Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitellaako teille Lowellilta tai joistain muista perintäyhtiöistä vaikka velat ovat vanhentuneet jo 20 vuotta sitten

Vierailija
20.02.2024 |

Minulle soitellaan ja ihmettelen miksi, missään tapauksessa ei aio maksaa jo vanhentuneita velkojani.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetänkö luottotietoni, jos laittavat ulosottoon, olen hiljattain saanut luottotietoni kuntoon ja sain lainan ja luottokortinkin, otetaanko luottokortti heti pois jos tulee merkintä luottotietoihin.

Vierailija
2/9 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan varma, että velat on vanhentunut? Oletko kysynyt vanhentumisesta ja mitä ovat vastanneet? Vaikea kuvitella, että perintätoimistot oikeasti perisivät vanhentuneita velkoja, siinä lähtee perintäluvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt ja velat ovat vanhentuneet. Tämähän on täysin huijarifirma, ovat soitelleet jo viime kesästä lähtien ja uhkailleet ulosotolla, mitään eivät ole kuitenkaan tehneet, uhkailevat vaan.

Vierailija
4/9 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt ja velat ovat vanhentuneet. Tämähän on täysin huijarifirma, ovat soitelleet jo viime kesästä lähtien ja uhkailleet ulosotolla, mitään eivät ole kuitenkaan tehneet, uhkailevat vaan.

Jos nyt tosiaan velat on vanhentuneet ja tämän ovat myöntäneetkin (mitä epäilen...) niin ota yhteys kuluttajaneuvontaan. 

Vierailija
5/9 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velka voidaan uudistaa oikeudessa ja se loppuu velallisen kuoleman kuolinpesän selvityksen jälkeen. Vaikka olet 90 vuotias ja velkadi on uudistettu vuosikymmeniä niin joudut maksamaan kulujen ja korkojen kanssa.

Vierailija
6/9 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velan lopullinen vanhentumien koskee vain yksityishenkilöiden rahavelkoja, jotka vanhenevat lopullisesti

20 vuodessa velan erääntymisestä, jos velkojana on yritys tai yhteisö

25 vuodessa velan erääntymisestä, jos velkojana on yksityishenkilö.

15 vuodessa ulosottoperusteen eli tuomion antamisesta

20 vuodessa ulosottoperusteen eli tuomion antamisesta, jos ulosottoperusteessa tarkoitettu velkoja on yksityishenkilö

20 vuodessa ulosottoperusteen eli tuomion antamisesta, jos korvaussaatava perustuu rikokseen, josta velallinen on tuomittu vankeuteen tai yhdyskuntapalvelukseen

Vierailija
7/9 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on tarua ihmeellisempää. Itse olin perimässä jotain 80-luvulla alunperin tehtyä osamaksuvelkaa, joka oli vaan uusittu vuosien varrella moneen kertaan ja myyty eteenpäin myös useamman kerran. Ei ne vanhene, ellei niitä ole saatu perittyä ja joku muistaa ne uusia.

Vierailija
8/9 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki velka voi olla vaarallista. Kannattaa olla tarkkana. Eräskin iso sähköyhtiö siirtää myöhästynneet laskut perintäyhtiölle ilmoittamatta.

Vierailija
9/9 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti velan vanhentuminen voidaan katkaista. Vanhentumisen katkaisemisen jälkeen alkaa kulua uusi, samanpituinen vanhentumisaika, joka on katkaistavissa.

Velan vanhentuminen katkeaa esimerkiksi, kun

osapuolet sopivat maksujen järjestelyistä, vakuudesta tai muusta velan ehtojen muutoksesta taikka siitä, että vanhentuminen on katkaistu

velallinen maksaa velkaa tai muutoin tunnustaa velan velkojalle

velkoja vaatii velalliselta maksusuoritusta tai muutoin muistuttaa velallista velasta

velkoja nostaa kanteen velan perimiseksi tai valvoo saatavaansa velkajärjestelyssä tai konkurssissa

velkoja panee vireille velkaa koskevan ulosottoasian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä