Työttömille nettiyhteys joka sallisi vain pääsyn TE-palveluihin ja sähköpostin käytön
Työttömien elämästä on tehtävä mahdollisimman epämukavaa kuten Juhana Vartiainen jo aikoinaan totesi.
Kommentit (175)
Itse asiassa tykkäisin siitä, jos tämä palsta multa bannattaisiin. Eikä netistäkään löydy mitään niin kauhean kiinnostavaa, että sen puuttuminen tekisi elämästäni erityisen epämukavaa. Ainoastaan whatsappin tarvitsisin välttämättä ja tietenkin asioita ei pysty nykyään muualla hoitamaan. Tvstäkin voisin kyllä hyvin luopua nyt kun ajattelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+ pakolliset viikoittaiset ilmoittautumiset työkkäriin.
Mistä rahat lisätyövoiman palkkaamiseen?
Vähennetään työmarkkinatuesta ja kela-avustuksista. Siellä sitä on, mistä ottaa. Moni meistä nostaa yli 5000€/kk Kelasta.
Kuinka monta lasta pitäis olla että saa yli 5000e? Mulla 2 ja saan 730e.
Ap edustaa tyypillistä tiedonhakuun, sivistykseen, kulttuuriin ja ihmisyyteen vihamielisesti suhtautuvaa perstolloa.
Työtön itsekin mutta kuvittelee, että puolue suojelee jäseniään.
Vierailija kirjoitti:
MINÄ OMISTAN SINUT. SINÄ OLET MINUN, VAIN MINUN.
Narsisti = persu = narsisti
Ethän sinäkään silloin pääsisi esim tänne, ap.
Miksi sen sihteerin pitää olla nainen, vihervasemmistolainen ja lesbo? Ja ei kuka tahansa lesbo vaan tietty lesbo? Jos oikeistolaisena heteromiehenä haluat naisen, niin eikö kannata hankkia se nainen työpaikan ulkopuolelta, naisen, joka on hetero ja oikeistolainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähennetään työmarkkinatuesta ja kela-avustuksista. Siellä sitä on, mistä ottaa. Moni meistä nostaa yli 5000€/kk Kelasta.
Ei se pelkästään lapsista ole kiinni. Vaikka olisi kymmenen lasta niin alle 2000€ niillä tulisi. Kelan lähes 200 tuen ja etuuden valikoimasta täytyy vain lähteä kaivamaan itselle sopivia kohteita. Ja edetä sen mukaan. Usein pitkäjänteistä työtä. Se on taitolaji, tukien metsästys. Se ei ole kotona persiillään istumalla ja nettilomakkeita täyttämällä. Ei riitä. Pitää mennä tätien luo ja jutella. Ja taas jutella.
Tuleeko sitten poliisi valvomaan, että sitä nettiyhteyttä sinne työmarkkinatorille käytetään ja hakemksia kirjoitetaan. Jos ei tehdä niin kuin oletettu tehtävän, niin sitten tulee sähköraippaa vai!
ONKO SULLA, HALLITUKSEN KÄTYRI, MUITA SUURIA IDEOITA ESITETTÄVÄKSI?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti = persu = narsisti
Vihervasisti = kommunisti = narsisti = ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se pelkästään lapsista ole kiinni. Vaikka olisi kymmenen lasta niin alle 2000€ niillä tulisi. Kelan lähes 200 tuen ja etuuden valikoimasta täytyy vain lähteä kaivamaan itselle sopivia kohteita. Ja edetä sen mukaan. Usein pitkäjänteistä työtä. Se on taitolaji, tukien metsästys. Se ei ole kotona persiillään istumalla ja nettilomakkeita
En tiedä mitä nämä sopivat kohteet on. Asumistukea tai toimeentulotukea en saa.
Aloittaja on tyyppi, joka on kateellinen jollekulle työttömälle, joka osaa tehtä netissä muutakin kuin vain älyttömiä suoltaa tai vahdata toisten facebook-sivuja tai instagrameja tai kuittailla joidenkuiden nettijulkaisuihin älyttömin viestein.
Kouluttamaton persu siis...
Vierailija kirjoitti:
Eli työttömän ei tarvitse maksaa laskuja, etsiä halvempaa asuntoa eikä te-palveluiden ulkopuolelta löydä töitä?
Entäs jos työttömän perheessä on muita?
Unohdit terveyspalvelut, kanta.fi käytön, suomi.fi käytön, veroviraston (työtön maksaa veroja), KELAn, mahdollisesti reittioppaan jos täytyy käydä virastoasioilla, mahdollisesti perintätoimistot, pankkipalvelut.... myös uutiset kuuluvat ihan ihmisten oikeuksiin, osasi niitä tulkita tai ei....
Loppujen lopuksi, yhteiskunnassa on useampikin asia, mikä vaatii nykyään nettiä. Kirjastonkoneet ovat usein myös hyvin varattuja, enkä tiedä joka paikan periaatteista, mutta meillä päin sitä konetta saa käyttää vain 15 min max, sekä pankit yms on blockattu tietoturva-asioisen vuoksi.
Hyvin vaikeaksi menee, jos päätetään että toinen on huonompi kuin itse, vain koska se on lapsi, opiskelija, työtön, kuntoutuksessa, sairas, vammautunut.... yms. Näköjään jotkut haluavat myös laittaa tähän sukupuolen, asuinpaikan, ulkonäön, poliittisen suuntautumisen/suuntauttomuuden, kenestä pitää yms.
Elämää ei voi päättää ennalta, jollain tavalla kyllä - mutta ei täysin. Asunto ei ole itsestään selvyys, ei terveys, ei palvelu eikä varsinkaan työpaikka.
Kuulostaa taas argumentilta; "minulla on työ, joten olen hyvä ja kaikkivoipa. Ansaitsen kaiken. Hän on työtön, joten hän on huono ja laiska, sekä loinen. Hän ei ansaitse mitään." Mutta asiat eivät ole noin mustavalkoisia.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on tyyppi, joka on kateellinen jollekulle työttömälle, joka osaa tehtä netissä muutakin kuin vain älyttömiä suoltaa tai vahdata toisten facebook-sivuja tai instagrameja tai kuittailla joidenkuiden nettijulkaisuihin älyttömin viestein.
Kouluttamaton persu siis...
Vihervasurit älähtää kun kalikka kolahtaa, heidän omille likaisille varpaille.
Jokaisella pitää olla oikeus käyttää nettiä vapaasti. Ei täällä missään Pohjois-Koreassa olla.
Oikeistopuudeli taas räksyttää, hau, hau.
Aloittaja on säälittävä jonne äitinsä pierukammarissa räksyttämässä:
Vierailija kirjoitti:
Olen mielenterveys ongelmainen hullu jonka pakkomielle on haukkua työttömiä päivittain aamusta iltaan. ap
Jos ap voi haukkua työttömiä päivittäin aamusta iltaan ei hän sitten itsekään voi töissä olla.
Varmaan jossain Niuvassa ja luulee olevansa kovakin työmies
Vierailija kirjoitti:
Ap edustaa tyypillistä tiedonhakuun, sivistykseen, kulttuuriin ja ihmisyyteen vihamielisesti suhtautuvaa perstolloa.
Työtön itsekin mutta kuvittelee, että puolue suojelee jäseniään.
Haistakaa sinä v.....tu. Jokainen , joka tietää johonkin ihmiseen kohdistuneista rikoksista tai on mukana niissä ei voi kutsua itseään sivistyneeksi. Ei vaikka olisi tohtori omalla alallaan ja omasta mielestään opettaa vain toista sivistyneisyyteen. Menisit sivistämään itseäsi ja lukemaan sitä lakikirjaa. Sen noudattaminen ainakin vakavien rikosten tekemättä jättäminen sivistää kummasti tätä yhteiskuntaa.
Toki moraalia on kukin vapaa passaamaan esim. tällaisilla palstoilla niin paljon kun huvittaa. Vapaa maa, vapaat ajatukset, vapaat elintavat. Vai eikö olekaan?
Esim. Vaikka hakisin kaiken tiedon netistä, se ei tarkoita, että en suhtautuisi järkevästi tiedonhakuun tai jos en käytä kulttuuripalveluita, ei tarkoita että ei kiinnostaisi sellaiset ollenkaan. Anna mulle 5000€ palkkaa niin johan muutama oopperakäynti varmasti tulee näkymään. Voihan sitä aina paasata, että voihan sitä pienemmälläkin rahalla joo, kuka sanoi että ei, mutta hienompiin juttuihin on monella syynä raha.
Ja hei, kenestä sivistykseen ja tiedonjanoon liittyy se, että pitäisi olettaa kaikkien nettisivujensa olevan hakkeroitu tai virallisilla sivuilla olevan lähinnä feikkiuutisia. Ei tuollaista pidä olettaa tai muuten olisin huolestunut tästä yhteiskunnasta jos esim. pitäisi epäillä sivuja, kuten hs.fi tai yle.fi koko ajan, mukaanlukien tv: kanavat.
Ja mitä tulee siihen että ei ole tiedonjanoinen tai sivistynyt jos huomaa olevansa hakkeroitu, eikä lähde kirjastoon hakemaan oikeaa tietoa, sanoisin vaan että sinä olet se rikollispaska, jos tiedät tuollaisesta ja mielestäsi se on vain opettavaa jäynää. Se on vaan kieroutunutta ja rikollista hommaa. Varsin sivistymätöntä olettaa, että uhrin pitäisi juosta kirjastoon selvittämään, että mikäköhä on totta ja mikä ei kun hänen osaltaan on rikottu törkeästi useita lakeja. Viestintäsalaisuus ehkä vähäpätöisin niistä!