Kohtaan töissä usein sekä asiakkaita että omaisia, joilla on tuo asenne. 

Miten se on ilmaiseksi ja valmiina, kun maksetaan todella korkeita veroja? 

Toisekseen, eihän terveydenhoito edes toimi. Terveyskeskuksessa ei saa edes lääkäriaikaa, ja jos saa joutuu odottamaan monta kuukautta. Monilla varmasti kipujen ja sairauksien kanssa on raskasta ja vaikeaa odottaa, kun kunnon kipulääkkeitä ja apua ei edes saa. Ehkä sen takia ovat kiukkuisia ja turhautuneita. Ja osalla on sitten huoli omasta työkyvystä heikon terveydentilan takia, johon ei saa apua, kun mielummin sitä olisi töissä, jos pystyisi.

Kannattaa joskus miettiä asioita sen toisenkin ihmisen näkökulmasta. 

Vierailija
17/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitäisi ajatella, että jokaisen elämä on arvokas, vaikka olisikin vanha ja dementia. 

Miten alkoholidementikot pärjää hoidossa, kun eivät saa viinaa?

Koen vaarallisiksi ja pitäis hoitaa jossain erikseen eikä ta

Miksi minun pitäisi ajatella, että kaikki elämä on arvokasta? Mitä olen nähnyt, pitkälle dementoituneen elämä ei vaikuta kovin hääviltä. Ei se ole arvokasta elämää vaan jotain aivan hirveää. Itse en haluaisi siihen tilaan joutua. 

Se, missä ja miten alkoholidementoikoita hoidetaan, riippuu varmaankin heidän kunnostaan ja yleistilastaan. 

En silti kannata "tuottamattomien yksilöiden" likvidoimista, vaikka ap siitä puhuukin. Minulla ei ole ratkaisuja tähän.  

Sen tiedän, että tulevaisuudessa aion siirtyä muihin töihin. 

Vierailija
18/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 jatkaa: 

Miten se on ilmaiseksi ja valmiina, kun maksetaan todella korkeita veroja? 

Toisekseen, eihän terveydenhoito edes toimi. Terveyskeskuksessa ei saa edes lääkäriaikaa, ja jos saa joutuu odottamaan monta kuukautta. Monilla varmasti kipujen ja sairauksien kanssa on raskasta ja vaikeaa odottaa, kun kunnon kipulääkkeitä ja apua ei edes saa. Ehkä sen takia ovat kiukkuisia ja turhautuneita. Ja osalla on sitten huoli omasta työkyvystä heikon terveydentilan takia, johon ei saa apua, kun mielummin sitä olisi töissä, jos pystyisi.

Kannattaa joskus miettiä asioita sen toisenkin ihm

Eihän se toimikaan, siis julkinen terveydenhoito. Olen itsekin saanut täysin ala-arvoista kohtelua asioidessani julkisella. 

Mihin ne verorahat sitten menevät? 

Vierailija
19/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki "riikka"ko se siellä kirjoittelee ja fantasioi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän