Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useampaa osa-aikatyötä tekevät

Vierailija
20.02.2024 |

Onko vaikea saada sovitettua työaikoja yhteen? Miten verotus, pitääkö toinen työ olla päätyö ja toinen sivutyö? Eli toisesta työstä pitää maksaa veroa enemmän kuin toisesta, vaikka molemmat osa-aikaisia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kilpailutan itseni nopein saa periaatteella. Mitä aiemmin saan vuoroja tietoon niin otan. Mattimyöhäselle on tarjolla "olen jo sopinut muualle" viesti.

-20 vuoden kokemus

Vierailija
2/14 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on  1 vetokortti. Yksi vero % jos et pyydä itse palkkikselta korotusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kilpailutan itseni nopein saa periaatteella. Mitä aiemmin saan vuoroja tietoon niin otan. Mattimyöhäselle on tarjolla "olen jo sopinut muualle" viesti.

-20 vuoden kokemus

Näin optimoin vapaani ja lomani juuri sinne minne haluan.

Vierailija
4/14 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vakimpäivät milloin teen kummassakin paikassa ja lisäksi välillä jotain ylimääräisiä tunteja.

Vierailija
5/14 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on sama verokortti kaikkialla. Tulorekisteristä firmat saa ajantasaiset tiedot.

Vierailija
6/14 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli tää päätyö ja sivutyö ainakin, ei vissiin nykyään?

Vierailija
7/14 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen työ on ilman kiinteitä työaikoja, joten niitä hommia teen silloin, kun toiselta ehdin. Ja siten se, mikä on virallisesti minun toissijainen työni, menee käytännössä kuitenkin aina edelle, eli sinne sanon pyyntöihin aina kyllä. Työmäärät menevät sunnilleen 50 / 50.

Vierailija
8/14 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se riipu siitä mitä tekee ja millä sopparilla. Itsellä toinen työ oli kaupanalla ja työvuorolistat tehtiin etukäteen. Olin ilmoittanut mitkä päivät ei käy kun olen siellä rahakkaammassa työssä, siihen kuitenkin liitettiin vuoro ja irtisanottiin kun en vuoroon luonnollisesti ilmestynyt.

Vierailija
9/14 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä oon yhdessä kokoaikatyössä, mutta oon aiemmin tehnyt kahta osa-aikaista. Se toimi kohtalaisesti, koska toinen oli mihinkään sitomaton keikkasoppari, ja keikkapoolissa oli runsaasti vuoroja tarjolla. Toisesta paikasta sitten kiinteät ajat, ja niiden ympärille napsiskelin toisesta firmasta keikkatyötä mieleni mukaan. Jos olisi kaksi sellaista työtä, joissa on sitoutunut tiettyyn viikkotuntimäärään, voisi yhteen sovittaminen olla hankalaa.

Vierailija
10/14 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä oon yhdessä kokoaikatyössä, mutta oon aiemmin tehnyt kahta osa-aikaista. Se toimi kohtalaisesti, koska toinen oli mihinkään sitomaton keikkasoppari, ja keikkapoolissa oli runsaasti vuoroja tarjolla. Toisesta paikasta sitten kiinteät ajat, ja niiden ympärille napsiskelin toisesta firmasta keikkatyötä mieleni mukaan. Jos olisi kaksi sellaista työtä, joissa on sitoutunut tiettyyn viikkotuntimäärään, voisi yhteen sovittaminen olla hankalaa.

Sama

Vierailija
11/14 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-10 keikkapaikkaa ilman sopparia yhtä aikaa ja olen herra. Namilisävuoroja koneeseen ja vapaat ja lomat kenenkään kanssa neuvottelematta mihin haluan.

-sote

Vierailija
12/14 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kahta työtä. Toinen on vakituinen osa-aikainen, lähinnä yötyötä, myös viikonloppuja. Arkivapailla keikkailen toisen alan töissä. Yleensä teen yhdessä paikassa töitä päivässä, mutta joskus menen aamuvuorosta yövuoroon eri paikkojen välillä. 

Vakituisessa ei määriteltyjä tunteja, töitä 20-45h/vko. Tässä työssä helpompi työnkuva ja parempi tuntipalkka (+lisät) kuin keikkahommissa. Keikkailulla saa vaihtelua, vähän lisätienestiä ja ulkoilua. Keikkahommat ovat virka-aikaan, työpäivät 6-8h. Keikkaa heitän ihan oman jaksamisen ja jopa sään mukaan mutta keskimäärin 2 vuoroa viikossa.

Teen töitä 4-7päivänä/yönä viikossa, pyrin kyllä 1-2 vapaavuorokauteen.  Jaksan ihan hyvin, ei lapsia tai aikatauluihin sidottuja vapaa-ajan menoja ja arkeen osallistuva mies. Mies on yrittäjä, paljon töissä mutta pystytään sovittamaan vapaita yhteen. 

Vierailija
13/14 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut saa se, joka maksaa parhaiten. Keikka on aina koko vuoron mittainen. Päätyönantajalle teen 50% ja ekstravuoroja, listan muutoskorvauksen vuoksi yleensä voittaa. Tänään kolmenkympin tuntipalkka.

Yksi verokortti ja sekin voimassa heti tammikuun alusta, tämä on helppoa nykyään.

Vierailija
14/14 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vielä..

Verotus menee samalla verokortilla, tällä hetkellä veroprosentti pieni ja loppuvuodesta täytyy nostaa tulorajoja ja sitä myöten veroprosentti pompsahtaa. Tuloja helppo seurata nykyisin tulorekisteristä ja veroasiat hoitaa verkossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän