Olen laskenut että saan ruoka-avusta n 500 e edestä ruokaa kuussa!!!
miksipä kehtaisi töihinkään männä
joka kerta noin 60-80 edestä ruokaa rinkka täyteen 2 kertaa viikossa ja lisäksi vielä ilmaiset aamupalat ja lounas 2 kertoo viikossa, siinä on jo pelkkä ruoka 500 e kk päälle nuo lounaat.
empä kehtoo töihin männä ennää
hyvin pärjääpi näin kaupasta en ostele enää mitään.
Kommentit (23)
Hienoa! Tuohon pyrin vielä itsekin jossain vaiheessa. Ootko se sama joka on aiemmin kirjoitellut ja kertonut että pohjoisessa on parhaat jaot? Kuulemma Kainuussa myös runsas anti. Täällä etelässä tuntuu olevan heikompaa mitä olen lukenut, hyvä jos pussin pohjalle jotakin saa. Ja pitkät jonot ja jonotusajat.
Mä saan yli kolme tonnia. Ylimääräisen kaviaarin myyn naapureille. Töihin en mee.
Mulla ja miehellä menee vajaa 500e ruokakuluihin yhdessä kuussa. Omasta rahapussista. Loput menee lainoihin, asumiseen ja laskuihin. Lainoissa mm. molempien opintolainat.
Ollaan mietititty, että kannattiko oikeasti opiskella.
Todella kannatettavaa että hävikkiruokaa jaetaan tarvitseville, ennen menivät kaupoista roskikseen. Sekin on hyvä että koulujen ylijäämäruokaa on alettu jakaa.
Meillä jaetaan oluttakin. Sidukkaa myös. Kyllä on elämä halpaa! Kohta ostan maailmanympärysmatkaliput.👍
Seuraavaksi hallitus haluaa selvästi kieltää ruoka-avun antamisen köyhälle.
Jos jätät vaikka puoliksi syödyn hampparin köyhän helposti saataville, niin syyllistyt jatkossa työllistymistä estävään rikokseen. Bioroskiksiin tulee lukot ja linnuille heiteltäviin hyviin sotketaan vain ihmisiin vaikuttavaa laksatiivia. Asia on jo valikokunnassa valmisteltavana.
Herää kysymys, että onko tuo oikein? Vaikuttaa siltä, että kuntasi ruokajakelua on helppo käyttää hyväksi ja liian helposti ruokaa saatavilla.
Teikäläisten pummien takia muut joutuu maksamaan kaupassa enemmän ruuasta. Ruoka-apu pitäisi lopettaa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Teikäläisten pummien takia muut joutuu maksamaan kaupassa enemmän ruuasta. Ruoka-apu pitäisi lopettaa kokonaan.
Uusi laki kieltää köyhien ruokkimisen - "Tämä on merkittävä edistysaskel", Petteri Orpo
-Iltalehti, 2025
Olen huomannut saman ja käyn aina töistä ruokatunnilla hakemassa ruokajaosta pari kassillista ruokaa. Vaimo tekee samoin ja käytännössä meillä menee yllättävän vähän enää ruokakuluihin joten jää kivasti säästöön rahaa kaikkeen muuhun, kuten lomamatkoihin ym järkevämpään. Yllättävän paljon tulee sellaistakin tavaraa mikä heitetään roskiin , mutta ei kehtaa siellä ruokajaossa alkaa nyrpistelemään vaan kannetaan kotona sitten roskiin tai syötetään koiralle.
On hyvä, että hyödynnyt hävikkiruokaa, mutta se on väärin jos tilisi on pullollaan rahaa, asut yksin ja nostat ilmaista ruokaa suurperheen edestä kuukaudessa.
Joku tosiaan voi jäädä ilman. Se, että on mahdollista hakea ruokaa monta kertaa viikossa, ei todellakaan tarkoita, että se olisi ok.
Mahdollisuus on auki ehkä niitä varten joilla ei todellakaan ole mahdollisuuksia saada leipää pöytään ostamalla.
On todella väärin nostaa ruokaa tuollaiseen tahtiin vain säästömielessä.
