Jos sinulla on asunnon lisäksi puoli miljoonaa tilillä, oletko hyväosainen, varakas vai rikas?
Miten on? Pääseekö edes ylimpään varaalisuuskvartaaliin?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rikasta nähnytkään.
Varainhoitajat määrittelevät rikkaaksi (UNHWI) henkilön, jolla on vakituisen asuntonsa lisäksi $30M muuta varallisuutta. Tämä on yleismaailmallinen määritelmä.
Varakkaaksi (HNWI) määritellään henkilö, jolla on vakituisen asuntonsa lisäksi $1M muuta omaisuutta.
Varakkaaksi siis tulen elämässä pääsemään, muttei rikkaaksi. Tosin salkku rikkonee 1M vasta kuin olen noin 58-vuotias.
En ymmärrä mitä tarkoittaa hyväosainen, mutta jos on velaton asunto ja puoli milliä tilillä on mielestäni varakas. Rikkaalla olisi vähintään 5 miljoonaa rahaa tai sijoitusomaisuus.
Muka rikkaat väittävät, etteivät ole koskaan tarvinneet minkäänlaisia yhteiskunnan tukia. Kela on maksanut heillekin lapsilisät, nekin ovat yhteiskunnan tukia. Oletteko koskaan kuulleet yhdestäkään "rikkaasta" joka olisi kieltäytynyt lapsilisistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäisitkö pois työelämästä jos sulla olisi ap:n kaltainen tilanne?
En. Uskaltaisin jäädä pois vasta kuin vähintään miljoona likvidiå sijoitusvarallisuutta koossa. Sitä kohti tähtään, mutta laskelmien mukaan saavutan sen siinä n. 20 v. päästä ellei yllättävää tapahdu. Olen silloin jo 60 v.
Jaa. Mina kylla uskaliaasti jain pois jo tuossa vaiheessa ja hyvin rahat riittaa kun on velaton talo. Aika taas on sellaista tavaraa jota ei saa takaisin, kun se on kulunut niin se on iaksi mennyt. Lisaa ei voi ostaa miljoonillakaan Jos olisin jatkanut vihaamassani duunissa niin olisi paljon mennyt sivu suun. Kulutan tosi vahan asioihin jotka ei merkkaa (esim vaatteet) ja enemman sitten niihin tarkeisiin juttuihin kuten matkustelu ja puutarhanhoito.
Vierailija kirjoitti:
varakkaimpaan 10% kotitalouksista pääsee kun nettovarallisuus on noin 500 000 (vuoden 2019 tilasto). minulla nettovarallisuus on 580 000 €(varat-velat).
Kuvastaa kuinka köyhä maa Suomi on jos noin vähällä on ylin 10% varakkuudessa.
Tiedättekö ensimmäistäkään kansanedustajaa joka olisi kieltäytynyt "sopeutumisrahasta" eduskunnasta pois jäätyään? Ei taida olla ensimmäistäkään, ahneus, se ahneus.
varakkaimpaan 10% kotitalouksista pääsee kun nettovarallisuus on noin 500 000 (vuoden 2019 tilasto). minulla nettovarallisuus on 580 000 €(varat-velat).