Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtio maksaa yrittäjien ja maatalouden eläkkeitä yli 1200 miljoonaa euroa per vuosi

Vierailija
14.02.2024 |

Yrittäjien ja maatalousyrittäjien eläkkeet syövät valtion budjetista ensi vuonna arviolta 1,28 miljardia euroa.

Maanantaina julkaistun valtion ensi vuoden talousarvioesityksen mukaan valtion osuus yrittäjien eläkkeistä kasvaa arviolta jopa 72,5 miljoonalla eurolla.

Yrittäjien eläkemenot paisuvat valtion osuus nousee jo puoleen miljardiin euroon

Ensi vuoden valtion talousarvioesitys povaa karuja näkymiä yrittäjien ja maatalousyrittäjien rahoitukselle. Menot kasvavat yli sadalla miljoonalla eurolla.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0370ccf0-3d28-480f-82d1-bb24ab3f9…

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä viime vuonna yrittäjien eläkkeisiin meni 380 miljoonaa euroa. Kahdessa vuodessa kasvua on kertynyt lähes 33 prosenttia.

Vierailija
2/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa on konkurssissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko valtio kerää yrittäjiltä eläkemaksuja.

Vierailija
4/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pulitan sievoisen summan maatalousyrittäjien eläkekassa Melaan. Olen luullut tuleva eläkkeeni riippuu juurikin tuosta summasta, paljonko olen vuosien aikana maksanut.

Vierailija
5/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjyys on vähentynyt Suomessa niin valtavasti ettei töitä tekevien yrittäjien eläkemaksut enää riitä kattamaan eläkkeelle siirtyneiden eläkemenoja.

Vierailija
6/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialistit ovat yrittäneet saada yrittämisen loppumaan Suomesta jo yli 100 vuotta. Nyt näyttää siltä että ollaan lähellä onnistumista.

Vierailija
7/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukeeko valtio yrittäjien eläkkeitä enemmän kuin muiden kansalaisten?

T. Yrittäjä, joka maksaa eläkemaksunsa yläkanttiin lasketun yrittäjätulon mukaan.

Vierailija
8/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset on Suomen syöpä.

Vierailija
9/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy yrittäjäksi! Saat maksaa eläkemaksusi itse!

Työnantaja ei maksa niitä puolestasi.

Vierailija
10/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjyys on vähentynyt Suomessa niin valtavasti ettei töitä tekevien yrittäjien eläkemaksut enää riitä kattamaan eläkkeelle siirtyneiden eläkemenoja.

Ei vaan siitä, että yrittäjät ovat maksaneet aina minimin.

Vierailija
11/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajako maksaa hyvää hyvyyttään ja tekee tappiota kun joutuu työntekijän elämaksuja maksamaan?

Silloinhan ei kannata työllistää jos kerran tappiota tulee? 

Vierailija
12/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän johtuu ihan maanviljelijöistä ja yrittäjistä itsestään. Ovat maksaneet niin pientä eläkemaksua , että valtion täytyy korvata puuttuva osuus. Ja mikä poru viime vuonna nousekaan, kun Marinin hallitus vaati yrittäjiä maksamaan korkeampia eläkemaksuja.

Vierailija
13/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän monet yrittäjät itkevät, kun saavat niin pienen eläkkeen. Olisi kannattanut maksaa palkan mukaan niinkuin muillakin on. Ovat jättäneet maksamatta tai maksaneet vain minimin.  Js sekään ei riitä kuin osaan minimieläkkeestä vaan valtion pitää korvata budjetistaan loput.

Vierailija
14/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pulitan sievoisen summan maatalousyrittäjien eläkekassa Melaan. Olen luullut tuleva eläkkeeni riippuu juurikin tuosta summasta, paljonko olen vuosien aikana maksanut.

Maatalousyrittäjien eläkettä itse asiassa valtio tulee aika reippaasti. Muiden yrittäjien ei niinkään. Tuki heille tulee enempi asumistuen ja muun kaikille kuuluvan tuen kautta, koska varsinainen eläke on pieni. 

Se on totta, että yrittäjien eläkejärjestelmä pitäisi muuttaa vastaamaan työntekijöiden järjestelmää. Eli sen maksat eläkemaksuja, minkä otat palkkana. Nykyään järjestelmä on sellainen, että se suosii hyvin nuorena yrittäjäksi ryhtyvää. Keski-ikäisen ei enää kannata maksaa eläkettä pakollista enempää, koska eläke ei kerry samalla tavalla. Vanha järjestelmä, joka pitäisi uusia. 

Vierailija
15/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajako maksaa hyvää hyvyyttään ja tekee tappiota kun joutuu työntekijän elämaksuja maksamaan?

Silloinhan ei kannata työllistää jos kerran tappiota tulee? 

Siksi niitä työpaikkoja ei ole 😉

Vierailija
16/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän monet yrittäjät itkevät, kun saavat niin pienen eläkkeen. Olisi kannattanut maksaa palkan mukaan niinkuin muillakin on. Ovat jättäneet maksamatta tai maksaneet vain minimin.  Js sekään ei riitä kuin osaan minimieläkkeestä vaan valtion pitää korvata budjetistaan loput.

Ei ne saa yhtään enempää, kuin kuka tahansa minimieläkkeen ansainnut + sosiaaliturva päälle. Yrittäjä on kuitenkin itsensä ja perheensä elättänyt, mikä on enemmän, kuin moni muu on tehnyt.  

Vierailija
17/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onko se nykyisten yrittäjien vika, että joku on joskus maksanut minimin? 

Vierailija
18/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Yrittäjä, joka maksaa eläkemaksunsa yläkanttiin lasketun yrittäjätulon mukaan.

Yrittäjien eläkkeitä ei rahastoida. Yrittäjiltö kerätyt työeläkemaksut ei riitä maksettuihin eläkkeisiin.

Vierailija
19/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä maksa. Ei kannata. Maksat vain todellisten tulojen mukaan. 

Vierailija
20/22 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onko se nykyisten yrittäjien vika, että joku on joskus maksanut minimin? 

No nyt on turha kitistä kun maksetaan tulojen mukaan kuten muutkin. TässäKIN asiassa yrittäjät ovat loisineet veronmaksajien kukkarolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän