Eka saikkupäivä??
Hallitus meinaa laittaa ekan saikkupäivän sairaan maksettavaksi!! Mites,kun lapset on aika paljon kipeenä? Varsinkin yksinhuoltajana tulee kalliiksi olla pois töistä.. Pitääkö lapsi/lapset jättää kylmästi kotiin saikkuun ja lähtee itse duuniin ettei menetä yhden päivän palkkaa?
Tiiän,et joillakin se saikku on tes:ssä ihan maksullinen.siis jo ekasta päivästä lähtiin. Mut,mites sit ku on uudet neuvottelut ni työantajat vaativat saikku karenssia työehtosopimukseen..Ihan varmasti.. Pakko liittyy ammatiliittoon ettei näin tuu käymään. Oon ahkera työntekijä ettei lusmuilusta siis oo kyse!!
Kommentit (6)
Lapselle vaan buranaa naamaan ja hoitoon.
Ei se koske tilapäistä hoitovapaata. Ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera olen ollut aina minäkin ja jo 2013 siivousalalla se oli palkaton mutta ainahan naisaloja on sorrettu.
On palkaton myös rakennusalalla, joka on vahvasti miesvaltainen ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera olen ollut aina minäkin ja jo 2013 siivousalalla se oli palkaton mutta ainahan naisaloja on sorrettu.
On palkaton myös rakennusalalla, joka on vahvasti miesvaltainen ala.
En ole ollut rakennusalalla töissä.Onkos teillä työaika 37.5 ettei pekkaset vaan kerry?
40h/viikko ja pekkaset sisällytettiin palkkaan jo vuosia sitten.