Kelan toimeentulotuki ja oma auto!
Miksi kela ei toimeentulotukihakemuksessa ota huomioon oman auton käyttöä?? Kun oman auton käyttö on perheessä PAKOLLISTA että pääsee edes töihin ja kauppaan. Plus muut pakolliset menot, esim. lasten hammaslääkärit, vanhempainvartit koululla jne jne
Ei ole joukkoliikennettä. Tai on kerran tunnissa kulkeva juna mutta kävelyä yhteensuuntaan töihin tulee lähes 10km. Eli kotoa asemalle ja asemalta työpaikalle. Pitäisikö kelan mielestä ihmisen kävellä töihin lähes 20 km päivässä mikä vie ajassa jopa yli 4 tuntia+odotusajat. Tähän vielä päälle kävelyt, jos ja kun pitää käydä kaupassa, viedä lapsi hammaslääkäriin tms tms.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käy työssä, saa palkkaa. Miksi tarvitsee toimeentulotukea?
Siksi että pakolliset menot ylittävät käytettävissä olevat tulot. Asumiskulut, terveydenhoito ja lasten aiheuttamat menot voivat olla niin korkeat ettei yksinhuoltaja matalapalkka-alalla pärjää ilman tt-tukea.
Suomi on ainut missä kaikki ihmiset on yksinhuoltajia, ketään muita ei enää tunnu olevan. Aina vedetään yh:t joka asiaan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska palkka ja muut mahdolliset tulot eivät riitä tiettyihin menoihin niin että käyttöön jäisi perusosan verran. Esimerkiksi vuodenvaihteessa eri omavastuut nollautuivat, ja monelle pamahti satoja ja satoja euroja maksettavaksi esimerkiksi lääkitysten takia puhumattakaan siitä, että sen päälle olisi lisäksi vielä käyntimaksuja ja matkoja, jolloin ei puhuta enää edes sadoista euroista, jotka pitäisi jostain kaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut matalapalkka-aloista. Joku sen junan vessan siivoaa ennen kuin sinä pääset sillä töihin.
Juna siivoojan peruspalkka on 1667 kuukaudessa, kyllä sillä pärjää jo hyvin.
Käteen? Yksi aikuinen ehkä juuri ja juuri, jos vuokra on inhimillisen suuruinen.
Yhden lapsen yksinhuoltajalla perusosat ovat jo yli 1000 euroa yhteensä. Jos lopulla saa maksettua vuokran, sähkön, veden kotivakuutuksen, mahdolliset lääkkeet ja lääkärikulut yms. hurraa.
Auto pitää myydä ennen kun saa toimeentulotukea jos ei ole työpaikkaa. Niin minulle sanottiin.
Vierailija kirjoitti:
Auto pitää myydä ennen kun saa toimeentulotukea jos ei ole työpaikkaa. Niin minulle sanottiin.
Jos on liian kallis/arvokas auto. Jos se on suurimmaksi osaksi velkainen tai alle 5000€ arvoinen niin ei tarvitse. Päätöksestä kannattaa valittaa jos on virheellisesti tehty. Monet valitukset kelaan tehnyt ja aina olen saanut rahani kun olen tiennyt olevani oikeassa. (En ole koskaan ollut toimeentulotuki asiakas).
Juna siivoojan peruspalkka on 1667 kuukaudessa, kyllä sillä pärjää jo hyvin.