Huono provo, mutta niin läpinäkyvä. Eli et ole ruokajonossa koskaan käynytkään. Jos katsoisit ne päiväykset, niin voisit itsekin todeta niiden ruokien olevan tasan nollan euron arvoisia. Jätteeksi menisi, jos ei joku söisi pois. Itse asiassa kauppiaalle olisi kokonaan uusi kustannuserä, jos pitää jätteeksi laittaa. Mielummin siis järkevästi toimivat kauppiaat antavat hyväntekeväisyyteen. Enimmäkseen sisältää leipää, koska juuri siitä syntyy kaupoissa eniten hävikkiä.
No ruuat ei taida olla ainut menoerä elämässä.
Ei seurakunnan ruokajaossa ole koskaan kysytty olenko töissä tai en. Pari kertaa ovat kysyneet montako perheessäni on ja olen sujuvasti valehdellut että 2 aikuista ja 2 lasta vaikka asunkin yksinäni, ei sitä kukaan ole tarkistanut joten olen saanut aina vähän enemmän. Rohkeasti vaan jokainen hakemaan ilmaiset safkat, ei se mikään köyhien yksinoikeus ole.
En ole kuulutkaan, että ruoka apu on sitä varten, että säästetään omat rahat :D.
Kiva kuulla. Aletaan kaikki käydä siellä.
Mitäpä luulet, että siitä seuraisi?
Siitä voit päätellä, että onko toimintasi oikein ja hyväksyttävää.
Taas tällainen provo. Kyllä pistää vihaksi ja ihmiset ottavat nämä totena. Vahingossakaan ei mainita missäpäin Suomea ja mikä taho jakamassa. Tosiasiassa ruokajakojen jaettavat ruokamäärät pienentyneet huomattavasti, joissain paikoissa lähes loppuneet kokonaan. Tällaiset aloitukset ovat vain vihanlietsontaa työttömiä kohtaan. Todennäköisesti palkattuja trolleja.
Vierailija kirjoitti:
On hyvä, että hyödynnyt hävikkiruokaa, mutta se on väärin jos tilisi on pullollaan rahaa, asut yksin ja nostat ilmaista ruokaa suurperheen edestä kuukaudessa.
Joku tosiaan voi jäädä ilman. Se, että on mahdollista hakea ruokaa monta kertaa viikossa, ei todellakaan tarkoita, että se olisi ok.
Mahdollisuus on auki ehkä niitä varten joilla ei todellakaan ole mahdollisuuksia saada leipää pöytään ostamalla.
On todella väärin nostaa ruokaa tuollaiseen tahtiin vain säästömielessä.
No voi voi jos joku jää ilman.
Arvaa kiinnosteleeko pätkän vertaa?
Kuka muka on kieltänyt sitä " köyhää" töihin menemästä?
Kyllä minä ainakin haen palkkani päälle ilmaiset ruuat kun sellaista kerran on tarjolla. Hulluhan olisin jos en hakisi.
Tulen ap kohta keittämään iltapäivävellisi, kun et ihmispeloltasi uskalla poistua asunnostasi. Lopetahan nyt trollaaminen tältä päivältä.
T. Avustajasi
Vierailija kirjoitti:
En ole kuulutkaan, että ruoka apu on sitä varten, että säästetään omat rahat :D.
Kiva kuulla. Aletaan kaikki käydä siellä.
Mitäpä luulet, että siitä seuraisi?
Siitä voit päätellä, että onko toimintasi oikein ja hyväksyttävää.
Tollo! Kyllä kela pitää huolta ettei kukaan jää ilman ruokaa. Toimeentulotuki takaa kyllä sen asian. Älä yhtään ala kieltelemään töissä käyviä ihmisiä jotka eivät edes toimeentulotukia saa!
Hmm, pitäisköhän töissä käyvänä alkaa tekemään ruokahankinnat samoin, jäisi tileistä enemmän rahaa maksella niitä sähkö-, kaukolämpö-, vakuutus-, liittymä-, katujen kunnossapito-, jäte-, vesi-, tonttivuokra- kiinteistövero- , asuntolaina ym muita pakollisia maksuja.