Miten voi työnsaanti olla näin vaikeaa?
En tiedä onko mun päällä jokin musta pilvi vai miksi se ei onnistu. Tuntuu, että kaikki tutut saa vakkarityön heti, kun laittavat hakemuksen ekaan avoinna olevaan duuniin. Sitten vaan menevät töihin.
Mullakin on akateeminen tutkinto (ei mikään huuhaahumanisti). Työkokemusta 3-4 vuotta ja alan työllisyys on hyvä. Muutenkin olen ihan normaali :) Onko syy siinä, että olen 30v kahden pienen lapsen äiti (eli pelkäävät että lapset aina sairaana). Meidän lapset ei sairastele!
Määräaikasia töitä on mun alalla äärimmäisen harvoin tarjolla, aina on työt vakkareita. Eli en sitä kauttakaan saa jalkaa oven väliin.... Nyt on taas haastattelu edessä. Vaikea olla optimistinen, kun aina kehutaan haastattelussa ammattitaitoa ja sitten ei kuulu mitään....
Olenko ainoa lajissani?
Tuntuu että kokemus hyvissä firmoissa ei edes auta. Onkohan syynä pienet lapset..? Toivottavasti ei. Itselläni myös työnhaku lähiaikoina edessä. Pelottaa, vaikka Hesarissakin oli juuri juttu että avoimia työpaikkoja on ennätyksellinen määrä tällä hetkellä!