Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanoutuminen kun johtaja käyttäytyy epäasiallisesti

Vierailija
19.02.2024 |

Olin ollut pitkään saikulla ja nyt osa-aikatyössä/osasaikulla. Syynä ahdistus/masennus joka johtuu pomon epäasiallisesta käytöksestä. Hän on ylin pomo työpaikalla, eli ylemmäs et voi valitusta tehdä hänestä , eikä muita lähiesimiehiä ole kuten ei myöskään luottamusmiestä. Olen ollut yhteydessä liittoon ja työterveyslääkärillä on tästä pitkät dokumentit. Olin myös yhteydessä aiemmin Aviin, mutten jaksanut koskaan tehdä ilmoitusta epäasiallisesta kohtelusta. Kelan sairauspäivät on kulutettu ja seuraavana olisi sitten kuntoutustuki, jos/kun lääkäri katsoo sen aiheelliseksi. Sen verran jo tiedänkin että tuossa kuntoutustuen päätöksessä voi kestää ja ohje on että ilmoittaudutaan työkkäriin siltä varalta, että päätös tulee hylkynä takaisin.

Mutta jos nyt irtisanon itseni (tällä hetkellä siis osasaikulla, voi olla että joudun kokoaikaisesti saikulle), niin on toki riski että pätkähtää karenssi. Toki voivat katsoa lieventävänä asianhaarana tuon epäasiallisen käytöksen työpaikalle. Onko teillä tästä kokemuksia?

Kannattaisiko irtisanomisilmoitukseen esim mainita, että irtisanoutuminen johtuu esimiehen epäasiallisesta käytöksestä? 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi