Olen miettinyt sitä että millainen ihminen päätyy parisuhteeseen ja tekemään lapsia suomessa?
Onko nuo jollakin tavalla erikoisia ihmisiä, mihin yhteiskuntaluokkaan kuuluvat ne ihmiset ja onko heillä erilainen kulttuuri kuin meillä kaupunkilaisilla?
Kommentit (33)
Minä ainakin teen mieluummin duunia, matkustelen, pidän autoa ja hyvän elintason ku kattelen jotai kakaraa ainaisessa rahapulassa. t mies 24 EN IKINÄ HALUA LAPSIA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen joitain parisuhteeseen halunneita ja siinä eläviä, mutta ovat päättäneet elää ilman lapsia. Eräillä hyvillä ystävilläni tuli 12 vuotta täyteen ensitapaamisesta tänään, ja heidän tiedän olevan kuin paita ja peppu, hyvin onnelliset yhdessä. Ilman lapsia.
Mies oli 21 ja nainen 22 kun tapasivat, kaukosuhteessa ensin vuoden, sen jälkeen muttivat yhteen. Kihloissa nyt viitisen vuotta, naiisiinmenosta ei ole ollut puhetta mutta tiedän ettei poissuljettua. Suunnittelevat talon ostoa ja silloin sitten olisi kuulemma vihkiäiset. Asunto-osake jo ostettu.
Tällä parilla on kolme kissaa ja koira. Kumpikaan ei lapsia halua.
Viisastuvat aikaa myöten. Lapsi on kaiken A ja O.
Ei kaikkien tarvi hankkia lapsia. Tuon tarinan pariskunta kuulostaa just semmosilta tylsiltä tyhjimyksiltä joiden perimälle aivan sama, sukunsa voi sammua heihin. Myös tuon viestin kirjoittaja sen tason nolis, kun tuollaisen nollatason tekstin edes kirjoitti, että huhhuh.
Itse mietin tuota lukiessa vaan, että ihan oikeastiko NÄIN ELÄMÄTÖNTÄ ELÄMÄÄ ELÄVIÄ ON EDES OLEMASSA, että tuollainen tyhjä tylsä tarina pitää kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin teen mieluummin duunia, matkustelen, pidän autoa ja hyvän elintason ku kattelen jotai kakaraa ainaisessa rahapulassa. t mies 24 EN IKINÄ HALUA LAPSIA
Ei tarvi haluta, mutta duunit, matkustelut, auto ja hyvä elintaso on aivan normaalia elämää perheille.
Lapsia voisin tehdä jos palkka olisi parempi ja työn pitäisi olla paljon rennompaa jotta voimia riittäisi perhe elämään.
Nyt palkka on pieni ja työ on kuormittavaa joten lapsia en tee.
En tiedä. Olen itse 40+ ja melko laaja ystävä-ja tuttavapiirini koostuu 40-50- vuotiaista pariskunnista ja sinkuista ja vain yhdellä opettajapariskunnalla näistä on lapsia, kenelläkään muulla ei. Koulutustaso meidän porukassa vaihtelee - osa on ihan lukion käyneitä duunareita kuten itsekin olen, maistereita on useampi ja filosofian tohtoreita 2 kpl.
Suomessa ja maailmalla tehtiin lapsia aivan huikeat määrät heti 2. maailmansodan jälkeen jolloin olosuhteet olivat totaalisen karmeat, kaikesta pulaa ja asuttiin ahtaasti & toisten nurkissa. Ilmiö vaikutti yhtä lailla maalla kuin kaupungissa.
Kumma juttu, ihmiset olivat kai päästään sekaisin. Hienoa sinänsä että siitä alkoi sitten elämä pikku hiljaa järjestyä ja elintaso& hyvinvointi nousta. Nyt meidän hyvinvointivaltion alamäkeä sen kuin vauhdittaa että ihmiset eivät enää katso voivansa tai haluavansa tehdä lapsia.
Venäjä tuossa odottelee muutaman vuosikymmenen, sitten tulee ja valtaa avuttoman maan ja kärrää ihmisjätteen pois jaloista maakuoppiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ja maailmalla tehtiin lapsia aivan huikeat määrät heti 2. maailmansodan jälkeen jolloin olosuhteet olivat totaalisen karmeat, kaikesta pulaa ja asuttiin ahtaasti & toisten nurkissa. Ilmiö vaikutti yhtä lailla maalla kuin kaupungissa.
Kumma juttu, ihmiset olivat kai päästään sekaisin. Hienoa sinänsä että siitä alkoi sitten elämä pikku hiljaa järjestyä ja elintaso& hyvinvointi nousta. Nyt meidän hyvinvointivaltion alamäkeä sen kuin vauhdittaa että ihmiset eivät enää katso voivansa tai haluavansa tehdä lapsia.
Venäjä tuossa odottelee muutaman vuosikymmenen, sitten tulee ja valtaa avuttoman maan ja kärrää ihmisjätteen pois jaloista maakuoppiin.
Ennen elämän arvot tuli uskonnosta nykyään ne tulee ateismista.
Vierailija kirjoitti:
Ura ei sulje pois perhettä.
Miksi sitten naiset niin väittää?
Vierailija kirjoitti:
Lapsia voisin tehdä jos palkka olisi parempi ja työn pitäisi olla paljon rennompaa jotta voimia riittäisi perhe elämään.
Nyt palkka on pieni ja työ on kuormittavaa joten lapsia en tee.
Tämä on ikuinen vale. se että valehdellaan itselleen ja uskotaan siihen ei tarkoita että muut uskoo.
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/3b91b584-8b64-4eea-918a-9e2ac51bfd62
Vierailija kirjoitti:
No nykyisin hyväosaiset tekee enemmän lapsia kuin heikko osaiset tai keskiluokka. Juuri oli uutinen aiheesta.
Eikös tämä heikko-osaisten vähäinen lisääntyminen ole meidän kaikkien etu?
Viisastuvat aikaa myöten. Lapsi on kaiken A ja O.