Millainen lomakohde Milano on?
Onko kiva? Ainakin lähellä ja vaikuttaa aika hienolta vaikka aika viileä kyllä tähän aikaan vuodesta.
Kommentit (26)
Melkoisen hyvä, edullinen kaupunki mm uusia vaatekerta tai parikin. Rahapussi ja passi visusti vyötärölle.
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen hyvä, edullinen kaupunki mm uusia vaatekerta tai parikin. Rahapussi ja passi visusti vyötärölle.
Millaiset shoppailumahdollisuudet
Minulle liian bisneskaupunki, mutta jos shoppailla tykkää, niin ihan ok. Itse tykkään italialaisemmasta paikasta ja pienemmästä.
Tylsä.
Kaunis vanha keskusta on nähty päivässä (Duomo, Galleria ja Oopperan alue), muuten 60-70 -lukujen betonikolosseja. Mielenkiintoinen "pikku-venetsia" kanaaleineen Naviglin kaupunginosa
Jos ei ole varaa shoppailla näissä megakalliissa kaupoissa ei ostelu ole sen kummempaa kuin muuallakaan. Mitään lisäarvoa en siitä löydä. Muutama kiva ravintola
Ennemmin päivä tuolla ja loppureissu vaikka Comolla tai Maggiorella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huikeat.
Vierailija kirjoitti:
Minulle liian bisneskaupunki, mutta jos shoppailla tykkää, niin ihan ok. Itse tykkään italialaisemmasta paikasta ja pienemmästä.
Mikä on "italialaisempi" kaupunki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huikeat.
Onko designer outletteja tai muuten designer huomattavasti edullisempaa kuin suomessa?
Kaverin matkalaukut varastettiin vuokra-auton takaluukusta.
Sieltä on kotoisin Tintti-kirjojen Milanon satakieli, Castafiore.
Navigli on hieno ja se iso luonnontieteellinen museo, mutta muuten Milano on aika turha. Ja kallis. Italiasta löytyy paljon hienompia historiallisia kaupunkeja, eli sinuna miettisin vielä kohdetta uudestaan. Esim. Padova on helmi, lentomatka sinne (Venetsian kenttä) varmaan melko sama kuin Milanoonkin.
Se on Italiassa, joten paskaa, kallista ruokaa ja joka paikassa turisteja yritetään höynäyttää vaikka ja millä.
Ja ylimielisiä ihmisiä, niitä ei sovi unohtaa.
Siis verrattuna käytännössä mihin tahansa muuhun turistirysään, niin Italia on täysi persläpi.
Ranskassa en ole käynyt (enkä haluakaan), se on kuulemma samanlainen.
Ja aika kattavasti tullut reissattua ympäri maailmaa, mutta Euroopassa eniten.
Jos tykkää shoppailla on erinomainen kaupunki, mun kokemus on kyllä se, että ei ole mitenkään erityisen edullinen (siis ihan päinvastoin), ainakaan ne ihan keskustan merkkivaateliikkeet. Esim Bossin kauluspaidan sa halvemmalla Stockalta kuin siitä keskustan shoppailukadulta Bossin liikkeestä. Ja onhan siellä upea oopperatalo, jos sellainen yhtään kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tylsä.
Kaunis vanha keskusta on nähty päivässä (Duomo, Galleria ja Oopperan alue), muuten 60-70 -lukujen betonikolosseja. Mielenkiintoinen "pikku-venetsia" kanaaleineen Naviglin kaupunginosa
Jos ei ole varaa shoppailla näissä megakalliissa kaupoissa ei ostelu ole sen kummempaa kuin muuallakaan. Mitään lisäarvoa en siitä löydä. Muutama kiva ravintola
Ennemmin päivä tuolla ja loppureissu vaikka Comolla tai Maggiorella
Viime kesänä oltiin kolme yötä muun reissun yhteydessä, täsmälleen samaa mieltä.
Kalliin muodin mekka. Muuten aika tylsä italialaiseksi kaupungiksi (paikallinen Frankfurt). Muutaman päivän lomalle ok, mutta pidemmällä reissulla kannattaa lähteä kiertelemään vaikka lähiympäristöä.
Tuomiokirkolla myy pakistanilaiset kiinalaista rihkamaa ja afrikkalaiset miehet tyrkyttää "ilmaisia" lankarannekkeita jotka haluaa sitoa ranteeseen, jonka jälkeen uhkaa väkivallalla jos et maksa tai bonuksena taskuista katoaa lompakko ja puhelin. Rasistiset mustat miehet myy valkoisia vastaan suunnattua kirjallisuutta sivukujilla. Parasta McDonalds jossa saa syödä suht koht halpaa ruokaa ja käydä vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
New York
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa muu!! Milano on teollisuus/toimistokaupunki, kaikki arkkitehtoonisesti kaunis on revitty alas.
Torino, Verona, Bologna, Firenze, Venetsia, Siena, Genova, La Spezia, Ferrara, Parma .... satoja upeampia kaupunkeja
Vierailija kirjoitti:
Se on Italiassa, joten paskaa, kallista ruokaa ja joka paikassa turisteja yritetään höynäyttää vaikka ja millä.
Ja ylimielisiä ihmisiä, niitä ei sovi unohtaa.
Siis verrattuna käytännössä mihin tahansa muuhun turistirysään, niin Italia on täysi persläpi.
Ranskassa en ole käynyt (enkä haluakaan), se on kuulemma samanlainen.
Ja aika kattavasti tullut reissattua ympäri maailmaa, mutta Euroopassa eniten.
Ohhoh. No tietty jos on vaan turistirysissä (missä tahansa) niin kokemus on tuo:) Ensikerralla kannattaa mennä vähän siitä markkinakadusta kauemmas. Esim meidän kylillä vuotuiset turistit voi laskea kahden käden sormilla. Saamme nauttia kauniista, edullisesta ja autenttisesta Italiasta ihan rauhassa.
Asun osittain Italiassa enkä allekirjoita mitään väitettäsi:D Tai no Ranskasta olen tuota mieltä (käynyt useita kertoja)
Ihan jees