Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yo-juhlissa välttämätöntä tarjoilla kahvia?

Vierailija
21.02.2024 |

Meillä on hyvä suolainen ja makea tarjoilu. Skumppaa ja alkoholittomia kylmiä juomia. 

Onko ihan pakko laittaa kahvitarjoilu?

Toisena vaihtoehtona mietin, että jos kutsu olisi (vanhemmille) sukulaisille ensin ja heille kahvit myös.. Muille läheisille ja ystäville sen jälkeen ilman kahvia.

Saa sanoa rehellisen mielipiteen 🙂

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olettaisin, että saisin kakun kanssa kahvit niiden skumppalasien väliin lakkiaisissa. En ole yksissäkään lakkiaisten tapaisissa juhlissa ikipäivänä ollut, joissa ei olisi ollut kahvitarjoilua.

Vierailija
62/71 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skumppaa pitää olla ja kaikenmaailman alkoholittomia kylmiä juomia, mutta kahvia ei.

Mutta saahan ap pitää sellaiset juhlat kuin itse haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin aamulla kahvin mahdollisesti välistä, jos olisin menossa juhliin, jotta siellä sitten voi juoda ilman että tulee kiintiö täyteen (kahvi on suuri nautintoni, mutten kestä kovin montaa kupillista). Olisin kyllä tyrmistynyt jos kahvia ei olisi tarjolla. Kahvi piristää vieraita, ja saa ihmiset rentoutumaan ja juttelemaan. Ilman kahvia tunnelma saattaa olla valju ja myös vaivaantunut ihan siksi, että ohjelma tuntuu sooloilulta eikä tutulta. Vähän kuin alkoholittomat häät ilman etukäteisvaroitusta. 

Vierailija
64/71 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla kahvia, se on rehellinen mielipiteeni :) Harmittais älyttömästi olla juhlissa, jossa on hyvää tarjottavaa, mutta ei kahvia. Minulla se kruunaa makean syönnin, en oikeastaan syö makeita herkkuja ilman kahvia (paitsi silloin kun joskus ostan karkkia). Kaikki makea tarjottava maistuu paremmalta kahvin kanssa, täydellinen kombo.

Vierailija
65/71 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia voi olla tarjolla pumppiksessa. Siitä ottavat ne, joille se on elämän kysymys. Itse pitäisin piristävänä ideana tuota ap:n ratkaisua noin muuten. Ei aina tarvitse olla ylimakeita tunkkaisia pikkuleipiä ja kahvia ja samat tarjoilut ylipäänä kaikilla.

Pumppis 🤮

Vierailija
66/71 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvia voi olla tarjolla pumppiksessa. Siitä ottavat ne, joille se on elämän kysymys. Itse pitäisin piristävänä ideana tuota ap:n ratkaisua noin muuten. Ei aina tarvitse olla ylimakeita tunkkaisia pikkuleipiä ja kahvia ja samat tarjoilut ylipäänä kaikilla.

Pumppis 🤮

Pumppis on hauska sana, mitä se sitten tarkoittaakaan.

Vierailija
67/71 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei vieläkään selkeytynyt  että mikä ongelma siinä kahvin tarjoilussa on? 

Vaatii keittimen, termarin, ja tykötarpeet, tarjoilu vie tilaa tarjoilupöydästä: kahvikuppi asetteineen vie tilaa moninkertaisesti verrattuna siihen, että ladot 100 pullalautasta päällekkäin pinoon pöydän kulmalle. Jonkun pitää keittää se kahvi (eli sitoo käsipereja juhlan aikana), ja sitten on vielä niiden kuppien siivomainen pois pöydiltä ja tiskaaminen. Eli vaatii työvoimaa ja tilaa. Ja varsinkaan jos sitä ei kukaan vieraista varsinaisesti kaipaa tai toivo, miksi ihmeessä sitä sitten PITÄÄ olla? 

Ei ap

Miksi pitää tarjota yhtään mitään? Tarkoilut vievät tilaa, työvoimaa ja tiskiäkin tulee.

Maksaa rahaa myös tämä kaikki! Juhliin tavataan myös siivota, kauhea vaiva!

Vierailija
68/71 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään laki velvoita tarjoamaan kahvia juhlissa. 

Mikä on juhlissa tarjottava alkoholiton kylmä juoma? Limu, mehu, vichy, maito? Alkoholiton skumppa?

Vierailija
69/71 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ilmoittaa kutsussa, että teillä ei sitten tarjota kahvia tai teetä. Tietävät niiden juojat kiertää teidän juhlat kaukaa. Jos itse olisin järjestämässä ko. juhlia, niin alkoholipitoiset kuohujuomat jättäisin Alkon hyllylle. Jos nyt välttämättä pitää nostaa malja, niin sitten vaikka sokerittomalla Pommacilla. Ja kahvia ja teetä olisi varmasti tarjolla samoin kuin jotain suolaista ja jotain makeaa. Maltillinen tarjoilu joka tapauksessa. Perheelle ja isovanhemmille ensin lounas ja vasta alkuiltapäivästä kutsutaan muut vieraat.

Vierailija
70/71 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja varsinkin ymmärtävistä vastauksista hyvine vinkkeineen.

Tehdään varmaan niin, että vanhimmat sukulaiset tulevat ensin kahvitarjoiluun. Toki kilistellään skumpat heidänkin kanssaan. 

Heidän jälkeen selkeästi myöhemmin iltapäivällä muut sukulaiset, läheiset ja ystävät ikähaarukassa 18-60. Heille tarjotaan juomina alkoholiton ja holillinen skumppa, valkkaria, kivennäisvettä, siideriä ja olutta, jotain hyvää juomasekoitusta holiton ja holillinen.

Ap

Vierailija
71/71 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään laki velvoita tarjoamaan kahvia juhlissa. 

Mikä on juhlissa tarjottava alkoholiton kylmä juoma? Limu, mehu, vichy, maito? Alkoholiton skumppa?

Meillä on ollut tarjolla: vesi, mehu, limu (kokis, jaffa,sprite ja yksissä rippijuhlissa päivänsankari halusi myös Mountain Dewtä tarjolle), alkoholiton olut, alkoholiton siideri, vichy (tai no Novelle, sitruuna ja tavallinen). Maitoa on kahvin kanssa tarjolla, mutta kyllä sitä jääkaapistä löytyy, jos joku haluaa sitä juoda ihan ruokajuomana. Ja luonnollisesti onnittelumaljan saa myös alkoholittomana, jos niin haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan