Miksi ihmiset jättävät koiransa kaupan tuulikaappiin, kun menevät kauppaan? Miksei kadulle?
Ärsyttää tuollainen itsekkyys, enkä pääsääntöisesti mene sellaiseen kauppaan/ravintolaan, jossa näin. Parempi olisi jättää se koira ulos vaikka pyörätelineeseen kiini, niin ihmiset pääsee rauhassa asioimaan.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi jättää kotiin. Koiravihaajia kun on tällä palstallakin.
En vihaa koiria, mutta koiranomistajienkin tulee huomioida muut ihmiset. Jotkuthan ottavat koiransa sisään ruokakauppaan ja ravintolaankin. Joskus olen joutunut perumaan ravintolassa tilaukseni, kun sisään on tullut koiraihminen koiransa kanssa. Terveysriskihän se on, jos koira on ihmisruoan kanssa samassa tilassa.
Miten se koira on terveysriski vain olemalla samalla tilassa missä ruokaa myydään kuitenkaan koskematta siiheen ruokaan? Tuolla logiikalla kaikki ne muutkin asiakkaat siellä kaupassa ja ravintolassa ovat terveysriskejä, koska kuka heidän hygieniatasostaan ei voi olla varma ja huiksiakin heistä voi irrota. Suurempi terveysriski mielestäni kaupassa on pienet lapset, jotka työntävät näppejään irtokarkkilaateihin tai ihmiset, jotka paljain käsin kopeloivat irtomyyntipullia.
Vierailija kirjoitti:
Typeriä piskejä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti osalla koiranomistajista on ihan omat säännöt. Mitkään kiellot eivät koske heitä, velvollisuuksista nyt puhumattakaan.
Onneksi suuri osa kuitenkin huomioi muut ihmiset.
Aina, kun näen koiran ravintolassa, sanon henkilökunnalle, että menen koiran takia muualle. Omistaja saa sitten päättää, kumpi asiakaskunta tuo enemmän rahaa. Koiralliset vai koirattomat.
Veikkaan että koiralliset. Koiran pito maksaa jonkin verran. Vaikka sinunkin tukirahasi menee minunkin veroistani, jää sitä silti koiranhoitoonkin mukavasti.
Miksi eivät jätä koiraansa kotiin kaupassa käynnin ajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa koiria, mutta koiranomistajienkin tulee huomioida muut ihmiset. Jotkuthan ottavat koiransa sisään ruokakauppaan ja ravintolaankin. Joskus olen joutunut perumaan ravintolassa tilaukseni, kun sisään on tullut koiraihminen koiransa kanssa. Terveysriskihän se on, jos koira on ihmisruoan kanssa samassa tilassa.
Meillä on kaksi koiraa kotona ja täällä säilytetään ja käsitellään toki myös ihmisruokaa. Mistä terveysriskistä minun pitäisi olla huolissani?
Aika monesta. Kukaan ei halua ottaa riskiä sinun koirien takia, vaikka itse otatkin. Ja edelleen on ihmisistä, joilla on joku immunipuolustuksen heikkous. Jonkun koiran takia ne voi joutua kärsimään pahasti.
Mitä tuulikasppiin tulee, no on kukaan ei voi tietää onko se koira ystävällinen vai ei. Ja kourapekkoisis on paljon, typerien koiran omistajien takia. Esim yksinpäästi koiransa lapseni päälle.. Minä näin, että iso koira halusi leikkiä. Hyppäsi päälle ja puri leikissä, mutta niin että lapsi kaatui, pureminen sattui, ja tilanne oli kaaottinen. Sen jälkeen, edelleen aikuisena hän on koirakammoinen. Tottuu koiraan kun totutellaan, mutta ei vieraisiin koiriin. Kaikkia koiria ei voi totutella. Koiraa ei tarvitse jättää toisen kulkutielle.
Koiraa ei tulisi jättää omistajan valvomatta julkisella paikalla, ihmettelen miten moni uskaltaa jättää koiransa kaupan ulkopuolelle sillä se voidaan varastaa, myrkyttää tai pahoinpidellä. Jotkut ihmiset on sairaita, itse en ottaisi riskiä. Jos koiran tuo jonnekin koiralle sallittuun paikkaan, on omistajan vastuu että se on koulutettu eli siis osaa käyttäytyä ja ei häiritse muita asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se koira on terveysriski vain olemalla samalla tilassa missä ruokaa myydään kuitenkaan koskematta siiheen ruokaan? Tuolla logiikalla kaikki ne muutkin asiakkaat siellä kaupassa ja ravintolassa ovat terveysriskejä, koska kuka heidän hygieniatasostaan ei voi olla varma ja huiksiakin heistä voi irrota. Suurempi terveysriski mielestäni kaupassa on pienet lapset, jotka työntävät näppejään irtokarkkilaateihin tai ihmi
Koira omistajien arviointikykyyn ei voi luottaa. Koirat matkustaa busseissa penkeillä, vaikka niiden pitäisi olla lattialla. Koirat näykkii, mutta sehän on vain hauskaa . Kakkaa ja pissaa on joka paikassa , jopa kerrostalon ovenpielessä . Koiria ei saa viedä uimarannoilla ollenkaan, mutta siellä niitä uitetaan. Jos ei muulloin niin illalla. En luota pätkääkään koiran omistajien harkintakykyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noissa tuulikaapeissa on yleensä runsaasti tilaa. Nyt on ollut todella kovasti pakkasta niin varmasti koiralle parempi kuin ulkona. Kotona tietysti ois parasta. Mutta jos nyt ajatellaan niin monesti ne koirat on iäkkäiden ihmisten seura ja kun kunto ei ole enää kova niin helpointa yhdistää samaan ulkoiluun koira ja kauppa.
Kaupasta voi tilata kotiinkuljetuksen.
Ja taas jää joku työttömäksi. Kaupat voisi palkata koiravahteja. Lisää työpaikkoja!
Niin eikö tästä palveluyhteiskunta pitänyt tulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti osalla koiranomistajista on ihan omat säännöt. Mitkään kiellot eivät koske heitä, velvollisuuksista nyt puhumattakaan.
Aina, kun näen koiran ravintolassa, sanon henkilökunnalle, että menen koiran takia muualle. Omistaja saa sitten päättää, kumpi asiakaskunta tuo enemmän rahaa. Koiralliset vai koirattomat.
Veikkaan että koiralliset. Koiran pito maksaa jonkin verran. Vaikka sinunkin tukirahasi menee minunkin veroistani, jää sitä silti koiranhoitoonkin mukavasti.
Hyvä asenne. Mutta näin olen itse väittänytkin. Moni koiranomistaja on ylimielinen toisia kohtaan. Siksi koira yleisissä tiloissa ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Koiraa ei tulisi jättää omistajan valvomatta julkisella paikalla, ihmettelen miten moni uskaltaa jättää koiransa kaupan ulkopuolelle sillä se voidaan varastaa, myrkyttää tai pahoinpidellä. Jotkut ihmiset on sairaita, itse en ottaisi riskiä. Jos koiran tuo jonnekin koiralle sallittuun paikkaan, on omistajan vastuu että se on koulutettu eli siis osaa käyttäytyä ja ei häiritse muita asiakkaita.
Ihmettele kaikessa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut koiranomistajat tunkevat koiriensa kanssa ravintolaan sisään, vaikka ovessa on ilmoitus ettei koiria saa tuoda sisään. Kerran tällaisessa paikassa koira hyökkäsi ruokani kimppuun eikä koiranomistaja suostunut korvaamaan annostani. En enää koskaan palannut tähän ravintolaan.
Ihan varmasti noin kävi. Kyllähän Elviskin elää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi eivät jätä koiraansa kotiin kaupassa käynnin ajaksi?
Luulen, että monet lähtevät koiralenkille ja kesken lenkin hoksaavat, että kaupassa pitäis käydä ostamassa se ja se asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä malliksi ylimielisen koiranomistajan asenne. Käsi ylös, kuka yllättyi :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi koiraa kotona ja täällä säilytetään ja käsitellään toki myös ihmisruokaa. Mistä terveysriskistä minun pitäisi olla huolissani?
Aika monesta. Kukaan ei halua ottaa riskiä sinun koirien takia, vaikka itse otatkin. Ja edelleen on ihmisistä, joilla on joku immunipuolustuksen heikkous. Jonkun koiran takia ne voi
Jostain syystä empatiakyvyttömyys ja viha eläimiä kohtaan kulkee käsikädessä surkean kirjoitustaidon ja ulosannin kanssa. Mitähän tästä voidaan päätellä...Elämämkoululainen pelkää koiramomistajan kuluttavan rahansa niin, ettei siitä riitä enää elämämkoululaisen tarpeisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se koira on terveysriski vain olemalla samalla tilassa missä ruokaa myydään kuitenkaan koskematta siiheen ruokaan? Tuolla logiikalla kaikki ne muutkin asiakkaat siellä kaupassa ja ravintolassa ovat terveysriskejä, koska kuka heidän hygieniatasostaan ei voi olla varma ja huiksiakin heistä voi irrota. Suurempi terveysriski mielestäni kaupassa on pienet lapset, jotka ty
Koira omistajien arviointikykyyn ei voi luottaa. Koirat matkustaa busseissa penkeillä, vaikka niiden pitäisi olla lattialla. Koirat näykkii, mutta sehän on vain hauskaa . Kakkaa ja pissaa on joka paikassa , jopa kerrostalon ovenpielessä . Koiria ei saa viedä uimarannoilla ollenkaan, mutta siellä niitä uitetaan. Jos ei muulloin niin illalla. En luota pätkääkään koiran omistajien harkintakykyyn
Metroa käyttämään oppinut kulkukoira sulattaa kanssamatkustajien sydämet Istanbulissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä asenne. Mutta näin olen itse väittänytkin. Moni koiranomistaja on ylimielinen toisia kohtaan. Siksi koira yleisissä tiloissa ei t
Sanoo ihminen, joka menee vaatimaan ravintolassa, että siellä saa käydä vain hänenlaisensa ihmiset. Vedä nyt se pää pois sieltä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monesta. Kukaan ei halua ottaa riskiä sinun koirien takia, vaikka itse otatkin. Ja edelleen on ihmisistä, joilla on joku immunipuolustuksen heikkous. Jonkun koiran takia ne voi
Mitä ne terveysriskit nyt ihan konkreettisesti ovat jos koira on samassa asunnossa missä säilytetään ihmisruokia? Valista meitä tyhmiä koiranomistajia.
Itsellä ei ole koiraa, mutta mielestäni kaupassa tai ravintolassa olevat koirat vain piristävät sitä kauppa/ravintolakäyntiä. Usein jos ravintolassa on koira niin ne muut asiakkaat pikemminkin ihastelevat sitä koiraa. Toki koiran pitää olla koulutettu eikä saa esim hyppiä ihmisten päälle.
Nyt säilyttää ravintola kyllä mielenkiintoisessa paikassa puhtaat lautaset.