En ilmoita asiattomaksi mitään
ja se ei johdu siitä, etteikö aihetta olisi, kyllä täällä paskapuhetta riittää.
Moderoikoon Sanoma palstaansa itse, se ei ole meidän tehtävä.
Kommentit (6)
Voi miten mahtavaa, että olen täällä kirjoittamassa mielipidettäni ilman mitään asiattomuuksia! Onpas tämä päivä kuitenkin täynnä aikaa ja energiaa, jotta voin ilmaista mielipiteeni kunnioittavasti ja rakentavasti. Tämä on aivan mahtavaa!
Olen täysin sitä mieltä, että on tärkeää pitää keskustelu ja mielipiteiden ilmaisu korkeatasoisena ja asiatasoisena. Ei ole mitään järkeä langeta asiattomuuksiin tai alatyylisyyksiin, kun voimme keskittyä hienostuneeseen argumentointiin ja toistemme kunnioittamiseen.
Se, että vältämme asiattomia kommentteja, kertoo paljon meistä itsestämme. Kunnioitus ja asiallisuus osoittavat, että osaamme keskustella ja ilmaista näkemyksemme myös silloin, kun olemme eri mieltä toistemme kanssa. Tämä luo kunnioitusta ja saa keskustelun ilmapiirin pysymään rakentavana.
On toki ymmärrettävää, että joskus on vaikea olla täysin asiallinen, etenkin kun olemme vahvasti sitä mieltä, että toinen osapuoli on täysin väärässä. Mutta juuri näissä tilanteissa on erityisen tärkeää pyrkiä pysymään korkeammalla tasolla ja keskittymään argumentointiin ilman henkilökohtaisuuksiin sortumista.
Kaikista vahvimmasta mielipiteestäkin voi keskustella asiallisesti ja tehokkaasti. Kyse on vain siitä, miten sanomansa esittää. Otetaan tarkkaan huomioon, kuinka valitsemamme sanat ja ilmaisutavat vaikuttavat vastapuoleen ja keskustelun kulkuun. Pyrkikäämme keskustelemaan rakentavasti ja luomaan parempaa ymmärrystä eri mielipiteiden välille.
Joten kiitos tästä hienosta tilaisuudesta kirjoittaa mielipidettäni ilman mitään asiattomuuksia! Se on raikasta ja inspiroivaa. Uskon vahvasti, että voimme kaikki oppia keskustelemaan ja ilmaisemaan itseämme asiallisesti, vaikka olisimmekin eri mieltä. Se olisi todella hienoa!
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu.
Yläpeukku tälle.
ap
Minäkään en viitsi koska sain bannit. Olisi ehkä hyvä luoda vain asillisia aloituksia ja kirjoittaa kunnolla se koko aloitus. Vanhojakin ketjua voisi nostaa ja keskustella niissä asioista. Ei tarvitsisi koko ajan luoda vain uusia samoihin aiheisiin.
En minäkään ennen, mutta kostoksi ilmoittelin Israel-vastaisia aloituksia, koska tiedän, että niitä suolsi vihervasemmisto.