Maito tai viini ruokajuomana mikä on parempi
Itse juon mieluummin maitoa kuin viiniä. Viinin hapan ja alkoholin maku ei minusta kuulu ruokailun.
Kommentit (57)
Ruokajuomana pidän vedestä ja kotikaljasta. Ei kuitenkaan tule juotua kotikaljaa kovin usein. Jos sitä on tarjolla, niin otan mielelläni.
Nuorena join maitoa tai piimää. Nyt olen jotenkin vieroittunut niistä.
Viini ei ole hyvänmakuista. Otan kuitenkin viiniä ruoan kanssa juhla-aterioilla, jos seuralaiseni juovat viiniä. Pieni hiprakka rentouttaa seurassa. Tällaisia tilanteita minulla on vain n. kerran vuodessa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Maito on pahaa, joten viini on näistä kahdesta tietenkin parempi.
Olen viinin suurkuluttaja 1 1/2 pulloa päivässä. Mutta mieluummin juon maitoa tai piimää ruoan kanssa. Viini pilaa ruoan makua, se on lian hapan ja voimakasmakuinen.
Mitä hienompi nimi viinissä niin sen parempi.
Ihan vaan toisten ihmisten puolesta vastailen. Yleisempi ruokajuoma suomalaisilla ilmeisesti on maito. Päättelen siitä kun hirveät lastit sieltä ruokakaupasta niitä tölkkejä vaan päivittäin katoaa.
Minunkin vaimo aina ostaa sellaista viiniä mitkä lehdet ovat suositteleet. Yritän sunnuntai illallisella kehua hänen hyvää makua, vaikka omasta mielestä kaikki ovat sama litkua. Jos kehtaisin joisin ennemin maitoa.
Juon 3 litraa maitoa viikossa, enkä yhtään häpeä.
Itselle vesi on ainoa ruokajuoma. Myös janoon juon vain vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vesi. Maitoa juo vain pennut/poikaset ja omasta emästään. Viini tai olut ei vie janoa, sopii paremmin seurusteluun kuin ruoan kanssa.
Hassu, siihen viinilasin viereen katetaan vesilasi.
Minulle kelpaa kaikki prosenttijuomat ruan kanssa mitä enemmän on tehoa sen parempi. Nytt vedän vähän punkkua ja sipseja ja jätskin kanssa vähän Volkkaria.
Toiset juo maitoa ja toiset viinejä.
Viinin maku on hieman liian voimakas. Juon kyllä mielelläni viiniä mutta lisäksi pitää olla vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti maito noista kahdesta. Alkoholi ei sovi minkään ruoan kanssa. Ajatelkaa lapsia, mieluummin maitoa.
SOMEBODY PLEASE THINK ABOUT THE CHILDREN!
Miksi pitäisi. Mitä mun ruokajuomat lapsille kuuluu.
Repesin 😂
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä 25 vuotta ravintola-alalla ja pystyn yhden käden sormilla laskemaan asiakkaat, jotka ovat tilanneet maitoa ruokajuomaksi. Ja jokainen oli mies, ihan btw. Olen työskennellyt muuallakin kuin Suomessa. Rehellisesti, minusta maito menee ehkä kotona vastaleivottujen sämpylöidwn kanssa tai vaikka pannukakun? En keksi yhtäkään ns. oikeaa ruokaa minkä kanssa maito sopisi. Ja kyllä, on noloa tilata sitä ravintolassa, aikuiselle siis. Tarjoilija ei vaan sano sitä sulle.
Tämä on täysin totta. En ole koskaan törmännyt naiseen joka tilaisi maitoa juomaksi. En siis koskaan ja tarjoilijana noin 30 vuotta. Enkä ymmärrä minkä ruoan makua maito muka parantaisi/korostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Juon 3 litraa maitoa viikossa, enkä yhtään häpeä.
Mulla menee tuon verran viikossa ihan vaan kahviin. Joten ei mielestäni ole paljon. Mun ex joi vähintään litran päivässä, aikuinen mies. En tajua.
SOMEBODY PLEASE THINK ABOUT THE CHILDREN!
Miksi pitäisi. Mitä mun ruokajuomat lapsille kuuluu.