Yksinkertainen treeniohjelma, salilaitteet/käsipainot
Onko tällaista missään?
Netistä löytyy ohjelmia, mutta niissä on tyyliin 10 liikettä ja splittejä eri päiville.
Tuntuu että nuo on tehty bodareille, ettei vain joku koukistajanväliextralihas jää 101% kehittymättä.
Siis max 5 liikettä per treeni, ei mitään splittejä.
Kommentit (8)
Kyykky, maastaveto, kulmasoutu ja penkkipunnerrus. Koko kroppa läpi. Teen tätä itse ja olen tuloksiin ihan tyytyväinen ja salillakaan ei kulu aikaa kuin max 45 min.
Tässä esimerkki. Kolme liikettä.
Ja kyllä, toimii yhtä lailla naisillekin. Ja ei, sinusta ei tule lihasmonsteria. Siinä tapauksessa, ettet luovuta koko "kesäksi rantakuntoon"-projektin kanssa (niin kuin tod näk tapahtuu) ja oikeasti treenaat kunnolla (1% todennäköisyys), parhaassa tapauksessa saat vähän kurvia reisiin ja peppuun, ja paremmin muotoutuneet mutta silti naiselliset käsivarret.
Vierailija kirjoitti:
Kyykky, maastaveto, kulmasoutu ja penkkipunnerrus. Koko kroppa läpi. Teen tätä itse ja olen tuloksiin ihan tyytyväinen ja salillakaan ei kulu aikaa kuin max 45 min.
Tämä on muuten hyvä, mutta maastaveto vaatii sen, että joku ensin opettaa tekniikan ja aluksi katsoo vierestä, että se menee oikein. Lisäisin tuohon vielä yhden vatsalihasliikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten hyvä, mutta maastaveto vaatii sen, että joku ensin opettaa tekniikan ja aluksi katsoo vierestä, että se menee oikein. Lisäisin tuohon vielä yhden vatsalihasliikkeen.
Vatsalihakset saavat hyvää treeniä jo noissa.
Mun neuvo on se että älä kuuntele ketään, vaan lähe perusteista aina liikenteeseen. Jos on ihan aloittelija, mä suosittelen ihan kehonpainotreeniä ja siinä kehittymistä ensiksi.
Eli siis työnnöt (punnerrukse), vedot (selkä, eri variaatioita, tietyt punnerrusvariaatiot ottaa myös selkään) Kyykyt jne.
Pieniä lihaksia saa myös operoitua ihan kehonpainolla, mutta noi perusteet kuntoon ensiksi.
Niitä tekee niin kauan että oikeasti huomaa kehityksen, sen jälkeen siirtyy uusiin variaatioihin tai vaikka salille tai jotain.
Ymmärrys ensiksi siihen mitä edes on tekemässä.
Me ollaan niin eri luontosia.
Miehet usein haluaa niitä painoja enemmän, en siis sano etteikö naisistakin tätä löydy ihan bodareihin asti.
On sitten eri asia mistä se keho oikeasti tykkää ja mistä ei. Meillä kun on luut ja lihakset, polvinivelet jne. Sydänlihaskin.
Itse suosin sekatreeniä.
Oma nimitys minun treenityylille. Siinä vahvasti myös kuuntelen itseäni ja vaihtelen liikkeitä koska nautin treenaamisesta enkä halua kyllästyä. Jos jalat on ihan kireät jonkun liikkeen jälkeen niin venyttelen ja teen liikkuvuus harjotteita niin sen jälkeen voin tehdä toisenkin eri liikesarjan vaikka sitä peba treeniä. Pilates on ihan huisi vatsalihaksille, mutta tykkään käyttää myös painoja joten tämä tee vaan pilatesta ei sovi itselle :)
Se että pumpataan itsensä ihan kipeäksi on tosi tyhmää ja hierojalla joutuu ravaamaan jatkuvasti. Lihakset kiinni luissa kun niitä vaan pumpataan.
On ok siis treenata mutta lihas kasvaa kasvattamattakin normaaliin tyyliin kun ei elä elämäänsä niin tyhmän asian ympärillä. Kun treenaa maltillisesti ja syö tarpeeksi niin se on tärkeetä.
Jostakin on keksitty tämä että ei syödä mitään kunnolla. Kun energiaa kuluu enemmän niin syödään vähemmän. Hyh mikä olo tulee.
Kyllä mää paistan välistä ihan pekonia treenin jälkeen ja oon nainen.
Tankkaan magnesiumia,rautaa ja b vitamiinia. Ne on lihaksille tärkeitä. Jos jättää rasvat pois nii sekin altistaa A vitamiinin puutokselle.
Liikkuvuus jaloille,nilkoille ja pohkeille on tärkeitä ja myös polvelle kun niitä käytetään mm kyykyssä. Liika kyykkääminen painoilla kills kyllä polvet mitä vanhemmaksi tulee niin you know.
No ei siitä kannata liian monimutkaista tehdä, kun sitten ne liikkeet jäävät tekemättä tai tulevat tehdyiksi 10% teholla.
Treenin voi suurin piirtein jakaa kolmeen osaan. Siinä on kyykky, työntäminen ja vetäminen. Sitten otat isoja liikkeitä joissa koko kroppa joutuu töihin. 3-5 liikkeellä saa jo hyvän treenin. Sitä enempi on useimmille turhaa hienosäätöä.
Et kertonut oletko nainen, mutta naiset usein suosivat pieniä liikkeitä. Koska sitten voi istua mukavasti pehmustetulla penkillä ja tehdä minimipainoilla pientä liikettä, samalla kun lukee seiskauutisia puhelimesta.