Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateus on kansantauti!

Vierailija
17.02.2024 |

Tyypit jaksaa kadehtia muiden ihmisten matkoja ja autoja. Itse on tehty vääriä valintoja ja tuhlattu rahat saman tien. Pitäisi ymmärtää elää niukemmin, jättää röökit ja kaljottelut pois, niin saattais joskus päästä matkalle! Miten jollakulla on yleensäkään varaa istuskella lähes päivittäin ravintoloissa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? Minkä ikäinen olet?

Vierailija
2/8 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kateellinen kenellekään mistään. Mua ei kiinnosta muiden ihmisten tekemiset eikä omaisuus. Itselläni ei ole edes haluja mennä koskaan esim.  ravintolaan. Se ei tarkoita sitä etteikö olis varaa mennä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan nyt lausetta yhdestä toisesta ketjusta:

Suomalainen ei tarvitse syytä kateudelle. Riittää, että toisella on jotain, mitä ei itse edes halua.  Täydellinen kiteytys vai sanotko sen paremmin? 

Vierailija
4/8 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt on kateellinen?

Vierailija
5/8 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on vaikea sairaus siinä muodossa, että kateellinen pyrkii tavalla tai toisella vahingoittamaan, kiusaamaan tai juonittelee saadakseen kohteen huonoon valoon tai asemaan.

Vierailija
6/8 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt on kateellinen?

Kateellisia mielipiteitä on koko ajan esillä erityisesti somessa ja mediassa. Ollaan kateellisia ansaituista eläkkeistä, toisten ulkomaanmatkoista, mahdollisuuksista valita omannäköistä elämää,  harrastuksista, omaisuudesta, tosi usein menestyksestä. Oikeastaan ihan mistä vaan.  Suomessa ei kestetä sitä, että joillakin menee hyvin. Joko väitetään, ettei olisi ansaittu jotain tai mollataan ylpeäksi ja etsitään vikoja suurennuslasilla.  Ja taustalla katkera mielipide, että minä en kyllä tuollaista tekisi, vaikka pystyisinkin.  Minä en kyllä mihinkään Kanarialle lähtisi, vaikka pääsisinkin. 

Tyypillinen esimerkki on olla kateellinen suurille ikäluokille, kun heille oli aikanaan töitä tarjolla.  Järjetön syy.  Usein  negatiivisen kritiikin takana on juuri tunne siitä, että itsellä ei olisi mahdollisuutta tai rahkeita johonkin, mitä jollain toisella on tai on ollut.  

Vierailija
7/8 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän väliin vain huomautan, että kateus ei ole mitenkään suomalainen ilmiö. Sitä on kaikkialla. 

Vierailija
8/8 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömintä on vinkua, ettei saa hyviä töitä jos ei ole vaivautunut ensin opiskelemaan. Ensin koska ei voinut muuttaa yksin toiselle paikkakunnalle, sitten kun tuli koko ajan raskaaksi ja lopulta kun on niin paljon työtä perheenäitinä. Ja mieskin pitää siinä sivussa hoitaa. Sitten tekee niitä paskaduuneja, elämä on valintoja. Oikea syy on laiskuus, ei ole viitsinyt nähdä sitä vaivaa, että opiskelisi. Ja nyt kadehtii muiden duuneja. Tällainen on ystäväni. Kateus syö ja jäytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme