Hesari tai Kauppalehti valehtelee
Tai sitten Satonen tai se ruottalainen. Missä faktat?
Kommentit (14)
Ei ainakaan Satonen. Siinä on rehti ja hyvä mies. Komeakin🔥
Satonen valehtelee: Ruotsissa tai missään muussakaan Pohjoismaassa ei ole lailla rajoitettu tai kielletty poliittisia lakkoja.
HS kysyi vielä uudestaan saamastaan huomiosta yllättyneeltä Ewaldssonilta Ruotsin oikeuskäytännöstä.
Suomalaisen emeritusprofessorin Niklas Bruunin mukaan Ruotsin oikeuskäytännöstä ei pysty päättelemään, onko hyväksyttävä kesto Ruotsissa poliittiselle lakolle 2-3 tuntia vai esimerkiksi 2-3 päivää tai jotain muuta. Oletteko eri mieltä asiasta?
Ei, en ole eri mieltä. Ruotsissa ei ole olemassa oikeuskäytäntöä, josta voitaisiin päätellä jokin tietty aikaraja poliittisille lakoille, hän sanoo.
Satonen valehtelee ja se on fakta.
Satonen valehtelee eduskunnalle. Huh huh!
IF Metall -ammattiliitto Tesla-lakossa Ruotsissa jo lokakuusta asti.
Vierailija kirjoitti:
HS kysyi vielä uudestaan saamastaan huomiosta yllättyneeltä Ewaldssonilta Ruotsin oikeuskäytännöstä.
Suomalaisen emeritusprofessorin Niklas Bruunin mukaan Ruotsin oikeuskäytännöstä ei pysty päättelemään, onko hyväksyttävä kesto Ruotsissa poliittiselle lakolle 2-3 tuntia vai esimerkiksi 2-3 päivää tai jotain muuta. Oletteko eri mieltä asiasta?
Ei, en ole eri mieltä. Ruotsissa ei ole olemassa oikeuskäytäntöä, josta voitaisiin päätellä jokin tietty aikaraja poliittisille lakoille, hän sanoo.
Ei ole oikeuskäytäntöä, eli ei ole lailla kielletty tai rajattu.
SÄHKÖAUTOVALMISTAJA Teslaa koskevaa lakkoa höllennetään väliaikaisesti Ruotsissa. Lakon aloittanut IF Metall -liitto sallii ajokelvottomiksi vaurioituneiden Teslojen korjaamisen joillakin korjaamoilla, kertoo Ruotsin radio.
Korjaukset sallitaan ensi maanantaista alkaen vappuaattoon asti. Poikkeus ei koske Teslan omia korjaamoja, vaan on voimassa noin 30:llä yhtiöstä riippumattomalla kolarikorjaamolla.
IF Metallin sopimussihteeri Veli-Pekka Säikkälä kertoi Ruotsin radiolle, että monet Teslojen omistajat ovat olleet liittoon yhteydessä toivoen, että heidän korjaamolla lojuvat ajoneuvonsa saataisiin taas liikenteeseen. Säikkälän mukaan kyse on noin 100200:sta ajokelvottomasta Teslasta. Lakko on aiheuttanut ongelmia myös korjaamoille, jotka ovat hankkineet Teslojen varaosia varastoon. IF Metallin paikallisosastot ratkaisevat, mitkä Teslat saadaan ottaa korjaukseen.
Tämä koskee noin 510 prosenttia korjaamoille tuoduista autoista. Ne autot, joilla on vain peltivaurioita ja lommoja, ovat edelleen ajokelpoisia eivätkä siten ole tämän poikkeuksen piirissä, Säikkälä arvioi.
IF METALL aloitti Teslan vastaisen lakon lokakuun lopulla vaatiakseen yhtiötä allekirjoittamaan työehtosopimuksen työntekijöidensä kanssa. Tesla on torjunut vaatimuksen ja todennut, ettei se solmi työehtosopimuksia missään päin maailmaa.
Säikkälän mukaan kyse ei ole siitä, että IF Metall olisi valmis perääntymään vaatimuksistaan.
Sitten kun tämä korjausikkuna sulkeutuu, on jatkossa hyvin vaikeaa saada autoaan korjattua. Kannattaa siis miettiä, minkä auton hankkii, Säikkälä totesi.
Harmi ettei ministereillä ole Suomessa mitään vastuuta teoistaan ja sanoistaan. Tosin en tiedä onko missään toisessakaan maassa, mutta ilman muuta pitäisi olla ja vielä isompi vastuu, koska ovat päättävässä asemassa ja voivat vaikuttaa niin monien elämään päätöksillään.
Järjestelmä poistaa ajatusviivat lukujen väliltä, siksi näyttää mitä sattuu kuten: ei 510 prosenttia vaan 5 - 10 prosenttia.
Jos kerta EK ja kok on samaa lössiä (kaikki kai tietää tämän) ja kok toimii EK:n puhetorvena, niin sanokeepa, miten EK:n väsäämiä työelämän huononnuksia voisi vastustaa olematta poliittinen? Kun pakko samalla vastustaa myös kokkareita, poliittista puoluetta?
Onko niillä Ruotsissa poliittinen lakko-oikeus 2 vai 3 tuntia?