Valaiskaa mua. Kuinka usein teilla kay vieraita, enta te vieraisilla? Mietin ollaanko me ihan ihmeellisia silla meilla kay vieraita vain n.5 kertaa vuodessa!
Itse kyläilemme hiukan tiuhemmin muilla, mutta hiljaista kuitenkin on.
Kommentit (36)
Yhdet on kutsuttu helmikuussa. Viime vuonna oli vieraita alle 10 kertaa, valtaosa kesällä.
Meillä ei ole ketään tuttuja, joiden kanssa vierailtaisiin säännöllisesti. Vieraat liittyvät usein miehen työkuvioihin, sillä hän tuo mielellään etenkin ulkomaalaisia työtuttujaan meille syömään. Aina joskus joku on yötäkin. Suomalaisia vieraita emme ota yöksi juuri ollenkaan, koska vaikka meillä on iso koti niin varsinaista vierashuonetta ei ole, siis ei tilaa jossa olisi ovi.
Ois mukava jos kävis useammastikin joku...
Meillä käy joku mun kaveri melkein viikoittain. Tuttavapariskuntia kyllä harvemmin, ehkä 5 kertaa vuodessa.
Itse kyläillään lähinnä kauempana asuvien ystävien luona, samoin meidän vieraat on yleensä muilta paikkakunnilta.
Sisarukseni saattavat käydä useamman kerran viikossakin, mutta heitä varten ei niin tarvitse puunata ja stressata.
...että on nyt hoitovapaalla joten en näe häntä töissä kuten yleensä. Joitain kavereita näen kaupungilla. Paras kaverini asuu entisessä kotikaupungissani, jossa käyn hänen luonaan yökylässä säännöllisesti. Hän ei käy koskaan meillä, koska hänellä ei ole mitään asiaa tänne päin, minulla taas on asiaa hänen kotikaupunkiinsa.
Varmaan tilanne olisi erilainen, jos en olisi muuttanut niin usein kaupungista toiseen.
jne... lasketaan vieraiksi. Melkein päivittäin, jos lapsen kaverit lasketaan vieraiksi.
viikko vieraita tai sitten itse kyläillään. Olemme kai aika sosiaalista sakkia. Lisäksi pidän isoista juhlista, joten kaikki syntymäpäivätkin mennään aina suuren kaavan mukaan.
mutta tuntuu ettei meitä kutsuta kuin harvoin kylään. Joskus olen ajatellut että olemmeko niin tylsiä viraita ettei viitsitä kutsua mutta sitten taas toisaalta ei kukaan ole kieltäytynyt tulemasta kylläkään meille. Minusta on ihana kestitä vieraita mutta olisihan se kiva päästä useammin muillekin kylään.
...porukkaa päivittäin, joko mun ystäviä/sukulaisia tai miehen ystäviä/sukulaisia, esikoisen koulukavereita en laske vieraiksi. Harvemmin menee pariakaan päivää ettei kukaan kävisi! Me käydään itse harvemmin allergioiden takia.
varmaan kerran kuukaudessa tai harvemminkin. Itse käydään myös noin kerran kuukaudessa kylässä. Sen sijaan nyt hoitovapaalla ollessa " mamma ystäviä" käy meillä kylässä kerran viikossa ja me käydään heidän luona...
Käykö meillä silloin vieraita, kun sovitaan viikkoja etukäteen ja sitten jäykistellään kun tavataan niin harvoin, että pitää tollein sopia?
Onko vieraita ne kun puolituntemattomat kaukaiset sukulaiset pysähtyvät kesälomareissullansa puoleksi tunniksi?
Käykö meillä silloin vieraita, kun naapurin täti tulee yhden tai neljän lapsen kanssa, lapset leikkivät, juodaan kahvia?
Milloin voin sanoa, että meillä käy vieraita?
Kyllä vähintään kerran viikossa käydään kylässä tai vieraita meillä. Enemmän kyllä pyydetään meille vieraita tai hyville kavereille voi soittaa ja kysyä voiko heille mennä. Tällä viikolla esim. kyläilty 3 paikassa ja yhdet vieraat ollu. Niin ja naapuri (sukulainen) kävi kans. Mua kauhistuttasi jos vieraita kävis vaan pari kertaa vuodessa.
Vierailija:
Käykö meillä silloin vieraita, kun sovitaan viikkoja etukäteen ja sitten jäykistellään kun tavataan niin harvoin, että pitää tollein sopia?
Onko vieraita ne kun puolituntemattomat kaukaiset sukulaiset pysähtyvät kesälomareissullansa puoleksi tunniksi?
Käykö meillä silloin vieraita, kun naapurin täti tulee yhden tai neljän lapsen kanssa, lapset leikkivät, juodaan kahvia?Milloin voin sanoa, että meillä käy vieraita?
Lapsiperheitä käy ehkä kerran 2 viikossa
En kuitenkaan laskenut nuoren omia vieraita koska he eivät ole varsinaisesti minun vieraitani paitsi silloin kun jäävät yöksi. Miehen työkontakteja käy usein päivällä sillä aikaa kun olen töissä, heitäkään en laske vieraiksi paitsi silloin kun tarjoan heille ruokaa eli iltaisin ja viikonloppuisin.
Naapurit ei meillä piipahtele eikä sukulaisetkaan poikkea puoleksi tunniksi. Sellaista nyt vaan ei tapahdu. Lyhyet tapaamiset hoidetaan usein kodin ulkopuolella kun asutaan keskustassa lähellä kahviloita ja baareja.
Vierailija:
Käykö meillä silloin vieraita, kun naapurin täti tulee yhden tai neljän lapsen kanssa, lapset leikkivät, juodaan kahvia?Milloin voin sanoa, että meillä käy vieraita?
enemmän kyläiltyä, ja varsinkin itse pyydettyä ihmisiä kylään. Meillä ei ole kovin vilkasta seuraelämää. Vieraita ehkä kerran kuukaudessa, jos sitäkään.