Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vihaat meitä monisairaita?

Vierailija
19.02.2024 |

Ei meistä kaikki saa yhteiskunnan tukia.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelit, että kaikki teitä vihaa?

On mullakin useampi sairaus, mutta käyn töissä ja opiskelen. 

Vierailija
2/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa, olen itsekin monisairas. Mutta pärjäätkö oikeasti ilman yhteiskuntaa? Itse saan lääkkeistä Kela-korvausta ja käyn lääkärissä maksamalla pelkän poliklinikkamaksun. Joskus tullut sairaalapäiviäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen persu. Köyhät ja sairaat kyykkyyn.

Vierailija
4/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälti tuon otsikosta huokuvan asenteen takia. Syytellään muita ja puretaan omaa pahaaoloa kiukuttelemalla ihmisille, jotka eivät ole millään tavalla osallisia siihen, että sinulla on paha olo. 

Vierailija
5/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% varmuudella saat jotain tukia. Vähintään Kela-korvauksen lääkkeistä. 

Vierailija
6/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi trollata.

Kyllä sinä tiedät, että vain kokoomuksen ja persujen öyhöt vihaavat kaikkia. Ja se viha kumpuaa varmaan siitä, että niiden faijat panivat niitä kakarana perseeseen.

He vihaavat ja häpeävät itseään ja projisoivat sen meihin muihin, koska ovat NARSISTEJA.

Vierailija
7/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet, että kaikki vihaavat sinua? Entä mistä kumpuaa ajatuksesi, että joku luulisi kaikkien saavan tukia? 

t. monisairas, joka käy ihan normaalisti töissä

Vierailija
8/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun en vihaa.  En vaan ymmärrä niitä jotka hommaa hullun paperit ja jää parikymppisenä eläkkeelle.

Vierailija
9/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monisairaus" on aika nolo identiteetti. Koeta pärjätä ja kaiva itsestäsi vahvuuksia ja rakenna niiden varaan. Tuo sairauksissa rypeminen on ällöttävää, vaikka sairaudet sinänsä ikäviä ja kuluttavia, mutta yhtään sinä et vahvistu asettumalla mutakuoppaan makaamaan.

Terkuin 10 vuotta sitten pysyvästi 100% työkyvytön, joka ei kuitenkaan identifioi itseään "monisairaaksi" vaan hankki uuden ammatin ja menee kesätöihin festareille. Mä pääsen, hip hei, ilmaiseksi niihin ja mulle vieläpä maksetaan siitä!

Näen ihmisiä, tapaan ihmisiä, pärjään muutaman päivän työkeikoilla ja kuntoutan itseäni ja tienaan. Mutta ryve sinä.

Vierailija
10/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teitä kukaan vihaa. Mutta on hyvä ymmärtää, että teidän työelämän ulkopuolella olevien on turha vaatia yhteiskunnalta samaa elintasoa kuin työssäkäyvillä on.

Vierailija
11/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Monisairaus" on aika nolo identiteetti. Koeta pärjätä ja kaiva itsestäsi vahvuuksia ja rakenna niiden varaan. Tuo sairauksissa rypeminen on ällöttävää, vaikka sairaudet sinänsä ikäviä ja kuluttavia, mutta yhtään sinä et vahvistu asettumalla mutakuoppaan makaamaan.

Terkuin 10 vuotta sitten pysyvästi 100% työkyvytön, joka ei kuitenkaan identifioi itseään "monisairaaksi" vaan hankki uuden ammatin ja menee kesätöihin festareille. Mä pääsen, hip hei, ilmaiseksi niihin ja mulle vieläpä maksetaan siitä!

Näen ihmisiä, tapaan ihmisiä, pärjään muutaman päivän työkeikoilla ja kuntoutan itseäni ja tienaan. Mutta ryve sinä.

En ryve niissä. Kuitenkin,  sairauksia on paljon. Eipä ne elämään paljoa vaikuta, kun ei anna vaikuttaa.

Vierailija
12/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teitä kukaan vihaa. Mutta on hyvä ymmärtää, että teidän työelämän ulkopuolella olevien on turha vaatia yhteiskunnalta samaa elintasoa kuin työssäkäyvillä on.

En ole työelämän ulkopuolella.

