Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilkeä opettaja

Vierailija
14.02.2024 |

Opiskelen lähihoitajaksi ja koen että minua luokassa kohdellaan opettajan ja luokkalaisten osalta huonosti. Minulle on tehty erityisen tuen suunnitelma adhd takia. Opettaja tsemppaa ja muistuttulee kaikkia muita opiskelijoita asioista mutta minun ohitse hän joka kerta vain kävelee eikä sano mitään. Ei auta tehtävissä vaikka en olisi edennyt yhtään tunnin aikana. Jumitan usein eikä tekemisestä useinkaan tule mitään. Siksi korvailen tehtäviä ja muita erityisopettajan kanssa kerran viikkoon joka ei riitä. Onneksi erityisopettaja on ymmärtäväinen ja mukava. Luokallamme on muitakin joilla on keskittymisvaikeuksia ja heidät tämä opettaja osaa kohdata ja ottaa huomioon. Tuntuu hirveälle kun hän vain unohtaa minut ja kävelee ohi. Ei edes tunnin aikana väkttämättä sano minulle sanaakaan. Onko minussa vika vai opettajassa. Opettaja varmaan ajattelee ettei minua vain kiinnosta ja olen laiska mutta totuus on toinen. Mitä minun pitäisi tehdä asialle? Kysyin aiemmin tätä asiaa muutama viikko sitten, mutta tilanne on mennyt vaan pahemmaksi viikko viikolta ja tarvitse apua tilanteeseen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt voisiko kyse olla siitä, ettei opettajalla ole keinoja joilla auttaa. Jos kokee tilanteen liian haastavaksi eikä osaa auttaa sinua mitenkään.

Minä mietin samaa. Aloituksesi perusteella opettajasi käytös kuulostaa enemmän neuvottomalta ja ajattelemattomalta. ADHD-henkilöiden käytöstä on helppo tulkita väärin ja hän on saattanut saada sinusta sellaisen käsityksen, että jumitat niin sanotusti kiusallasi. Siksi hän on minimoinut kontaktin sinuun, koska olettaa, ettei pysty sinua asenteesi takia auttamaan. Hän on saattanut myös keskustella tilanteestasi erityisopettajan kanssa ja he ovat päätyneet siihen tulokseen, että sinun on parempi käydä haasteellisia asioita läpi erkkaopen kanssa.

Sen sijaan aloituksestasi ei selvinnyt, millä tavalla luokkalaisesi ovat ilkeitä sinua kohtaan. Vai oliko pointtisi saada neuvoja ainoastaan tähän kyseiseen opettajaan liittyen?

Vierailija
22/27 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää itse pyytää apua, ei edes peruskoulussa ensimmäisiä luokkia lukuunottamatta opettaja tuu erikseen kysyy tarvitsetko apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko sinun jutella kyseisen opettajan ja erityisopettajan kanssa

Vierailija
24/27 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda helpompaan kouluun, hoiva avustaja paljon helpompi ja nopeampi suorittaa kuin lähihoitaja, työt muuten samaa mutta hoiva avustaja ei jaa ja anna lääkkeitä ja palkka tietysti pienempi. Mulla myös ADHD ja lähihoitaja koulun lopetin kesken, koska liian haastava.

Vierailija
25/27 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jo valmis hoiva-avustaja. Olen fiksu ja osaava mutta jumitus ja häiriintyminen kesken tehrävien on suurin ongelma. En ole hyvä pyytämään apua eikä kukaan muukaan luokasta sitä juuri tee. Opettaja vain menee näiden muiden viereen istumaan ja ei edes vilkaise linua päin vaikka kävisi viereiseltä kyselemässä pääseekö eteenpäin.

Vierailija
26/27 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/27 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin jo valmis hoiva-avustaja. Olen fiksu ja osaava mutta jumitus ja häiriintyminen kesken tehrävien on suurin ongelma. En ole hyvä pyytämään apua eikä kukaan muukaan luokasta sitä juuri tee. Opettaja vain menee näiden muiden viereen istumaan ja ei edes vilkaise linua päin vaikka kävisi viereiseltä kyselemässä pääseekö eteenpäin.

Toisen asteen opinnoissa sinulla on itselläsi paljon enemmän vastuuta kuin peruskoulussa. Se tarkoittaa sitä, että sinun on pyydettävä itse apua opettajalta, jos sitä tarvitset. Kuulostaa siltä, että opettaja on saanut sinusta jotenkin epämotivoituneen tai vastahankaisen kuvan eikä siksi oma-aloitteisesti tarjoa sinulle apuaan. Onko sinulla tämä sama ongelma muidenkin opettajien kanssa vai ainoastaan tämän yhden?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi