Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vuokra-asunnossa lemmikit ei ole sallittu

Vierailija
19.02.2024 |

Oletko kuitenkin saanut luvan asua lemmikin kanssa, vaikka ilmoituksessa on noin lukenut? Miten lähestyit vuokranantajaa asiassa? Tarjouduitko esim hankkimaan kattavan vakuutuksen tai maksamaan enemmän, vai saitteko asian neuvoteltua? Monella varmaan oletuksena tuo kielto, mutta ehkä se ei tapauskohtaisesti ole niin ehdoton. Ymmärrän ehdottoman kiellon jos halutaan säilyttää allergiaturvallisena. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen saanut. Vuokranantajalle oli ok, kun minun 2 koiraani olivat pieniä, eli ei odotettavissa pahoja naarmuja lattioihin, ja aikuisia sisäsiistejä koiria. Kotivakuutus oli vuokraamisen ehtona, samoin piti maksaa 3 kk vuokravakuus, kun ilman lemmikkiä olisi ollut 2 kk.

Vierailija
2/14 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on neuvoteltavissa. Mutta sopia siitä pitää etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin lupa kissaan vaikka oli lemmikit kielletty.

Kissa raapi yhden huoneen materiaaleja, sanottiin tietysti vuokranantajalle että vähentää niiden korjauskulut vuokravakuudesta kun muutettiin pois. 

hän sai kuitenkin heti meidän perään vuokralaisen ja huone jäi silleen (ei se kovin paha ollut) ja me saatiin rahamme takaisin. Ei olisi purnattu vaikka hän olis jättänyt ne pientä pintaremppaa varten itselleen, mutta sattui reilu vuokraemäntä.

Vierailija
4/14 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol.. allergiaturvallisena. Eiköhän syy ole siinä, että vuokranantaja ei halua että asunnossa pidetään mitään kenneliä.

Vierailija
5/14 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajana, sijoittajana, selvittäisi kyllä kaikki mahdollisuuteni vuokran korotukseen, mikäli sopimuksesta poikettaisiin. Tuskin saisin heti pihallekaan vuokralaista lemmikin takia, jos muuten olisi asiallinen vuokralainen, ehkei olisi tarvettakaan. No, tällä hetkellä sallin eläimet sijoitusasunnossani. 

Vierailija
6/14 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, väitinkö muuta? Kysyinkin miten asiasta kannattaa aloittaa neuvottelu, jos ilmoituksessa lukee ei sallittu. 

Vierailija
7/14 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokranantaja ja tilannekohtaisesti olen sopinut vuokralaisten kanssa, eli suosittelen, että ottaa rohkeasti lemmikkiasian esille, ja kuten tuossa yllä on kerrottu, niin jos on halua niin aina varmaankin päästään sopimukseen. 

Onhan meillä vuokranantajillakin lemmikkejä, joten lähtökohtaisesti myönteinen asenne lemmikkeihin.

Vierailija
8/14 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun exän omistamassa talossa vuokralla ja meillä on kissa. Toki tämä kissa oli täällä jo silloin kun oltiin vielä yhdessä. :D

Vierailija
9/14 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajana, sijoittajana, selvittäisi kyllä kaikki mahdollisuuteni vuokran korotukseen, mikäli sopimuksesta poikettaisiin. Tuskin saisin heti pihallekaan vuokralaista lemmikin takia, jos muuten olisi asiallinen vuokralainen, ehkei olisi tarvettakaan. No, tällä hetkellä sallin eläimet sijoitusasunnossani. 

Tässä kyse taisi olla tilanteesta, että vuokralainen on kysymässä lupaa tuoda lemmikki asuntoon, jo ennen kuin se lemmikki on siellä.

Me saatiin aikanaan ottaa terraariolemmikki, sen verran tarkkaan vuokranantaja kyseli millaisesta eläimestä on kyse, että tuskin olisi koiraa antanut asuntoon tuoda. Tosin olen kuullut niistäkin tapauksista, joissa esim pieni aikuinen koira on sallittu. Useinhan se lemmikki kielletään pintojen kulumisen pelossa. 

Vierailija
10/14 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, väitinkö muuta? Kysyinkin miten asiasta kannattaa aloittaa neuvottelu, jos ilmoituksessa lukee ei sallittu. 

Ota rohkeasti yhteyttä huolimatta maininnasta: kerro että olet kiinnostunut asunnosta, mutta että voitaisiinko neuvotella lemmikin takia ja voit vaikka itse tehdä tarjouksen ehdoista, se antaa hyvän vaikutelman että ymmärrät asiaa myös vuokranantajan näkökulmasta - oli se vakuutus, hiukan korkeampi vuokra, suurempi vuokravakuus jne. Todennäköisesti riskit eivät toteudu, mutta vuokranantaja tarkastelee asiaa taloudellisten riskien näkökulmasta. 

Vierailija
11/14 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kaveri aikoinaan kun muutti asuntoon ja meni katsomaan, nosti rohkeasti asian esille että hänellä on kissa ja toinen on hankinnassa. Ensin oli ettei lemmikit oltu sallittuja, mutta tämä vuokraemäntä tykkäsi minun kaverin persoonasta niin paljon ja etsi pitkäaikaista vuokralaista niin hyväksyi lemmikit siihen asuntoon. 

Nuo asiat ovat keskusteltavissa ja rohkeasti kun mainitsee asiasta, niin jotkut vuokranantajat suostuu lemmikkeihin. Kunhan pitää vain asunnon kunnossa ja siistinä.

Vierailija
12/14 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan osa kieltää lemmikit ihan rutiinilla varmuuden vuoksi, ettei asuntoon muuta kukaan viiden ison koiran ja kolmen kissan kanssa. Sellainen eläintarha aiheuttaa kyllä reippaasti kulumaa kämppään ja vielä jos vähän elämänhallintaongelmaa on... Sitten taas jos asiallisesti ja siististi vuokralla asunut luotettava vuokralainen pyytää lupaa pienehköön sisäsiistiin lemmikkiin, voi lupa kuitenkin irrota. Ainahan sitä asiaa voi kysyä. 

Vierailija
13/14 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja sitten tietysti söpöjä kuvia siitä lemmikistä kun otat yhteyttä, niin saattaa auttaa.

Siis siististä, pestystä ja hoidetusta lemmikistä, koska ainakin itse sen perusteella teen johtopäätöksiä, en niinkään lemmikistä vaan vuokralaisten elämänhallinta-, ja siisteystasosta ja että onko arki hallussa. 

Vierailija
14/14 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä allergia turvallinen ? Kai nyt jokainen osaa siivota, jos ei niin ei voi mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi