Te hoikkeliinit! Mistä syystä luulette, että läskit ovat läskejä?
Kommentit (15)
että syövät paljon & epäterveellisesti, eivätkä liiku jalan kovinkaan montaa metriä.
vat. Loppujen lopuksi terveen ihmisen lihominen tai laihtuminen on aika yksinkertaista. Kun ihminen saa enemmän energiaa/kilokaloroita kuin kuluttaa hän lihoo, kun hän taas syö vähemmän kuin kuluttaa hän laihtuu. Jos syöminen ja kulutus ovat tasapainossa hän pysyy samassa.
Siis ovat ahmineet enemmän kuin liikkuneet. Tiedän ettei tämä pidä paikkaansa kaikkien kohdalla. Toiset lihovat helpommin ja sairauksiakin voi olla.
keräävät painoa eri tavalla. Johtuuko aineenvaihdunnasta vai mistä, mutta joka tapauksessa kaksi erilaista ihmisitä samoilla elintavoilla voi olla aivan eri painoisia.
Joillain se voi johtua sairaudesta, lääkkeistä, tai vain itsekurin puutteesta ja " väärästä" ruokavaliosta.
Kroppa " vaatii" suolaista, rasvaista, sokerista ruokaa. Usein, suuria määriä. Mikään simppeli salaatti ei tunnu miltään.
Kehokin tottuisi terveelliseen ruokaan ja " vaatisi" sitä jos siihen vain annettaisiin mahdollisuus. Ja aikaa.
Keksit, suklaa, jäätelö ja juustot toimivat ainakin minun kohdallani, eikä niitä tosiaan tarvitse kilokaupalla mättää. Riittää kun joka päivä vähän pupeltaa tai edes joka toinen.
Olen hankkinut nämä 15 kiloa noin neljässä vuodessa. Varmaan samaa tahtia tulee lisääkin, mutta kun ei jaksa alkaa miettiä kun painoindeksikin on vielä piirua vaille 23.
Niin että kaipa moni muu lihoo samoin kuin minä. Tykkään herkuista, minkäs teet :)
Ravintolassa, kun eräskin ystäväni valittaa olevansa jo aivan täynnä, hän kuitenkin tilaa vielä jälkiruokaa! Siis ahtaa sen itseensä väkisin! Minä ei vain pystyisi, siitähän ei enää nauti yhtään!
Toinen lihava ystäväni taas lisää sokeria kahvilan valmiiseen kaakaoon, joka on jo sinällään äklön makeaa.
Nämä ovat hyviä ystäviäni, enkä todellakaan puutu heidän syömisiinsä. Mutta selvästi huomaa, että kyllä ne kilot ihan ylensyömisestä johtuvat.
Ostetaan kaupasta herkkuja kotiin, joita ei sitten voida vastustaa, kun niitä siellä kotona on saatavilla. Napostellaan. Laitetaan pöytä täyteen herkkuja ihan arki-iltavieraillekin. Olut maistuu.
Tallaisia huomioita olen tehnyt.
toisilla on ns. lihavuusgeeni, eli lihoaa erittäin helposti. Tottahan painon saa pysymään kurissa, mutta olemalla erittäin kurinalainen. Nyt olen hoikka, mutta se vaatii työtä! Toisin kuin ystävälläni, joka herkuttelee ja syö paljon ja painaa 52 kg...
Ja siihen voi itse vaikuttaa!
On ihmisiä, jotka hyppivät ja pomppivat (liiotellusti!) huonesta toiseen. Istuessaan heiluttavat rytmikkäästi jalkaansa. Innostuvat joramaan kun MTV:eelta tulee hyvä biisi. Kävelevät joka paikkaan, eivät käytä hissiä enisijaisena vaihtoehtona. Joku toinen vaan maata löhnötää koko sunnunatai päivän ja tilaa pizzan kotiinkuljetuksella. Siinä voi kukin miettiä onko se aineenvaihdunta täysin synnynnäistä!
PS. Oltiin mieheni kanssa kerran kauppakeskuksessa. Oltin menossa liukuportailla ylös, kun huomattiin että olivat rikki. No, ei muuta kuin kävelemään liukuportaita ylös. Ei tullut mieleen valittaa, vaikka olin viimeisilläni raskaana. Meidän edessä oli kaksi nuorta tyttöä, noin 15v. Voi kiesus, siitä v- ja s-alkuisten kirosanojen määrää kun hokasivat ettei liukuportaat toimi. Miettivät, että pitäisikö kiertää hisseille. Katottiin vaan toisiamme mieheni kanssa... Molemmilla tytöillä oli hillittömän isot perseet, todella isokokoisia " ikäisikseen" . Melkein teki mieli sanoa, että kyllä kantsis teidänkin vähän hyötyliikuntaa harrastaa.
Nuorena kertyneet kilot on varmaan aika vaikea karistaa.
Ei tarvi ihmetellä, miksi Helsingin Sanomien teemana on tällä hetkellä ihmisten liikalihavuus. Lihavuus on maailman laajuinen uhka.
sattunu esim sellaset geenit kohalle, sairaus, elämäntilanteet tms... ite syön melk epäterveellisesti = voita, sokeria, mässyä yms ja vihaan liikuntaa... jos se ois vain omasta toiminnasta kiinni ni mä oisin varmaan 200 kg
ovat tottuneet syömään epäterveellisesti ja suuria määriä. Ja myös liikkuvat vähän. Niin, ja mielestäni ei ole läskejä, vaan ylipainoisia.