Suosittuja/klassikkoleffoja, joita et ole nähnyt?
Titanic pyörii taas lineaarisessa pötyputkessa, enkä ole vieläkään sitä nähnyt. En myöskään E.T:tä, enkä TSH-sarjaa: nukahdin ekan kohdalla, eikä ole kiinnostanut katsoa niitä. En ole myöskään nähnyt Pirates of the Caribbean-leffoja.
Disney-leffoista olen nähnyt vain Dumbon. Ei ollut videoita lapsena.
Klassikoista puuttuu Citizen Kane, Vertigo. Yhtään Bergmannia, tai Kurosawaa en ole nähnyt.
Pidän itseäni kohtuullisen sivistyneenä leffojen suhteen, mutta nämä nyt tulivat nopeasti mieleen.
Kommentit (21)
No ei niitä kaikkia ehdi edes katsomaan, sitäpaitsi ennemmin luen klassikkokirjoja kuin katson leffoja koska leffat on usein aika paljon huonompia ja eikä välttämättä käsikirjoitettu kirjan mukaan esim Viimeinen Mohikaani. Hyvä leffa kyllä mutta ei mene yks yhteen kirjan kanssa (spoiler).
Olen aika dinosaurus kun pidän klassikkoleffoina sellaisia jotka ovat melko paljon vanhempia kuin mainitsemasi leffat.
En ole koskaan katsonut ainoatakaan James Bond filmiä. Enkä katso tulevaisuudessakaan. Titanic on jäänyt myös väliin. En tykkää tuollaisista yhtään. Agatha Christiesta ja Maigretista ja Poirot-filmeistä sensijaan tykkään ja katson niitä usein.
En ole nähnyt kummisetiä, Likaista Harrya, Hyvät, pahat ja rumat, tuulen viemää.
N38
Yhtään Starwars elokuvaa en ole koskaan katsonut
Schindlerin lista, ET, kaikki Batman leffat, Yksi lensi yli käenpesän, Uhrilampaat, Vihreä maili, Pelastakaa sotamies Ryan, Parasiitti, Alien, Leijonakuningas,...
Onhan noita
Muita Star Wars -leffoja kuin episodit IV-VI
Kurosawan tuotantoon kannattaa ehdottomasti tutustua, kaikkien aikojen paras ohjaaja. Vertigo on myös hyvä. En ole itse nähnyt liiemmin Godardia (katsoin Kiinattaren mutta siinä se), ja sitten panssarilaiva Potemkin, La Dolce Vita ja Tuulen viemää puuttuu myös klassikoista.
En edes aio katsoa seuraavia:
Leijonakuningas
Toy storyt
Nälkäpelit
Kaikki Marvel-paska
Oppenheimer
Vierailija kirjoitti:
Multa puuttuu ainakin kummisetä
Olen monta kertaa yrittänyt, ei vaan jaksaa vetää puoleensa.
Vaikka ei ole leffan, niin Sopranos.
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt kummisetiä, Likaista Harrya, Hyvät, pahat ja rumat, tuulen viemää.
N38
Sinun kannattaisi katsoa se Tuulen viemää, siinä on voimaantuneen naisen arkkityyppi.
Yhtään jouluelokuvaa en ole katsonut.
Tarantinon uusimmat katsomatta esim kill billyt. Samoin pirates of caribianit ensimmäistä lukuunottamatta. Oikeastaan voisi sanoa etten ole montaakaan 2000-luvun elokuvaa nähnyt.
En ole nähnyt yhtään suomalaista sotaelokuva kuten tuntematon sotilas, talvisota jne. En aio katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Tarantinon uusimmat katsomatta esim kill billyt. Samoin pirates of caribianit ensimmäistä lukuunottamatta. Oikeastaan voisi sanoa etten ole montaakaan 2000-luvun elokuvaa nähnyt.
Luulen ettet ole menettänyt paljoakaan
Ensimmäistäkään Tähtien sota- leffaa en ole nähnyt koskaan. Luulenpa, ettei tilaisuutta enää tulekaan. Mutta yllätyksiäkin sattuu. Ekan Bond- leffan näin 1990-luvulla. Sittemmin pari lisää, kokonaismäärä siis varmaan kolme.
Psyko, Rita Hayword-avain pakoon, Nolanin Batmanit.