Minne veisit ulkomaalaisen ystäväsi Helsingissä?
Ystäväni on tulossa luokseni kolmeksi päivää, ja nyt mietin mitkä olisi sellaiset paikat jotka ehdottomasti kannattaisi käydä katsastamassa hänen kanssaan. Itsekin olen vasta vajaa pari vuotta täällä helsingissä asunut niin ei tule montaa paikkaa mieleen.
Kauppatori ja ympäristö, mitä muuta? Museoista hän ei tykkää.
Kommentit (24)
Veisin hänet sellaiseen paikkaan, mikä kiinnostaa häntä. Tee sinä samoin.
Ai, tuleeko se ystävä käymään nyt talvella? Hieman hankalampaa. Hmm ...
- Kasvitieteellinen puutarha
- Oodi
- Pakolliset nähtävyydet ja kirkot (Tuomiokirkko, Temppeliaukion kirkko, Uspeskin katedraali, Sibelius monumentti, Kauppatori ja Kauppahalliin vaikka lounaalle, SkyWheel, )
- Regatta kahvilaan pullakahville ja paistamaan makkaraa
- Seurasaaren talvinen kävelylenkki
- Clarion hotellin Sky Roomiin (16:sta kerros) drinkeille ja katselemaan maisemia
- Allas Sea Pool
- Löyly
- Kallion Roskapankkiin huurteiselle ja kulttuurielämys kierrokselle
... listaa saa jatkaa ...
Itäkeskukseen tietysti. Sen jälkeen se ulkomaalainen haluaisikin kiireen vilkkaa palata kotiin.
Mistä kaukaa ystävä tulee ja minkälaisista sioista tykkää, mitä haluaa nähdä?
Vierailija kirjoitti:
Itäkeskukseen tietysti. Sen jälkeen se ulkomaalainen haluaisikin kiireen vilkkaa palata kotiin.
Mitä jos minulla on turkkilainen ystävä
Tämä sama ketju ilmestyy tänne aina puolen vuoden välein. Katso vaikka googlesta. Siellä on ne vastauksetkin.
Helsinki kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, pölvästi 🙉
Tyhmä provo, harvinaisen tyhmä 😡😡
Alkoon. Muussa maailmassa lähes tuntematon eksoottinen konsepti jossa valtio myy viinaa kansalaisille ja rajaa lailla monopoliksi itselleen tämän bisneksistä parhaan. Sen jälkeen voitaisiin tutustua Suomen alkoholisairaus-, -rikos- ja -tapaturmatilastoihin.
Kyllä paleltaa, oon sohvalla peiton alla.
Tästä se sairaus sitten alkaa......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos minulla on turkkilainen ystävä
Sitten ystävä haluaa jäädä sinne pysyvästi.
Jipii, Hip, huraa 🍺🍺🍺🍺, neljä bissee juotu, vielä on Jääkaapissa 6 🙃🙃
Syömään vaikka Farangiin, saunaan ja uimaan mereen Kauppatorille.
Vierailija kirjoitti:
Jipii, Hip, huraa 🍺🍺🍺🍺, neljä bissee juotu, vielä on Jääkaapissa 6 🙃🙃
Kännikala, rapajuoppo, alkkis! Jipii! 😆😆😆
Jakomäki olisi vahva valinta. Joku lähiöpubi siellä sitten.
Ihan käy ulkomailta entinen suhteeni ,nykyisten kamujen kanssa Suomessa, kuin sukulaisiani.Koskaan ei tarvinnut ulkomalaisilta kysyä mihin menemme ja mitä teemme? << Kun ovat luonani Suomessa.Itse ovaat käyttäneet nettiä ja jos heidän kiinostus ,minua ei kiinosta.Osaavat liikkua ihan yksi Helsinki,kuin ottaa päivä matkan Porvooseen tai vaikka Tallinaan.Kimpassa käydään kaupaassa ja muuten maksavat kauppa laskun.Kun ilmasiksi ovat kotini.Kokkaavat sen ruuan meille ja tiskaavat,koska minulla ei astianpesu konetta.
Turkuun.