Sitkeä naudan suikaleliha!
Miten pitää valmistaa naudan suikaliha, kun mä saan siitä AINA sitkeää. Antakaa ohjeita wokissa paistamiseen. Teen kastikkeen suikalelihasta muusin kera :) Ja haluisin tällä kertaa ilahduttaa miehen murealla lihalla.
Kommentit (4)
Taidat käyttää väärään tarkoitukseen tuota lihaa.
Osta wokkiruokiin pala naudan paahto- tai sisäpaistia ja leikkaa se poikkisyin ohuiksi suikaleiksi. Se kypsyy välittömästi kun saat siihen paistopinnan, eikä varmasti ole sitkeää.
Nuo kaupan suikalelihat ovat haudutettaviin ruokiin tarkoitettuja, eivätkä sovellu pikapaistamiseen.
Kannattaa ottaa lihat huoneen lämpöön puoli tuntia ennen paistamista. Hauduttamalla lihasta tulee myös mureaa.
Tosiaan, kun lihat on ollu sen puoli tuntia-tunnin huoneenlämmössä, niin paistat niihin rasvassa kuumalla pannulla hyvän värin. Mieluiten paistat useammassa erässä niin ruskistuu paremmin. Sitten lisäät nesteen ja mausteet ja kiehauta kunnes liemi " kuplii" . Sitten väännät levyn kakkoselle ja annat hautua vähintään 1,5 tuntia. Sekoita välillä. Lopuksi suurustat kastikkeen ja kiehautat vielä jauhot kypsäksi, noin 10 min. Varmasti on mureaa.
tarpeeksi kauan? Mulla oli sama ongelma, koska en tajunnut, että naudansuikaleetkin vaatii paljon pidemmän haudutusajan kuin esim. possunsuikaleet. Parasta mä olen saanut naudanlihasuikaleista tekemällä niistä kastiketta, eli ruskistan suikaleet, teen kastikkeen ja laitan koko höskän uuniin pariksi tunniksi. Ei taatusti tuu sitkeää.
Jos välttämättä haluat wokkiin käyttää, niin suosittelisin niitä naudanlihalastuja, ne kypsyy nopeammin kuin suikaleet jotka tosiaan vaatii pitkän kypsennysajan.