Ikääntyvä vanhempi
Harmittaa että suosikkilapsi ei välitä vanhemmastaan . Kaikki huoli ja vaiva jäi minulle . Johtuuko kasvatuksesta ja lellimisestä että esikoinen jättää huoletta vanhempansa oman onnensa nojaan ? Ihmettelen ettei omatunto soimaa edes hieman.Minua harmittaa ja kiukuttaa mutta en pysty olemaan auttamatta koska koen huonoa omaatuntoa jos jätän hänet heitteille.Harmittaa niin että tekisi mieli lopettaa oma elämä kun en jaksa.
Kommentit (2)
"Minua harmittaa ja kiukuttaa mutta en pysty olemaan auttamatta koska koen huonoa omaatuntoa jos jätän hänet heitteille.Harmittaa niin että tekisi mieli lopettaa oma elämä kun en jaksa."
Suosittelen hakemaan ammattiapua. Ei ole normaalia tuntea noin kovaa syyllisyyttä asiasta, joka ei edes ole sinun ongelmasi millään tavalla.
Olet jo aikuinen, et enää se avuton lapsi, joka joutui olemaan epäreilun/tunnekylmän vanhemman armoilla. Ota etäisyyttä vanhempaasi ja keskity omaan elämääsi ja niistä lapsuuden traumoista paranemiseen. Ota vastuu omasta elämästäsi. Opettele sanomaan ei.
Itse en auttaisi. Hoitakoon lellikki homman tai olkoon hoitamatta. Kylmästä kohtelusta seuraa kylmää kyytiä puolin ja toisin.