Onko tuhoontuomittu ajatus jos lastenkutsuilla olisi terveellisiä tarjoiluja? Esim hernekeittoa tai leipää tai karjalanpiirakkaa ja makeaa?
Onko mielestänne tuhoon tuomittu idea, jos lastensynttäreillä tarjoiluina olisi muutakin kuin tavallisia makeita keksejä, kakkuja ja karkkeja?
Jos olisi vaikka riisipiirakoita tai ihan vaikka lämmin ruoka kuten hernekeittoa tai että saisi koota oman tortillan haluamalla täytteellä?
Kommentit (93)
Hernekeitto nyt ainakin on tuhoon tuomittu. Jotkut hodarit vois mennä mut ei ne kyllä terveellisiä ole.
Aikuisena kuulostaisi hyvältä, jos olisi oikeaa ruokaa.
Juhlat on juhlat, ei sillon olla terveellisiä!
Kukaan ei tule seuraaville synttäreille jos ei ole kakkua. Lasten ei kuulu dieetteillä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tule seuraaville synttäreille jos ei ole kakkua. Lasten ei kuulu dieetteillä.
Eihän se mikään dieetti ole, jos syö tavallista ruokaa kuten riisipiirakoita tai vaikka hernekeittoa ja että jälkiruoka on pienempi osuus energiasta?
Riippuu miten ruoan laittaa esille.
Voi tehdä vaikka hienon kuvion cocktail-tikuista tai veistellä vesimelonista eläimen jonka kidassa on hedelmäpaloja.
Karjalanpiirakoita voisi tarjota, mutta ei ehkä hernekeittoa. Mielummin vaikka hedelmävartaita terveelliseksi kasvisruuaksi.
Ei terveelliset ruoat ole poissuljettua, mutta ei nyt mikään hernekeitto tai karjalanpaisti todellakaan ole mitään lasten kutsuille sopivaa juhlaruokaa.. Miten olisi vaikka coctailtikkuihin koottuja terveellisiä naposteltavia, kuten erilaisia hedelmiä tai jotain suolaista? Hedelmistä tehtyä jäätelöä (nicecream)? Erilaisia dipattavia kasviksia ym. ja erilaisia dippikastikkeita? Eikä kaikki leivottukaan niin epäterveellistä ole, esim. vähäsokerinen pannukakku ja päälle marjoja. Tai marjarahka (itse tehty) Kattilassa tehdyt popcornit myös aika terveellisiä. Uskon että netistä löytyy hyviä terveellisiä juhlatarjottavia.
Tortillabuffet toimisi, mutta ei hernekeitto.
Liian arkista ja ankeaa joku hernari. Juhlaan kuuluu jotain arjesta poikkeavaa.
Ei tule edes hyvä olo, jos mahantäytteeksi on ainoastaan karkkia, kakkua, täytekeksejä ja huuhdotaan alas makealla mehulla.
Parempi jos on monipuolisesti ruokia.
Pienillä riisipiirakoilla on juhlissa ollut yleensä iso suosio. Sekä aikuisilla että lapsilla.
Jos on tarkoitus viettää syntymäpäiviä, unohda hernekeitto. Voi sitä tarjota kakun lisäksi vaikka hedelmälohkoja, vesimelonia, viinirypäleitä, mansikoita jne. Tee itse jäätelöä esim. banaanista ja mansikoista... netissä on ohjeita vaikka kuinka.
Hernekeittoa lasten kutsuilla?No ei!😂😂😂
Tortillabuffet voisi todellakin olla hitti. Voisi valita itse täytteitä ja koota oman.
Kyllä mä olen aina lastenkin synttäreille tehnyt suolaista ja makiaa. On ollut slidereitä, hodareita, pitsoja, pikkupiirakoita, cooktailpiirakat ja munavoi, sitten vielä juustokuutioita, kirsikkatomaatteja, porkkana ja kurkkutikkuja, hedelmiä... Noista saa suht terveellisiäkin, mutta se ei ole ollut välttämättä se pointti vaan, että jotain tukevampaakin sen kaiken sokerin kanssa.
Toiset syö suolasempaa,, toiset napsii tomaatteja ja hedelmäpaloja, muutamat maistaa kaikkea ja osa keskittyy makian mässäämiseen.
Yksi mikä meinaa unohtua joka kerta on Maito! Aina on yksi muksu maitoa vailla, eikä edes välttämättä se sama kuin edellisenä vuonna. Vettä, mehua ja limuja on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten ruoan laittaa esille.
Voi tehdä vaikka hienon kuvion cocktail-tikuista tai veistellä vesimelonista eläimen jonka kidassa on hedelmäpaloja.
Tietenkin voi jos on aikaa ja viitseliäisyyttä. Sitten voi laittaa ihan kippokuppeihin ja ottakaa mitä haluatte. Ei tarvii tuputtaa, kun kyllä ne syö.
Voi myös laittaa cocktail-tikkuihin vaikka falafel-pyöryköitä, tuorekurkkua, paprikaa, juustoa
Riisipiirakat eivät ole terveellisiä