Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä joku valitsee KUPARIKERUKAN hormonikerukan sijaan?

Vierailija
14.01.2007 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdolliset tiputteluvuodot ym. sivuvaikutukset. Minulla on huonoja kokemuksia kaikista hormonipitoisista menetelmistä. Lisäksi se olisi ollut huomattavasti kalliimpi. Kuparikierukka on sopinut minulle loistavasti. Kuukautiset kestävät 4 päivää eikä vuoto ole liian runsasta. Muitakaan ongelmia ei ole ollut. Ainoastaan ovulaatio on alkanut tuntua voimakkaasti, jos sitä pitää huonona puolena.

Vierailija
2/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi olin ajatellut kuparikierukkaa mutta voi olla että päädyn sittenkin sterilisaatioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummassa yleisesti enemmän haittavaikutuksia, kuten kipuja ja vuotoja?

Vierailija
4/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin valitsisin kuparikierukan hormonikierukan sijaan, mutta toivottavasti ei tarvitse valita kumpaakaan.

Vierailija
5/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä mäkin valitsisin kuparikierukan hormonikierukan sijaan, mutta toivottavasti ei tarvitse valita kumpaakaan.

Vierailija
6/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tä? Mä luulin, että hormonikierukassa on VÄHEMMÄN vuotoja kuin kuparikerukassa???

Vierailija
7/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua muuttaa hormonitoimintaani. Siksi en koskaan valitse hormoonikierukkaa.

En kyllä valitse kuparikierukkaakaan. En halua vierasta esinettä sisääni joka vielä on abortoiva ehhkäisymenetelmä. Eli minun mielestäni melkein sama kuin abortti. Enkä kaipaa kyllä runsaampia vuotojakaan.

Vierailija
8/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeaa kolesterolia lähisuvussa valitsevat mun kuin hormonaalisen ehkäisyn. Kuparikierukka on silloin hyvä vaihtoehto.

Vierailija
9/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuoireet ovat kamalat ja niitä en enää halua kokea.

Vierailija
10/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
11/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muutakaan hormonaalista, niiin mitä sitten käytätte? Kortsua vai?

Itse haluaisin myös hormooneista eroon, mutta en keksi kyllä parempaakaan ehkäisyä. Kondomikaan ei meille sovi.

Vierailija
12/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla ihan seko....

Vierailija
13/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) en halua käyttää hormoniehkäisyä

b) en halua että kuukautiset loppuu

c) se paska on vielä kalliimpikin kuin kuparinen niin että why bother?

Vierailija
14/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä nää syyt miksei halua hormonikierukkaa, on juuri ne ettei halua sekottaa hormonitoimintaansa. Eikä siinä mitään, mutta esim. kaveripiirissä 3 naista on kuitenkin synnytyksen jälkeen alkanut syödä e- pillereitä, joka mun mielestä on hormonaalinen ehkäisymuoto yhtä lailla.

Mulla oli ensin kuparikierukka, jonka poistatin 7 kk päästä kyllästyttyäni 5x runsaampaan vuotoon kuin normaalisti, kierto piteni 70 päivään ja vuoto kesti 15 pv. Kiitos ei.

E- pillereitä söin 6 v ja nyt on hormonikierukka ollut vuoden verran. Kierukka saa olla paikallaan seuraavaan raskauteen asti ja sen jälkeen laitan piuhat poikki.

Vierailija
15/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kerro lääkärillesi jos jokin seuraavista koskee sinua tai lähisukulaisiasi" ja lisää kohdasta " hormonaalista ehkäisyä ei pidä käyttää jos..."

SIinä on ihan hyviä syitä, jos ne sinua koskevat. Aina monet niistä koskevat aika monia ihmisiä.

Vierailija
16/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi käyttää

Vierailija
17/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonivalmisteita ollenkaan? Tai en halua käyttää ns. abortoivaa ehkäisymenetelmää? Ja se ettei munasolu hedelmöity joka kuukausi ei liity millään lailla noihin ehkäisymenetelmiin.

Nämähän ovat vain minun ajatuksiani, en ole missään vaiheessa sanonut, että jonun muun pitäisi ajatella tai toimia samalla tavalla. ja en tunne olevani seko. Tunnetko itse olevasi, kun sinua noin häiritsee minun ehkäisyni?

Vierailija
18/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormoonikierukka on ainakin niin pyllystä ettei tosikaan (mun kohdalla)!!! Vuotoa, vuotoa ja vielä lisää vuotoa! Mulla on putkeen mennyt 22pkt siteitä tän älyttömän vehkeen kanssa ja mieli on niin maassa ettei tosikaan. Onneksi ens viikolla saan tän pois.

Vierailija
19/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka ei ole lisännyt minulla vuotohja, päinvastoin. Ei myöskään kipuja. Tämä sopii minulle.

Vaikeasta migreenistä kärsivät eivät yleensä siedä hormonikierukkaa.

Vierailija
20/25 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en maksa- ja sappiarvojeni takia saa käyttää hormonipitoista ehkäisyä, mutta mutta...mirenaa saan eli hormoni on eri hormonia kuin pillereissä, pitoisuuden paljon pienempiä ja kaiken lisäksi se on todellakin niin paikallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi