Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ihan ihastunut William Morrisin tapetteihin. En vaan tiedä "uskallanko" laittaa niitä

Vierailija
17.02.2024 |

Katsokaa nyt tätäkin https://www.selectedwallpapers.com/cdn/shop/products/Leicester-behang-M… ihana. 

Haluaisin tapetoida olkkarin tuolla tapetilla. Mutta jos en tykkääkään🙈 Missään ei ole mahdollisuutta nähdä miltä se "tuntuu" huoneessa. Näyttepaloja on mahdollista tilata joo mutta ei se ole sama kuin koko seinien tapetointi. 

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin Ralph Laurenin tapettia.Valitettavasti pieni makuuhuone enkä viihdý tapetin kanssa.Eli onneksi laitoin vaan yhteen seinään ,muut valkoiseksi. Nyt vaihdan. 

Vierailija
42/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.familjetapeter.se/pure-honeysuckle-tulip-dmpn216525?channab…

Tämä neutraali ja sievä,väriin ei kyllästy eikä kuvioon. Oen hieman arka laittamaan kovin tummia värejä , ei sovi minun kotiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kanssa hulluna mutta kyllästyn nopeasti. Ostin julisteita morrisin tapeteista ja nyt voin ihailla neutraalilla seinällä ja vaihtaa halutessani.

Vierailija
44/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin Rustasta samantyyppistä kuin nuo ketjussa  linkatut. Maksoi tarjouksessa 17,50€/rll. Paljonkos noille Morriksille tulee hintaa? 

Noin 130€/rll. Mikä tapetti rustassa, linkki? Ap

Omaa tapettiani ei näköjään nyt ole. Oli myös tuota Boutique-sarjaa. Vihreää ja murrettua oranssia/ruostetta.

Tässä toinen 

https://www.rusta.com/fi/fi/tapetti-boutique-p204018382801.aspx

Kaunis, mutta noi Morrisin tapetit on kyllä ihan omassa luokassaan laadullisesti. Ovat paksua paperia (mikä ei kaikille ole hyvä juttu, itse tykkään perinnetyylin remontoijana) ja kuva on painettu paperille ns surface print-tyyliin niin että on melkein kolmiulotteinen. Pinta on matta ja ylellinen. Kalliita ovat tosin nykyään Suomessa, itse  tilasin ennen brexitiä rullat suoraan englannista jolloin maksoivat noin 70-90€ rulla kun odotteli alennusmyyntejä. 

Vierailija
45/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät siitä niin en usko että voi kovin pieleen mennä. Tee se. Me eletään vain kerran.

Vierailija
46/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tyylinen tapetti toimii lähinnä englantilaisessa kartanossa. Näyttää huonolta suomalaisessa modernissa asunnossa/talossa.

Vierailija
47/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.familjetapeter.se/pure-honeysuckle-tulip-dmpn216525?channab…

Tämä neutraali ja sievä,väriin ei kyllästy eikä kuvioon. Oen hieman arka laittamaan kovin tummia värejä , ei sovi minun kotiin. 

Mulle tuo olisi liian pliisu. Harmi kun en osaa laittaa linkkiä. Mutta tykkään esim Laura Ashleyn tuotteista. Ja raikkaus on tärkeää. 

Vierailija
48/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kanssa hulluna mutta kyllästyn nopeasti. Ostin julisteita morrisin tapeteista ja nyt voin ihailla neutraalilla seinällä ja vaihtaa halutessani.

Posterlounge.fi

Vierailija
49/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkäät siitä niin en usko että voi kovin pieleen mennä. Tee se. Me eletään vain kerran.

Mä meinasin just sanoa samaa. 

Vierailija
50/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon tyylinen tapetti toimii lähinnä englantilaisessa kartanossa. Näyttää huonolta suomalaisessa modernissa asunnossa/talossa.

Höpö höpö. 

