Sari Essayah (kd): "Työelämään pitää joustoja jotta saadaan lisää työpaikkoja"
Oletko sinäkin pettynyt hallitukseen ja Sari Essayahiin??
Kommentit (23)
eikös kristilliset eli uskovaiset pitäis olla heikompiosaisten puolella???? Ei näytä siltä.
Mun kotikaupungissa on reilut 600 työtöntä, eikä ainuttakaan työpaikkaa. Ollaan mietitty muuttaa pois mutta talo pitäis myydä, lasten koulu ja kaverit vaihtuisi...
Millaisia joustoja tässä nyt haetaan :)
Essay on kamala tyyppi. Koko puolue ei omaa yhtään kristillisiä arvoja. No mutta ei monet ns. uskovaiset ole sen kummenpia kuin muutkaan. Ovat ahneita rahan ja omaisuuden perään.
Vierailija kirjoitti:
eikös kristilliset eli uskovaiset pitäis olla heikompiosaisten puolella???? Ei näytä siltä.
Kristittyjen ikuinen ongelma on se, että Jeesus oli vasemmistolainen ja Paavali oikeistolainen. Jälkimmäiseen kallistutaan, koska häneltä tuli selkeämmät säännöt elämään.
Miksi kristilliset ja rkp valehtelee nykyään noin paljon??
Onhan nykypäivänäkin työvoimapulaa vähän kaikkialla.
Juu joustoa halutaan erityisesti lähi- ja sairaanhoitajilta sekä varhaiskasvattajilta. Muiden pitää saada tuottaa rahaa kun me hoidamme. Meidän pienistä palkoista voi ne sairasajan palkat viedä. Ilomielin Sarikin veisi nuhaisen lapsensa (jos olisi vielä päiväkoti-ikäisiä) tartuttamaan opet ja hoitajat, kun hänellä on niin tärkeä työ. Mitä siitä, vaikka se tarkoittaa sille lastenhoitajalle/opettajalle palkatonta päivää kun itse sairastuu. Pikku juttu Sarin tärkeään työhön verrattuna :) ja sairaanhoitajat - hehän ovat olemassa niitä tärkeitä ihmisiä varten myös. Heillä on kutsumus hoitaa tautisia ihmisiä ja ihan silkasta ilosta tekevät sitä! Mitä siitä sitten, vaikka sairastuu itse ja palkkaa ei tule. Ovathan he varmistaneet Sarin kaltaisten tärkeiden ihmisten tervehtymisen!
Sellainenhan se on oikeasti näiden ajatusmaailma. On tärkeitä ihmisiä ja vähemmän tärkeitä. Vähemmän tärkeiden palkasta ei täydy kantaa huolta. He ovat olemassa mahdollistaakseen tärkeiden ihmisten hyvän elämän.
Ehkä KD on hyväntahtoisen hölmön paikalla tuolla.
Voin kyllä kuvitella, että kun päivät pitkät aivopestään jollain agendalla, niin hiljalleen ryhtyy sitten ajattelemaan, että niin sen täytyy olla.
Essayah on oikeassa. Rupeas itse yrittäjäksi. Uskaltaisitko palkata ketään töihin? Järjettömät palkan sivukulut, lomat, lomarahat, vakuutukset, sotkut ym. Eläkkeet. Harva työntekijä pystyy tienaamaan nämä itselleen, eli sinä joudut yrittäjänä ne maksamaan!! Jos työntekijä on vielä laiska, etkä pääse siitä millään eroon on sinulla edessä konkurssi ja velat.
KD tarkoittaa, että työntekijöiden oikeudet on turhia. Orjuudessa on täystyöllisyys, kun ei tule turhia kuluja kuten palkkakuluja orjanomistajille.
En kestä edes kuunnella tämän tyypin kimitystä.
Vierailija kirjoitti:
Essayah on oikeassa. Rupeas itse yrittäjäksi. Uskaltaisitko palkata ketään töihin? Järjettömät palkan sivukulut, lomat, lomarahat, vakuutukset, sotkut ym. Eläkkeet. Harva työntekijä pystyy tienaamaan nämä itselleen, eli sinä joudut yrittäjänä ne maksamaan!! Jos työntekijä on vielä laiska, etkä pääse siitä millään eroon on sinulla edessä konkurssi ja velat.
No rupehan sinä hoitamaan sitten sairaita ihmisiä, jos ei haittaa, että ensimmäinen sairaspäiväsi on palkaton. Uskaltaisitko lastenhoitajana antaa palkastasi 100-200e/kk esimerkiksi jos sinulla olisi lapsia ja se peruspalkka n. 2000e? Uskaltaisitko mennä päiväkotiin hoitamaan puolikuntoisia lapsia, jos se tarkoittaisi sinulle potentiaalisesti joka kuukausi tuollaista 10-20% tulonmenetystä?
Kukaan ei sano, ettei asioita pidä muuttaa tai leikata. Mutta nyt ne ollaan kyllä tekemässä harvinaisen tyhmällä ja itsekkäällä tavalla hyökäten naisvaltaisia aloja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
KD tarkoittaa, että työntekijöiden oikeudet on turhia. Orjuudessa on täystyöllisyys, kun ei tule turhia kuluja kuten palkkakuluja orjanomistajille.
Huonot orjat sysätään aivan sama minne kunhan se ei maksa mitään. Se on kokoomuksen kanta tähän asiaan.
Tätä paskaa on jauhettu toista kymmentä vuotta ja samaan aikaan työpaikat ovat lähteneet Suomesta Saksaan, jossa on hyvin joustamaton työlainsäädäntö.
Lisäksi väitteelle ei ole minkäännäköistä faktapohjaista perustaa! Tilastot näyttää täysin yksiselitteisesti, että mitä korkeamman teknologian ja tuottavuuden maa, sitä tiukempi lainsäädäntö suojaamassa työntekijöitä.
Joustoja täytyykin olla. Viidessä työpaikassa olin työhistoriani ja jokaisessa oli joustoja puolin ja toisin, toimi erittäin hyvin. Mutta nyt ei haeta joustoja vaan sanelua.
Sari se siellä vaan lähimmäistä rakastaa ja kehottaa työssäkäyviä kääntämään toisen posken. Huomaavaista! 🥰
Vierailija kirjoitti:
Älä kirjoita typeriä. Ajatella voit, jos pidät omana tietonasi. Jos yritys tarvitsee työvoimaa, ja ammattitaitoista sellaista on saatavana, niin yritys palkkaa työvoimaa. Ilman työntekijöitä ei synny tuotantoa. Piste.
Palkan sivukulut on käytännössä sama kuin loma-ajan palkka ja eläkemaksut. Kukaan meistä ei itsekään tinkisi kummastakaan. Miksi siis työntekijän pitäisi? Mitä tarkoittaa joustot? Järkevällä työpaikalla pystytään sopimaan joustoista molempiin suuntiin tarvittaessa. Yksikäänb työsuhde ei ole kiinni jostain lakisääteisestä puuttuvasta joustosta.
terveisin: Yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Tai ehkä se on hienoo olla Toimitusjohtaja jossain koirankakkojen pussitusfirmassa 0-liikevaiholla.
Essay yeah myös: Ilveksiä pitää ampua jottei ilveksiä ammuta.