Eläkeläisille 20%:ia enemmän rahaa kuussa kuin aikaisemmin!
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/5007fe69-e4a8-4b28-97a8-ff5fd…
Puhutaan siis käteen jäävästä rahasta pakollisten menojen jälkeen! Aika hyvin tuolla summallahan ottaa vuodessa pari äkkiälähtöä enemmän kuin ulkomaille kuin aikaisemmin! Ja tuo siis keskimääräisille eläkeläisille
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että vanhuksille lasketaan aina vähemmän pakollisia menoja kuin 25v ikäiselle.
Vanhuksella on yleensä enemmän pakollisia menoja kuin nuorella.
Suurin osa nuorista saa tukea vanhemmiltaan.
Vanhuksilla on aivan samat menot kuin muilla. Se lisäksi yleensä sairaudenhoitokulut ja lääkehoidot mitä nuoremmilla ei välttämättä ole.
Jos jalat on huonot, saattaa takseihinkin upota melkoinen summa etenkin talvisin.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että vanhuksille lasketaan aina vähemmän pakollisia menoja kuin 25v ikäiselle.
Minusta ei ole outoa olettaa että vanhuksella suurin osa kalusteista ym on hankittuna, ja 25 v ikäisellä ne hankinnat voi olla vielä kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole outoa olettaa että vanhuksella suurin osa kalusteista ym on hankittuna, ja 25 v ikäisellä ne hankinnat voi olla vielä kesken.
Pyydä vanhemmiltasi tai isovanhemmiltasi vanhat kalusteet niin he ostavat itselleen uudet.
Vierailija kirjoitti:
Eläkerahastot ovat pelkkää pyramidi huijausta; Kun suuret ikäluokat urputtavat kuinka ennen vanhaan töitä sai kysymällä ja omat eläkkeet maksettiin itse, nuoremmat sukupolvet nuolevat työmarkkinoilla näppejään ja maksavat veroistaan suurille ikäluokille lisää eläkerahaa. Ainostaan perinnön jaossa tilanne tasaantuu; paitsi perintövero ryöstää osuutensa
Haistappa nyt, minä, ja moni muut, alettiin kerryttämään eläkettä vasta 23-vuotiaana, vaikka töissä oltiin 17-vuotiaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika, toivottavasti joskus opit ajattelemaan, en kuitenkaan pidätä hengitystäni tässä odotellessani.
Höh, mulle tuli vain 5% eli 100e netto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla nousivat asumiskulut usealla kympillä, kun vedestä alettiin laskuttamaan kulutuksen mukaan ja asumistukikin on enää vaivaiset parikymppiä koska sekin aleni eläkkeen bruttokorotuksesta johtuen. Taidan kuulua niihin, joilla eläkkeen korotus verojen jälkeen ei edes riitä asumiskulujen nousuun. Ihan turhaan karehditaan eläkeläisten saamia eläkkeiden korotuksia.
No, nyt muut eivät maksa veden kulutustasi.
Ne taloyhtiön asukkaat, joilla vesimaksu on pieni pihistelevät huomattavissa määrin itsensä ja pyykkinsä pesemisessä ja käyttävät käsin tiskaamiseenkin enimmäkseen kylmää vettä. Minä en oman kehoni, vaatteideni ja astioideni puhtaudesta tingi, käytän vettä normaalisti en tuhlaa vettä.
Sain viime vuonna 2,7% palkankorotuksen, sitä edeltävänä vuonna 2,1%. Missä olet töissä, jos ay-liike ei ole neuvotellut palkkoja eikä itse saa sopia?