Vierailija
51/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on työhuoneeseen mietinnässä yksi Morris-tapetti, tilasin näytepaloja ja onhan se todella paksua paperitapettia ja upeat värit ja painojälki verrattuna joihinkin edullisempiin näytteisiin. 

Vierailija
52/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kannustalo 270 huonekorkeudella perinteisempänä mallina. Huoneet isoja. Sopii kyllä hyvin morrisin tapetit. Tykkään myös boråsin tapeteista. Olen tilannut virosta ja ovat edullisempia ja tulee suoraa kotiovelle. Katso tapeedisalong.

Vierailija
53/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se onnistu sillä että avaa näytölle valokuvan olkkarin seinästä ja yhdistää tapettikuvan siihen rinnalle. 

Juu ei. 😄

ap

Silloin kai pitää vaihtaa sitä olohuoneen pohjakuvaa. 

Hmm. Lähinnä tässä kai se että kuva ei vastaa sitä todellisuutta, mulle on hirmu tärkeä miltä se huone tuntuu. Että onko kodikas vai onko sävyt yhtään Liian kylmät tms. Tuossa kyllä ainakin kuvan perusteella on kivat murretut sävyt. Ap

Ehkä olohuoneeseen liian synkkä. Mutta tykkään kyllä. 

Vierailija
54/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, inhoan tummanvihreää tapetissa mutta rakastan vaaleanvihreää 😌 

Vierailija
55/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita ihmeessä. Morrisin tapetit ovat aivan ihania!

Koepala voisi auttaa värin valinnassa. Voisit katsoa, miltä se näyttää eri valaistuksessa. Toki täytyy mielikuvitusta käyttää, että voi kuvitella sen koko huoneeseen.

Minusta kaikki Morrisin tapetit ovat niin kauniita, että vaikea kuvitella että mikään näyttäisi seinällä huonolta. Vain jotkut modernit värimuunnokset ym voisivat olla outoja.

No siis väri olisi tuo, siinä ei ole epäselvyyksiä. En osaa selittää oikein, tarkoitan sitä huoneen tunnelmaa minkä se tekisi. Siihen vaikuttaa moni seikka, esim miten ikkunoiden ilmansuunnat vaikuttaa väreihin tms.

ap

Väri valokuvassa ei välttämättä vastaa väriä todellisuudessa. Myös huoneen valaistus vaikuttaa, värin sävy vaihtuu aamu vs. ilta.

Tilaisin näytepalan ja antaisin sen olla seinällä eri valaistuksen aikoina. 

Vierailija
56/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kannustalo 270 huonekorkeudella perinteisempänä mallina. Huoneet isoja. Sopii kyllä hyvin morrisin tapetit. Tykkään myös boråsin tapeteista. Olen tilannut virosta ja ovat edullisempia ja tulee suoraa kotiovelle. Katso tapeedisalong.

Scandinavian tapeedisalong ja tapeed.est

Vierailija
57/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä näyttää huonolta? Minusta modernissa ympäristössä pääsee oikein edukseen, modernit talot ovat paljon valoisampia isoinen ikkunoineen kuin vanhat talot. Värit ja kuviot nousevat paremmin esille valoisassa. 

Vierailija
58/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT Morrisin suhteen, mutta. Meillä on tätä keittiössä pieni seinänpätkä

https://public.keskofiles.com/f/btt/ASSET_JPEG_24721223

ja nyt 3 vuoden jälkeen edelleen tykkään tuosta niin että tilasin koko keittiöön 😄 Kerrankin löytyi ihan Keskolta sopiva.

Vierailija
59/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pahinta mitä voi tapahtua jos uskallat?

Vierailija
60/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT Morrisin suhteen, mutta. Meillä on tätä keittiössä pieni seinänpätkä

https://public.keskofiles.com/f/btt/ASSET_JPEG_24721223

ja nyt 3 vuoden jälkeen edelleen tykkään tuosta niin että tilasin koko keittiöön 😄 Kerrankin löytyi ihan Keskolta sopiva.

Ihana 💜💙💚💛