Täällä kirjoitettiin Madeiran matkasta maksetun yli 3000 €. Milläs köyhä matkustaa?
Että ottaa aivoon. Toinen laittaa 3000 € pelkkään matkaan ja toinen joutuu etsimään kaupasta tarjouksia, ruokajonoonkin nöyrtymään. Keitä te luulette olevanne, te ryöstäilijät? Milloinkas köyhän matkan kustannatte?
Kommentit (616)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeistopuolueen miehet haukkuvat työttömiä naisia ja leikkaavat ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa.
No, jos tulee sota niin oikeistolaiset miehet joutuvat rintamalle ja me työttömät naiset lähdetään Italiaan.
Ensin teillä ei ollut varaa lähteä edes viikoksi etelään ja nytkö teillä sitten olisikin kuvitteellisen sodan syttyessä varaa lähteä koko sodan ajaksi Como-järven rannelle huvilaan Cloonyn naapuriin.
Suosittelen, että lähdette sinne saman tien, koska saatatte pahasti pettyä, kun se sota ei sytykään. Jos Suomessa ei ole töitä saanut, niin ei se Italiassakaan eläminen tulisi mitään kummoista olemaan. Nahkavisalla joutuisitte elämisen maksamaan ja hyväksi käytetyksi siellä. Turvallisempi olisi Suomessa asua, vaikka oltaisiin sodassa.
Eihän sodan syttyessä tarvita kuin menolippu eikä silloin asuta hotellissa tyhmä.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja tuon summan tienaa Italiassa vaikka keikka tarjoilijana.
Nyt on vain vauvapalsta ja hallitus leikkaukset.
Itse en osaa edes ostaa lippua jääkiekko-otteluun tai junaan. En ole koskaan mennyt linja-autolla tai junalla yksin toiseen kaupunkiin.
Lähdenpä Italiaan tarjoilijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse en osaa edes ostaa lippua jääkiekko-otteluun tai junaan. En ole koskaan mennyt linja-autolla tai junalla yksin toiseen kaupunkiin.
Ja minä olen 170 cm pikkumies. Kalju, nolo pikkupoikien lippis kesällä päässä.
Kun menen junalla niin ikkunasta näkyy pelkästään minun päälaki.
Vierailija kirjoitti:
Sossupummi yrittäjä. Mersu laitetaan verotuksessa poistoihin ja nostetaan yritystukia ja käytetään palkattomia työkokeilijoita ja haetaan verovähennystä kodin siivouksen ostosta, koska vaimo on uusavuton laiska paska.
En ole sossupummi, tienaan oikein hyvin enkä tarvi tukia. Samoin työntekijäni, joiden keskipalkka on noin 6000€/kk plus mahdolliset bonukset päälle.
Yritystukia emme ole saaneet.
Palkattomia kokeilijoita ei oikein alallamme ole kun vaatii korkean osaamistason, osaavista työntekijöistä on huutava pula ja palkkakilpailu raakaa. Tarjosimme eräälle ulkomaalaiselle henkilölle 14 000€ kk-palkkaa mutta oli saanut muualta paremman tarjouksen. Tuota korkeampaa emme kykene tällä hetkellä maksamaan.
Minä olen nainen, mieheni käy myös töissä ja silloin tällöin kiireisinä aikoina kyllä käytämme siivoojaa kun on järkevämpää käyttää aikaa töihin kuin siivoamiseen, mutta osaamme kyllä hoitaa kotiamme itsekin.
Miksi ajattelit että olisin mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menen baariin niin olen lyhyt pikkumies. Naisilla on korkokengät ja olen naisia tisseihin asti. Kaikki naiset ajattelevat, että lähtisi toi pikkupoika nyt kotiinsa nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossupummi yrittäjä. Mersu laitetaan verotuksessa poistoihin ja nostetaan yritystukia ja käytetään palkattomia työkokeilijoita ja haetaan verovähennystä kodin siivouksen ostosta, koska vaimo on uusavuton laiska paska.
En ole sossupummi, tienaan oikein hyvin enkä tarvi tukia. Samoin työntekijäni, joiden keskipalkka on noin 6000€/kk plus mahdolliset bonukset päälle.
Yritystukia emme ole saaneet.
Palkattomia kokeilijoita ei oikein alallamme ole kun vaatii korkean osaamistason, osaavista työntekijöistä on huutava pula ja palkkakilpailu raakaa. Tarjosimme eräälle ulkomaalaiselle henkilölle 14 000€ kk-palkkaa mutta oli saanut muualta paremman tarjouksen. Tuota korkeampaa emme kykene tällä hetkellä maksamaan.
Minä olen nainen, mieheni käy myös töissä ja silloin tällöin kiireisinä aikoina kyllä käy
Käytät kotona siivoojaa ja haukut työttömiä senkin laiska akka.
Istutko töissä koneella. Ei ihme, että takapuolesi on levinnyt eikä tuolin pinta-ala riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"hyvä" avaus. Toisilla on rahaa ja toisilla ei. Yhtään ei avattu sitä miksi ap kuuluu jälkimmäisiin.
Ei sitä tarvi avata, näkyyhän se viesteistä. Sekopää alkoholisti keskellä päivää aivan tumuissaan.
Ja sekin tarvisi jonkun palkata. Voi sitä onnellista työnantajaa, joka tuon saa riesakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menen baariin niin olen lyhyt pikkumies. Naisilla on korkokengät ja olen naisia tisseihin asti. Kaikki naiset ajattelevat, että lähtisi toi pikkupoika nyt kotiinsa nukkumaan.
Mut mä olen 20 vuoden aikana käynyt kerran elokuvissa, 5 kertaa uimahallissa, 2 kertaa baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä mene baariin. Näin, ongelma ratkaistu.
Miksi köyhän pitäisi matkustaa? Itse omalla työllään ovat matkustelijat matkansa kustantaneet. Tee itse asialle jotain, äläkä ole vailla, että joku muu kustantaa matkustamisesi. Aikuinen ihminen. Jos ei ole varaa, ole ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"hyvä" avaus. Toisilla on rahaa ja toisilla ei. Yhtään ei avattu sitä miksi ap kuuluu jälkimmäisiin.
Ei sitä tarvi avata, näkyyhän se viesteistä. Sekopää alkoholisti keskellä päivää aivan tumuissaan.
Ja sekin tarvisi jonkun palkata. Voi sitä onnellista työnantajaa, joka tuon saa riesakseen.
Työttömiä ei voi lähettää koulutukseen toiseen kaupunkiin yksin. Ensinnäkään he eivät osaa ostaa juna tai linja-auto lippuja. Eivät osaa käyttää karttasovelluksia.
Voivat jäädä väärässä paikassa pois niin että joudutaan laittamaan viranomaiset etsimään.
On ihmisiä jotka ovat jo 50 eivätkä ole koskaan menneet junalla tai linja-autolla toiseen kaupunkiin.
Eli jos on lyhyt sijaisuus niin pitää laittaa työkavereita koulutukseen mukaan.
Olen eri. Mitä pahaa siinä on, jos joku ostaa siivouspalvelua ja tarjoaa töitä siivoojalle? Jokainen tekee sitä työtä, mitä katsoo tärkeäksi ja merkitykselliseksi. Myös siivoustyö on tärkeää ja merkityksellistä. Mutta jollekin toiselle voi jossain tilanteessa olla tärkeämpää jokin muu.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sodan syttyessä tarvita kuin menolippu eikä silloin asuta hotellissa tyhmä.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja tuon summan tienaa Italiassa vaikka keikka tarjoilijana.
No miksi et lähtisi vaikkapa saman tien? Puhut varmaankin italiaa kun kuvittelet pääseväsi tarjoilijaksi siellä?
Työhaastattelussa kysyttiin enkö puhu englantia edes matkoilla.
Siis, millä matkoilla. Ei ole vakituista työpaikkaa eikä rahaa matkustaa.
Kun menet Suomessa ruokakauppaan niin ei myyjä englantia puhu.
Englannin käyttö loppuu siihen, kun tutkinto on suoritettu.
Jos olet 50 niin et ole puhunut englantia täällä Suomessa kenenkään kanssa.
Miten johtajina työskentelevät ihmiset voi olla noin pihalla.
Kysytään työhaastattelussa, että etkö puhu englantia edes matkoilla. Millä hemmetin matkoilla?
Kun sota syttyy en jää ketään auttamaan. Lähden Italiaan tai Norjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä mene baariin. Näin, ongelma ratkaistu.
Eikä kannata mennä Tampereella ratikkaan.
Kaikki tunnistaa sut pikkumies, vähän näkyy ikkunasta päälakea.
Ei köyhät välttämättä matkusta. Ei matkustaminen ole mikään perusoikeus. Köyhä voi yrittää säästää käteistä rahaa patjan alle ja lähteä sitten vaikka Tallinnaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi et lähtisi vaikkapa saman tien? Puhut varmaankin italiaa kun kuvittelet pääseväsi tarjoilijaksi siellä?
Miksi et irtisanoisi itseäsi saman tien. Asiakkaat ei tykkää katsella sun lyhyttä kananperse tukkaa ja ryppykaulaa. Asiakkaat katselisi mielummin 20 - vuotiasta pitkähiuksista naisellista naista.
Vierailija kirjoitti:
Käytät kotona siivoojaa ja haukut työttömiä senkin laiska akka.
Istutko töissä koneella. Ei ihme, että takapuolesi on levinnyt eikä tuolin pinta-ala riitä.
Tietysti käytän siivoojaa silloin kun se on järkevää ja työllistääkin. Missä olen haukkunut työttömiä? En yhtään missään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla joskus työntekoa.
Se ei ole vastaus matkustamiseen, koska voi olla todella huonot tulot silti. Jokainen matkustakoon millä voi, rahat voi tulla palkasta tai tukisummistq tai sitten jonkun tarjoamana.
Ja kyllä tiedän monen pumminkin matkustaneen. Jopa työttömän yksinhuoltajan jolla useampi lapsi. Ja tarkoitan nyt ihan oikeaa yksinhuoltajaa. Jos matkustaa paikkaan mihin tarvitsee lentoliput ja majoitus ilmaista esim. sukulaisilla, voi tulla hyvinkin halvaksi.
Voihan se olla että säästänyt tukisummista, saanut jotain apua jostain tai tehnyt pimeää työtö. En tied, mutta tietenkin saattaa ihmetyttää jos jokuvtodella pienituloinen pystyy myös matkustelemaan.
Rahoja käytetään niin eri tavoin eri tuloilla. Pääsääntöisesti tietenkin yleensä pitää olla vähän enemmän rahaa jos matkustelee useammin.
Olen kohta 50 ja ollut kerran elämässä lentokoneessa ja 2 kertaa jääkiekko-ottelussa.
Aina pitää rahattomana olla kotona, ei harrastuksia, ei vapaa-ajan menoja.
Ei ole vuokra-asunnossa edes saunaa ja saunavuoro liian kallis.
Ei rahaa parturiin.
Ainut missä käydään on ruokakauppa ja katsomassa omaa vanhempaa.
Siinä se. Mutta sodan syttyessä lähden Italiaan.