Vierailija
13/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minulle mitä suomalaiset eivät vihaisi? Vihaavat jopa itseäänkin.

Kateus ja katkeruus ruokkii vihaa. Suomi on kateellisten ja katkerien ihmisten maa.

Vierailija
14/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän kotona, käyn pätkätyössä kun haluun pitää jalan oven välissä. En jaksa hakee vammaistukea. En ilmoittadu työkkäriin, koska haluan töihin sinne, missä teen pätkätöitä.

Saan mä kuitenkin kalliin apuvälineen ja korjaukset siihen kunnan piikkiin. Lääkkeetkin kovaa kela. Äiti maksaa elämisen.

Vierailija
15/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun en vihaa.  En vaan ymmärrä niitä jotka hommaa hullun paperit ja jää parikymppisenä eläkkeelle.

Et sinä tosiaan paljonkaan ymmärrä. Esim. sitä, ettei kukaan saa "hullun papereita" esittämällä tai jää parikymppisenä mielihalustaan kotiin makaamaan. Ilmeisesti aivosi ovat ns karvalakkimallia.

Sinä kuvittelet, että häiriintynyttä/ neuro-ongelmaista/ depressiivistä/ skitsofreenikkoa/ autistia pystyisi uskottavasti esittämään sen noin kymmenen vuotta, jonka työkyvyttömyyseläkeprosessi vie. Mitähän sun mielestä niissä lukion jälkeen noin 12 vuotta kestävissä erikoislääkärin opinnoissa mahdetaan touhuta, jos siellä ei opita tunnistamaan kusetuksia ja erottamaan ne todellisista sairauksista ja häiriöistä.

Vierailija
16/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerros nyt kuka meitä monisairaita sitten muka vihaa? Mulla on useampi sairaus ja sen lisäksi ollut syöpä. Enpä ole tajunnut, että mua joku näiden vuoksi vihaisi. Käyn ihan normaalisti töissä ja opiskelen samalla.

Vierailija
17/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole sellaista vaatinut. Ihan riittää se, jos on katto pään päälle, varaa maksaa laskut, ostaa ruuat, vaatteet, lääkkeet ja mennä tarvitessaan lääkäriin. Ynnä muut ihmisyyden perusasiat.

Mutta kun näihin ei ollut varaa ennen nykyistä hallitustakaan ja se päätti leikata meiltä, jotta rikkaimmille voidaan rakentaa hupijuna Turkuun ja antaa veronkevennykset. Ja siltikin Purra ottaa vielä tälle vuodelle 14 mrd lisää velkaa ja seuraaville vuosille saman verran, PUOLITOISTAKERTAISTAA VALTIONVELAN.

Ja se Petterin 100 000 uutta työpaikkaa jää haaveeksi, koska nyt on työpaikkoja menetetty puolessa vuodessa jo yli 20 000 konkurssien takia. Tavoite siis tällä hetkellä jo 120000 uutta työpaikkaa. Leikkaamalla köyhimmiltä. Millä logiikalla se luo työpaikkoja, että ihmisiltä revitään leipä ja lääkkeet suusta?

Vierailija
18/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Tänään olet taas miehesi firmassa töissä, huomenna et ole päivääkään tehnyt töitä.

Vierailija
19/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaan ottaenhan kaikki ihmiset on monisairaita. Jokaisesta löytyy monenlaista vikaa, kun riittävän tarkasti syynätään. Esimerkiksi mulla on verenpainetauti, useita allergioita ja krooninen syöpä (hyvin kontrollissa).

Mutta ei mua kukaan vihaa, kuten ei muitakaan monisairaita.

Ja miksi vihaisi, ihan tavallista elämäähän me vietetään. Mä käyn töissä, hoidan lapsiani, harrastan monenlaista, jopa vauvapalstan lukemista. :)

Vierailija
20/48 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro minulle mitä suomalaiset eivät vihaisi? Vihaavat jopa itseäänkin.

Kateus ja katkeruus ruokkii vihaa. Suomi on kateellisten ja katkerien ihmisten maa.

Eikä ole. Kateellisia ja katkeria on viimeisimmän mittauksen mukaan vain kolmannes. Eli lähinnä typerimmät kokoomuslaiset ja kaikki persut. Niille ei mikään riitä ja lisäksi pitää rakentaa oma junakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi