Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Treenaa" "käy kävelyllä" "syö hyvin" " juo vettä" - Nää saattaa kuulostaa kliseiltä ja monesti ihmiset suuttuu kun niitä ehdotetaan

Vierailija
18.02.2024 |

Nää on universaaleja lakeja ollut aina, hyvä olo tulee itsensä haastamisesta, tuskan haastamisesta, kivusta. Kaikesta mitä nykyajan ihminen välttelee viimeiseen asti. 

Ei se ole mitään kettuilua kun ihminen sanoo näitä asioita, ne on ne yksinkertaisimmat asiat millä on väliä oikeasti. 

Ihminen on vuosien varrella monimutkaistanut ihan kaiken, eikä enää ymmärrä näitä ihan yksinkertaisimpia asioita. 

Kaikki on simppeliä, ihminen vaan tekee kaikesta vaikeata. 

Ei tämä ole mikään maailma missä asiat tulevat helposti, kehitys vaatii kivun. 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä ihan asian ytimessä. 

Vierailija
22/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähtee perusasioista. 

Vierailija
24/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä on elämästä vieraantuneita ihmisiä paljon kun ap kertoo ihan perusjutut mitä kannattaa tehdä. Kun juo vettä ei ole niin nälkä aina. Kun juo vettä naama pysyy sileänä. kun juo vettä niin olo on hyvä. Ei tule päänsärkyjä nivelkipuja (kihti).

Kun syö terveellisesti ei tule liikaa väsymystä, ei tulehduksia, syöpäkin karsastaa terveellisiä elämäntapoja samoin kuin muut nykyajan sairaudet jotka ovat ihmisen oman tyhmyyden takia hyvin usein aiheutettuja. Kun liikkuu keho pysyy kunnossa.

Raskas tai kevyt liikunta, painojen nosto. Jaksaa kantaa tavaroita ja liikkua ja nukkuu hyvin. Ihmisen keho on kuin luotu liikkumaan ei istumaan. Kannattaa olla fiksu. Ei vaadi paljoa.

Joo-o..ihmiskunta tyhmistyy ..minä en.

Vierailija
25/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nää on universaaleja lakeja ollut aina, hyvä olo tulee itsensä haastamisesta, tuskan haastamisesta, kivusta."

Höpö höpö. Nuo ovat vain tsemppivalmentajien juttuihin hurahtaneiden ja masokistien lakeja.

Oletko noin yleisestikin "heikko" luonteinen???

Vierailija
26/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon surkea liikkumaan mut itse jätin karkit,suklaat makeat pois, ihon kunto parani eikä ole enää päänsärkyä, huonoa oloa, turvotusta....syön vitamiineja, kasviksia,vihanneksia ja proteiinia. Eli aika paljon vaikuttaa se et jättää sokerit,limpsat,simpsit sekä einesruoat pois. 

Hyvä noinkin. Tai parempi ainakin.

Vierailija
27/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä on elämästä vieraantuneita ihmisiä paljon kun ap kertoo ihan perusjutut mitä kannattaa tehdä. Kun juo vettä ei ole niin nälkä aina. Kun juo vettä naama pysyy sileänä. kun juo vettä niin olo on hyvä. Ei tule päänsärkyjä nivelkipuja (kihti).

Kun syö terveellisesti ei tule liikaa väsymystä, ei tulehduksia, syöpäkin karsastaa terveellisiä elämäntapoja samoin kuin muut nykyajan sairaudet jotka ovat ihmisen oman tyhmyyden takia hyvin usein aiheutettuja. Kun liikkuu keho pysyy kunnossa.

Raskas tai kevyt liikunta, painojen nosto. Jaksaa kantaa tavaroita ja liikkua ja nukkuu hyvin. Ihmisen keho on kuin luotu liikkumaan ei istumaan. Kannattaa olla fiksu. Ei vaadi paljoa.

Syömishäiriöisen ajattelua veden ylikorostaminen. Nälkä tulee kun ei syö itselleen riittävästi. 

Vettä juodaan vain tarpeeseen ja ruokaa syödään vain tarpeeseen. Usemmiten. Satunnaiset ylilyönnit eivät tapa, ellei vedä kunnolla yli. 

Vierailija
28/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta juoda vettä silloin kun on jano. Ei huvikseen. Asiantuntijoiden mukaan siitä ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
29/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömishäiriöisen ajattelua veden ylikorostaminen. Nälkä tulee kun ei syö itselleen riittävästi. 

Jaa oon hoikka syön terveellisesti. Voita lihaa, kasviksia, yrttejä, teetä. Juon vettä, naama ei rypisty, kihti ei enää vaivaa, finnit kaikkoo. Ei päänsärkyä. Pysyn kannassani siis reilusti vettä. Ei tietty liikaa.

Paastokin on ihan hyvä välillä. Kylläisyys tuhoaa telomeerejä. Kuluttaa ihmistä siis.

Vierailija
30/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana sanon tuohon juo vettä- ohjeeseen, että se on höpöhöpöä. Ihmisen keho sanoo kun on jano. Olen hoitanut satoja ihmisiä, jotka ovat juoneet vettä liikaa. Suurin osa nuoria. Siitä taas syntyy ongelmia, kun natriumpitoisuus laskee. Tulee väsymystä ja päänsärkyä. Olo tuntuu tukkoiselta ja pahoinvoivalta. Jos pissa on tummaa ja vessakäyntien väli hyvin pitkä, silloin voi lisätä nesteen nauttimista. Isompi ongelma on se, että monet joutuvat juoksemaan vessassa tunnin välein ja pissa on väritöntä lirua. Moni ei tiedä, että se rasittaa mm. munuaisia. Suola-arvojen ollessa pielessä seuraa kroonista väsymystä, joka ei korjaannu nukkumalla. Vesimyrkytys sinänsä on harvinaisempi ja se vaatii jo yli 4 litraa nesteen juomista päivässä. Vettä ei tarvitse hörppiä koko ajan ja juomapullo on usein tarpeeton muualla kuin urheillessa. Ja tarkkailkaa hyvät ihmiset sitä pissan määrää ja väriä. Jos se on hyvin kirkasta ja runsasta tai joutuu käymään tiheästi vessassa, nestettä on nautittu liikaa. Nuoret naiset etenkin tulevat vastaanotolle kroonisen väsymyksen ja voimattomuuden tunteen kanssa ja kun selvitetään nestemääriä, ne ovat ihan tolkuttomia, yli kahta litraa vuorokaudessa.

Vierailija
31/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajana sanon tuohon juo vettä- ohjeeseen, että se on höpöhöpöä. Ihmisen keho sanoo kun on jano. Olen hoitanut satoja ihmisiä, jotka ovat juoneet vettä liikaa. Suurin osa nuoria. Siitä taas syntyy ongelmia, kun natriumpitoisuus laskee. Tulee väsymystä ja päänsärkyä. Olo tuntuu tukkoiselta ja pahoinvoivalta. Jos pissa on tummaa ja vessakäyntien väli hyvin pitkä, silloin voi lisätä nesteen nauttimista. Isompi ongelma on se, että monet joutuvat juoksemaan vessassa tunnin välein ja pissa on väritöntä lirua. Moni ei tiedä, että se rasittaa mm. munuaisia. Suola-arvojen ollessa pielessä seuraa kroonista väsymystä, joka ei korjaannu nukkumalla. Vesimyrkytys sinänsä on harvinaisempi ja se vaatii jo yli 4 litraa nesteen juomista päivässä. Vettä ei tarvitse hörppiä koko ajan ja juomapullo on usein tarpeeton muualla kuin urheillessa. Ja tarkkailkaa hyvät ihmiset sitä pissan määrää ja väriä. Jos se on hyvin kirkasta ja runsasta tai joutuu k

Mitä tolkutonta on 2 nestelitrassa jos on liikuttu yhtään enemmän? Yleensä tuonikäiset naiset myös treenaavat tavalla tai toisella, ainakin nuo vedenlitkijät. Ongelma taitaa olla enemmänkin se, että he välttävät suolaa myrkkynä, vaikka ovat pieniruokaisina lähestulkoon lisäsuolan tarpeessa, elleivät sitten tankkaa pikaruokaa ja eineksiä tai tolkuttomasti leipää ja juustoa. 

Vierailija
32/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon surkea liikkumaan mut itse jätin karkit,suklaat makeat pois, ihon kunto parani eikä ole enää päänsärkyä, huonoa oloa, turvotusta....syön vitamiineja, kasviksia,vihanneksia ja proteiinia. Eli aika paljon vaikuttaa se et jättää sokerit,limpsat,simpsit sekä einesruoat pois. 

Hyvä noinkin. Tai parempi ainakin.

Juu parempi noin vaikka liikuntaa voisi lisätä mut ruokavalion muutoksella pääsee jo pitkälle. Ennen söin joka päivä tai joka toinen päivä makeaa ja ahmin kaikkea sokerista, pullaa,munkkia yms sit oli jatkuvasti huono oli ja päänsärky. Ei siis makean syönnillä mitään jos pitää kohtuudessa mut mulle kaikki makeat oli pakkomielle enkö juurikaan syönyt mitään vitamiini ja kasvispitoista. Nyt koetan tsempata, 2 kuukautta mennyt näin et syön kasviksia,vihanneksia,hedelmiä ja tietenkin proteiini pitoista ruokaa kuten kanaa,punaista lihaa, en syö ollenkaan mitään sokerista enkä makeaa jälkiruokaa. Kohtuudella syön noitakin ruokia ja vaikka en niin hirveästi liiku niin olen huomannut että painoa silti peräti 10-15 kg pudonnut,vyötärö tullut enemmän esille ja miljoona kertaa parempi olo kuin ennen ,päätäkään ei särje enää päivittäin ja hampaat kiittää!

Vierailija
33/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla veden juominen liittyy kipuun ja tuskaan? Tai hyvin syöminen?

Jos kipua ja tuskaa haet, niin ennemmin sun pitäisi sanoa, että ole juomatta ja syömättä. 

Sitä paitsi, vain masokistit ja sadistit saavat hyvää oloa kivusta.

Siksi ap:n neuvot eivät toimi normaaleilla ihmisillä. 

Vierailija
34/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti tuntuu että ihmiset ottavat loukkauksena noi :D

Ihmiset ovat siitä omituisia, että eivät pidä alentuvasta kohtelusta.

Vierailija
35/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
36/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaikkea tuota ja itseasiassa tänään yläkroppa kipeä eilisestä treenistä, aamulla kävin vain kävelyllä että saan venyteltyä. Suoritan kaiken ohjeiden mukaan.

Olen silti vakavasti masentunut ja ahdistunut, paniikkihäiriö en, mulla ptsd ja dissosiaatiota, endometrioosi, syömishäiriötaustaa joka edelleen oireilee välillä syömättömyytenä. Tänään oli lenkin jälkeen tehtavalistassa vain tehdä ruokaa, syödä ja käydä kaupassa. Ruuan sain tehtyä, syötyä sain vain vähän kun ahdistaa ja itkettää ja se tuntuu turhalta, kauppaan mä en uskaltanut taaskaan, pelkotilat on kovat. Ei mua silti kiinnosta elää.

Onko muita fiksuja neuvoja mitä voisin itse tehdä?

Syön lääkkeeni, "hoidan" itseäni ja olen myös myssyhoidossa mutta mikään ei ole ongelmia poistanut.

Vierailija
37/56 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylenmääräinen veden juominen ei kyl auta mitään mihinkään. Liikunta ja hyvä syöminen kylläkin.

Auttaa kun vedellä korvaa limonadit, mehut sun muut

Jaa. Mä lähtökohtaisesti ajattelen, että aikuinen ihminen ei kittaa limuja tolkuttomasti muutenkaan. Itsetehdyissä mehuissa ei ole mitään vikaa.

Mitä hyvää niissä mehuissa on? Miksi aikuinen tarvitsisi mehua?

Vierailija
38/56 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, se on juurikin näin. 

Vierailija
39/56 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mutta tarviiko sanoa jos ei ole kysynyt neuvoa?

Vierailija
40/56 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten köyhät syövät hyvin. Liukkaalla kävelemään joku vaivainen? Tiet jätetty hoitamatta. Entä jos joku ei voi treenata perussairauksien vuoksi normaalisti tai huonon ravinnon vuoksi, tai taukoja ravinnon saannissa. Hyviä neuvoja juu? Ei kannata mennä tyrkyttelemään neuvoja, ellei tiedä asioita kunkin tilanteesta. Sama hammaslääkärillä, joka alkaa neuvomaan kaikessa, eivätkä tiedä tosiasioita silti. Olettavat ihmisten olevan massaa ja kaikki toimii samoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi