Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydänvika +40-vuotiaana, sellainen joka yleensä todetaan vanhemmalla iällä

Vierailija
14.02.2024 |

Jep jep. Todella hienoa. Kyse sellaisesta sydänviasta joka yleensä kehittyy iän myötä ja todetaan vanhemmalla iällä. Kardiologin mukaan olen aika nuori vielä tähän. Elintavoilla ja lääkkeillä ei voi ennaltaehkäistä. Syntymekanismia ei tunneta eli paskanakki nyt vain sattui mulle. Voi olla, että muutaman vuoden päästä edessä uuden läpän laittaminen.

Ei muuten, mutta kun on paskanakkia osunut omalle kohdalle useamman kerran. Mm. syöpä ollut kaksi kertaa alle 26-vuotiaana. Kaikkea muutakin ollut, lapsen ja miehen terveysongelmat. Vaikka mitä. Elämä taas potkii päähän. Eikä ole ollut omista tekemisistä kiinni nämä asiat. Aina kun ajattelen elämän taas sujuvan, niin tulee uutta paskaa niskaan. Ei ole edes todellista tämä.

Herää jälleen kerran kysymys, että miksi taas minä?!? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty muuta sanomaan, kuin että otan osaa. Itsellä ollut myös ties mitä ongelmaa lapsesta pitäen, ja yhtäkään ei olisi voitu ennaltaehkäistä. Näin vain käy joskus, ja allekirjoitan samsn fiiliksen. Aina kun tuntuu että yksi askel eteenpäin, ja seuraavaksi se on 3 tai jopa 5 taaksepäin. 

Tsemppiä. Oot vahvempi kuin välillä tuntuu.

Vierailija
2/13 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty muuta sanomaan, kuin että otan osaa. Itsellä ollut myös ties mitä ongelmaa lapsesta pitäen, ja yhtäkään ei olisi voitu ennaltaehkäistä. Näin vain käy joskus, ja allekirjoitan samsn fiiliksen. Aina kun tuntuu että yksi askel eteenpäin, ja seuraavaksi se on 3 tai jopa 5 taaksepäin. 

Tsemppiä. Oot vahvempi kuin välillä tuntuu.

Kiitos. Tsemppiä sullekin. Sitä tuntuu taas niin voimattomalta ja itkettää. Ei olisi vielä tarvinnut tätäkin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan huonoon kuntoon sitä menee ennen kuin laitetaan uusi läppä. Olen valmistumassa uuteen ammattiin ja niin odotan, että pääsen työelämään tällä ammatilla. Onko sitten jossakin kohtaa kunto sitä luokkaa, että ei voi tehdä töitä ja pitää vain odottaa leikkausta.

Ap

Vierailija
4/13 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpähoidoilla voi olla osuutta myöhemmän iän sydänongelmiin. 

Uusi läppä laitetaan ennen kuin kunto huononee. Siksi niitä seurantakuvauksia tehdään, että ajoitus osuu nappiin. Elä normaalia elämää ja huolehdi fyysisestä kunnosta. Korjatun läpän kanssa voi myös elää ihan normaalia elämää. 

Vierailija
5/13 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpähoidoilla voi olla osuutta myöhemmän iän sydänongelmiin. 

Uusi läppä laitetaan ennen kuin kunto huononee. Siksi niitä seurantakuvauksia tehdään, että ajoitus osuu nappiin. Elä normaalia elämää ja huolehdi fyysisestä kunnosta. Korjatun läpän kanssa voi myös elää ihan normaalia elämää. 

Syöpähoidoilla on vaikutusta moneen asiaan. Sädehoitojen vuoksi mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja suurentunut rintasyöpäriski. Sydänkin on ollut sillä alueella mihin sain sädehoitoa ja lisäksi tietenkin vielä sytostaatit.

Joo elämä jatkuu ja normaali arki rullaa. Tuntuu vain juuri nyt niin musertavalta kun vielä tämäkin tuli. Ei vain jaksaisi aina vain uutta paskaa elämäänsä.

Ap

Vierailija
6/13 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sitä voi vain arvailla mikä voisi olla syynä, kun kysymysmerkit. Suomessa on mahdollisesti tietyissä paikoissa geeniperimää joka voi ehkä altistaa jollekin sydänjutulle. Geenitestejä ehkä myydään, siitä näkisi voiko sen sulkea pois, mutta näkyykö se. Sitten on piik.it vaikkei kukaan suostu sitä ajattelemaan, itse en pysty sulkemaan sitä pois, mutta siitä ei kannata syyttää itseään - aika harva osaisi varoa niitä. On mahdollista ettei syöpähoidot ole syynä automaattisesti, toki sen voi kysyä lääkäriltä vaikuttaako. Moni syö jopa suklaata jonkin verran, eikä tule sydänongelmia. Joten syntymekanismissa lienee jotain muuta. Transrasvoja eli ylikuumennettu kuten sipseissä ei varmaan hyvä, mutta eivät ihmiset niitä koko ajan syö. Netissä ehkä lukisi läppävikojen synnystä jotain, mitä.

Joskus tuntuu että monilla on jotain vaivoja, mutta ne ovat erilaisia ja kaikilla ei yhtä pahoja - ellei pahene. Ikävää että lapsella oli myös jotain. Joskus tuntuu että terapeutti olisi hyvä miltei jos vaivat iskevät, mutta sen energian kai käyttää lekurissa käymiseen tai jossain hammaslääkärissä. Jos osaa keskittyä välillä omaan tekemiseen tai muuhun ajatteluun, ettei murehdi liikaa. Mutta ei tunteita halua käsittelemättä jättää. Ehkä löytyy joskus positiivinen ajatuskulku, jos huomaa jotain hyvää jossain tai kivaa. Hankalia asioita.

Vierailija
7/13 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on sydänsairaudesta johon ei ole voinut vaikuttaa elintavoilla. Näin sanoi ihan kardiologi. Mikään k-piikki ei todellakaan liity asiaan, joten lopeta tuollainen lapsellisuus. Olet ärsyttävä. Sivuääniä sydämessä oli useampi vuosi ennen mitään k-piikkejä eli sairaus on silloin jo ollut kehittymässä, mutta ei vain vielä näkynyt ultrassa eikä sivuäänet aina kuuluneet. Vain silloin kun olin flunssassa.

Ap

Vierailija
8/13 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä läppä se on joka falskaa? Mulla todettiin parikymppisenä falskaava hiippaläppä. Odotettavissa on että pahenee, mutta vielä ei oo tarvinnut uusia läppää. Ikää 40.

tsemppiä!

Vierailija
9/13 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on sydänsairaudesta johon ei ole voinut vaikuttaa elintavoilla. Näin sanoi ihan kardiologi. Mikään k-piikki ei todellakaan liity asiaan, joten lopeta tuollainen lapsellisuus. Olet ärsyttävä. Sivuääniä sydämessä oli useampi vuosi ennen mitään k-piikkejä eli sairaus on silloin jo ollut kehittymässä, mutta ei vain vielä näkynyt ultrassa eikä sivuäänet aina kuuluneet. Vain silloin kun olin flunssassa.

Ap

Lisää piikkejä sitten ottamaan vaan. On tosiaan parempi jättää kommentoimatta jos koetaan vain ärsyttäväksi ja ollaan ilkeitä kommentoijalle, jos yrittää kaikin tavoin vastata ja auttaa. Sitä ei jatkossa tosiaan tee enää. Jättää ihmiset ja on auttamatta. Eihän kukaan väärällä tavalla halua auttaa. Uskoin kuitenkin että itse olisit harkinnut mitä otat muiden tekstistä ja mitä et, koska siitä ei ole pakko ottaa yhtään mitään. Kuten sanottu netissä ja lääkärillä voi olla arvioita jotka miellyttävät sinua.

Vierailija
10/13 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä läppä se on joka falskaa? Mulla todettiin parikymppisenä falskaava hiippaläppä. Odotettavissa on että pahenee, mutta vielä ei oo tarvinnut uusia läppää. Ikää 40.

tsemppiä!

Aorttaläppä

Ap

Vierailija
11/13 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi sukulainen eli 30 vuotta samalla läpällä (hehe) eikä tarvinnut koskaan edes miettiä, että pitäisi vaihtaa. Viisikymppisenä se laitettiin, kun silloin läppävika vasta huomattiin.  Tästä on jo aikaa ja nykyisin on kai jo paremmat keinoläpät käytössä. Jossain vaiheessa tuolle sukulaiselle laitettiin sydämentahdistin, jonka yhteydessä läppäkin tarkastettiin.

Vierailija
12/13 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tsemppiä!

Aorttaläppä

Ap

Vitsit, se onkin hankala vaiva, mutta onneksi sen saa hyvin korjattua! 

Vierailija
13/13 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sisarukset (5) saatu sydärit 40-51 ikävuosina. Itse harrastin monenlaista liikuntaa, auttoi toipumiseen, ei perimään. 4 vielä elossa, yksi oli moottorikelkalla puun ajossa, eikä päässyt hakemaan apua.

Summarum, sulle toivon tsemppiä, jospa korjaavat piakkoin Ne kortit, mitä meille jaetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä