Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asunnossasi ärsyttää

Vierailija
20.02.2024 |

Tai onko jotain, jota haluaisit muuttaa?

Minua se, että olemme jumissa lasten koulun vuoksi tietyllä asuinalueella ja täältä ei saa järkeviä perheasuntoja, joihin meillä olisi varaa. Meneekö elämä nyt tässä välitilassa. Plussaa tietty asunnon sijainti. 

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarapaljous, tekemättömät maalaustyöt ja remontit. 

Vierailija
62/75 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan 33 m talossa miehen ja koirien kanssa, ei sisävessaa eikä suihkua, ulkohuussi ja -sauna löytyy.

Ja ainoa asia mikä ärsyttää on se, että sohva tekee tuvasta ahtaan. Tai siis kulun tupaan. Olisi kiva kun olisi vähän avarampaa.

Nostan hattua teille, kun pystytte asumaan noissa neliöissä noin isolla porukalla. Pohjaratkaisu on varmaankin järkevä. Itse myös haaveilen asumisesta tuollaisissa neliöissä, tosin yksin.

Nykyinen asuntoni on 45 neliötä ja asun yksin. Välillä ahdistaa nämä liiat neliöt, sillä minulle minimalistina vähemmän on enemmän. Haaveena pienempi kompakti asunto, mieluiten vuokra, ja mahdollisimman vähän tavaraa. Ja tuo on kyllä toteutettavissa jossain vaiheessa tulevaisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon jaksatte panostaa sisustukseen ja remonttiin? Kuinka ison osan onnellisuudesta asuntonne tuo?

Aika paljon. Teen töitä kotona, joten siksikin koti on tärkeä. Mutta nyt ei enää tarvitse sisustaa, kaikki on oman maua mukaista ja rempat tehty. Lapset muuttaneet kotoa, joten tilaakin on riittävästi. 

Vierailija
64/75 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa tavaraa. Yksi huone tuntuu oikein keräävän kaikki ylimääräiset roinat, kirjat, keskeneräiset projektit, kirpputorille menossa olevat vaatekassit, silityslaudat, harrastusvälineet, joulutavarat, mitä en ikinä saa viedyksi varastoon.

Haaveilen minimalisesta tavaramäärästä, mutta arvaan, että jos nyt luopuisin suurimmasta osasta, alkaisi sitä tavaraa taas jostain kummasta kertymään.

Koko ajan psyykkaan itseäni kuitenkin vähentämään. Less is more, mieluummin laatua kuin määrää ja sitä rataa. Kohtalotovereita?

Vierailija
65/75 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja. Hän ei suostu remontoimaan asuntoa ja kun olen koittanut ehdottaa parannuksia, hän on käskenyt pitämään mölyt mahassa tai ensi tammikuussa tulee kaikkien aikojen vuokrankorotus. Ja taitaa se tulla joka tapauksessa.

Mä lähtisin pois tuollaisen vuokranantajan "alaisuudesta". Yksi kriteereistäni asuntoon liittyen onkin, että vuokra-asuntoa ei koskaan yksityiseltä, vaan aina firmalta. Noin pääsee kaikista helpoimmalla. Ei tarvitse neuvotella, jos esimerkiksi tarvitsee uuden lieden tai jääkaappipakastimen. Yksi puhelinsoitto firmaan, niin homma hoituu, ja se on siinä. 

Eikö miinusta ole se, että kyse on vuokratalosta, jossa voi asua kaikenlaista porukkaa. Vai olenko ennakkoluuloinen? 

Vierailija
66/75 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ja vähän ränsistynyt. Kylppäriin ei mahdu pesukonetta, ja keittiökomerossa on vaan yksi kaappi eikä edes vetolaatikoita. 

Toisaalta tämä on niin halpa etten viitsi ainakaan vielä muuttaakaan. 

Vierailija
67/75 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ihmiset täällä lähinnä ärsyttävät.

Vierailija
68/75 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni ja vähän ränsistynyt. Kylppäriin ei mahdu pesukonetta, ja keittiökomerossa on vaan yksi kaappi eikä edes vetolaatikoita. 

Toisaalta tämä on niin halpa etten viitsi ainakaan vielä muuttaakaan. 

Mun asuntoni on myös vähän ränsistynyt. Mutta syyt miksi tässä pysyn on rauhalliset naapurit, hyvä sijainti ja halpa vuokra.

Jos on löytänyt halvan asunnon, niin saa olla onnekas tänä päivänä! Sellaisesta ei kannata lähteä! Kyllä sen pienen ränsistyneisyyden kestää, kun ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi. Jää enemmän rahaa säästöönkin.

Vierailija
69/75 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja. Hän ei suostu remontoimaan asuntoa ja kun olen koittanut ehdottaa parannuksia, hän on käskenyt pitämään mölyt mahassa tai ensi tammikuussa tulee kaikkien aikojen vuokrankorotus. Ja taitaa se tulla joka tapauksessa.

Mä lähtisin pois tuollaisen vuokranantajan "alaisuudesta". Yksi kriteereistäni asuntoon liittyen onkin, että vuokra-asuntoa ei koskaan yksityiseltä, vaan aina firmalta. Noin pääsee kaikista helpoimmalla. Ei tarvitse neuvotella, jos esimerkiksi tarvitsee uuden lieden tai jääkaappipakastimen. Yksi puhelinsoitto firmaan, niin homma hoituu, ja se on siinä. 

Eikö miinusta ole se, että kyse on vuokratalosta, jossa voi asua kaikenlaista porukkaa. Vai olenko ennakkoluuloinen? 

OLET! Erittäin!

Vierailija
70/75 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunat on "väärään suuntaan". Aurinko paistaa asuntoon vain hetken aamusta, joutuu pitämään valoja päällä päivällä ja mitkään kasvit eivät pysy pitkään hengissä. 

Vierailija
71/75 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miksi pidän kodistani on, että tämä on idänpuoleinen. Ei ole mikään pätsi helteillä. Olen asunut asunnoissa, jotka on olleet etelään tai länteen. Aivan kamalia kuumia pätsejä. Joo toki valoisia. Mutta kokemuksesta mieluummin hämärämpi ja normaalilämpöinen asunto, kuin valoisa h*lvetin esikartano.

Vierailija
72/75 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveke. En välitä siellä istuskelusta. 

Vierailija
73/75 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti, umpisurkea äänieristys yhdistettynä k-päisiin naapureihin ja kesäisin toistuva hyönteisongelma, joka kaipais ammattilaista, mut vuokranantaja ei sitä suostu hommaamaan. Jos tästä vaikka kohta pääsis pois...

Vierailija
74/75 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti on yli 200 km pielessä.

Vierailija
75/75 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sysipaska 80-luvun ulkoseinärakenne lähinnä ärsyttää.

100% varmuudella mikrobiongelmaa.

Jos nosta asiasta haloon niin tutkimukset ja tulokset ovat sitten yhtiön papereissa ja arvo syöksyy. Jos olen hiljaa niin käy terveyden päälle. Pahaa tekee eteenpäinkään myydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi