Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On arvokasta hankkia ystäviä kaikista yhteiskuntaluokista muuten kuplautuu

Vierailija
17.02.2024 |

Minulla on tällä hetkellä kaksi kaveriporukkaa jotka ovat kuin yö ja päivä. Toinen keskiluokkaisia perheellisiä ja toinen narkomaanimoniongelmaisia. Viime lauantaina menin pelaamaan lautapelejä keskiluokkaisten kavereiden kanssa ja viime yönä panin jotain nistiäijää sen luolassa missä oli about kaikki huonekalut paskana, vedettiin budia siinä sitten aamuun saakka ja puhuttiin paskaa.

Molemmat kerrat olivat todella hauskoja.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varsin onnellinen nistittömässä kuplassani.

Vierailija
2/7 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. Altistun muutenkin ihan riittävästi epäakateemiselle väestönosalle arjessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyyn pisteeseen asti samaa mieltä. Jos esim. lähipiirissä on joku alkoholi/huumengelmainen, voi se auttaa näkemään nämä ihmiset yksilöinä yleisen kauhistelun sijaan.

Itselläni on duunarisukulaisia ja pienessä kaupungissa elämänsä viettäneitä lapsuuskavereita ja sitten toisaalta työn ja harrastuksen kautta ylempää keskiluokkaa/yläluokkaa olevia tuttavia. Naapuruston tutut ovat hyvinkin tyypillisiä keskiluokkaisia.

Olen myös matkustellut paljon ja asunut ulkomailla ja pidän kyllä ehdottomasti hyvänä asiana sitä, että olen päässyt ja pääsen näkemään eritaustaisten ihmisten todellisuuksia. En edes osaa kuvitella, kuinka paljon köyhempää elämäni olisi, jos tuntisin ainoastaan samassa sosioekonomisessa tilanteessa olevia ihmisiä.

Vierailija
4/7 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta kun ne amisduunarit ei ajattele samalla lailla. Yritäppä arkkitehtina kysellä työmaalla käydessä jotain betonivalumiestä illalla kaljalle.

Vierailija
5/7 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän avoimia ylempään keskiluokkaan kuuluvat ovat ottamaan ystäväpiiriinsä jonkun keskikaljakuppilassa viikonloput viettävän Nico-Jannican joka tienaa leipänsä autonasentajana/kaupankassana? Mistä he keskustelevat?

Vierailija
6/7 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän avoimia ylempään keskiluokkaan kuuluvat ovat ottamaan ystäväpiiriinsä jonkun keskikaljakuppilassa viikonloput viettävän Nico-Jannican joka tienaa leipänsä autonasentajana/kaupankassana? Mistä he keskustelevat?

Kuules, älykkäät uivat kuin kala vedessä missä porukassa tahansa.

Vierailija
7/7 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliset taidot esimerkiksi auttavat. Itse tulen toimeen käytännössä kaikkien kanssa. Sosiaalisten taitojen yksi tärkeä asia on että osaa lukea huonetta. Ei samoista asioista voi puhua ihmisten kanssa joilla on ihan erilainen elämäntarina. Silloin esimerkiksi kuuntelu ja empatia auttaa todella pitkälle. Yleensä ihmiset tykkäävät puhua omista mielenkiinnon kohteistaan ja siinä itsekin oppii yleensä paljon.