Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SDP jättää välikysymyksen työmarkkinakaaoksesta

Vierailija
14.02.2024 |

Sosiaalidemokraatit kertoo jättävänsä välikysymyksen valloillaan olevan työmarkkinakaaoksen vuoksi.

Hallitus pitää jääräpäisesti kiinni vastakkainasettelua aiheuttavasta työmarkkinalinjastaan ja on tähän mennessä kieltäytynyt kaikista aloitteista tilanteen ratkaisemiseksi. SDP jättää välikysymyksen hallituksen aiheuttamasta työmarkkinakaaoksesta, SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtman sanoo puolueen tiedotteessa.

https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-210236

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua:)))))))))))))))Vassarit ei hallitusta kaada.Demokratia on ja pysyy.

DEmokratian paluuta odotellessa. Hallitus ei millään tavoinedusta demokratiaa, vaan toimii täysin sanelupolitiikalla. Demokratiassa asioista on tapana sopia ja neuvotella.

Huutonaurua. Hallitushan sopii hallituksen sisällä asioista. Ei sen kenenkään muun kanssa tarvitse neuvotella. Sanotko kohta että oppositionkin kanssa pitäisi sopia ja neuvotella? Tekikö Marinin hallitus 4 vuoden aikana mitään näistä? No eipä tehnyt koska se olisi ollut älytöntä.

Vierailija
42/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lets gooo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaaoksen syy on AY-rälssissä, ei missään muualla. Hyvä hallitus!

Kyllä, EK:n AY-rälssissä. Muistakaa nyt aina, että EK on työnantajien ammattiliitto.

Vierailija
44/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä

Vierailija
45/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen puoluetoimisto tiedottaa taas.

Niiden mielestä demokratiaa on se, jos hallitus ensin pääsee valehtelemalla valtaan, ja sanoo sitten ettei me neuvotella.

Vierailija
46/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lopettaisit itse sen jatkuvan riitelysi työpaikalla ja keskittyisit tekemään omat työsi, niin ei tarvitsisi siinä taas valittaa muiden eduista"

Minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia ristiriitatilanteista työpaikalla. Lisäksi olen neuvotellut itse palkkani, ja se on hyvä.

Minulla on kuitenkin ymmärrystä, että kaikilla ei ole mahdollisuus samaan. Tai siis suurimmalla osalla.

Vierailija
47/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarit käsikirjoittavat lakkonäytelmän jo ennen vaaleja kun alkaa näyttämään, että turpaan tulee. SDP ja sen mafiasiipi ay-liike ajavat väkisin lakot päälle lopettamalla neuvottelut hallituksen kanssa. SDP tekee välikyysmyksen kaaoksesta? Aikooko Lindtman kysellä itse itseltään :D

Vierailija
48/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demarit käsikirjoittavat lakkonäytelmän jo ennen vaaleja kun alkaa näyttämään, että turpaan tulee. SDP ja sen mafiasiipi ay-liike ajavat väkisin lakot päälle lopettamalla neuvottelut hallituksen kanssa. SDP tekee välikyysmyksen kaaoksesta? Aikooko Lindtman kysellä itse itseltään :D

Missähän vaiheessa tämä hallitus on suostunut neuvottelemaan kenenkään kanssa?

Vierailija
49/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin neuvotellaan ja sitten hallitus päättää parhaaksi näkemällään tavalla eduskunnan enemmistön tuella. Mikä tässä on epäselvää?

Vierailija
50/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin neuvotellaan ja sitten hallitus päättää parhaaksi näkemällään tavalla eduskunnan enemmistön tuella. Mikä tässä on epäselvää?

Kysyn edelleen: missä vaiheessa hallitus on suostunut neuvottelemaan kenenkään kanssa?

Vierailija
51/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä tyhjäpää tuo Antti onkaan! Aina aukomassa päätään, mutta ei kuitenkaan ole esittää mitään järkeviä tapoja tai laskelmia talouden alamäen estämiseksi. Kunnon sossu, kädet muiden taskussa, mutta itse ei saa aikaiseksi mitään.

Vierailija
52/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn edelleen: missä vaiheessa hallitus on suostunut neuvottelemaan kenenkään kanssa?

Onko sulle jotenkin epäselvää miten lakeja säädetään?  

Vierailija
53/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus tekee päätöksiä tilanteen vaatimalla tavalla. Ei niistä tarvitse neuvotella kansan kanssa. Ihmeellistä touhua tämäkin tyhjänpäiväinen lakkoilu.

Jos joku ei vielä tiedä, niin olisi jo aika tutustua asiaan, että meidän Oy Suomi Ab:lla menee nyt taloudellisesti todella huonosti ja sen vuoksi tehtävä hyvin paljon kaikenlaista - epämiellyttävääkin.

Vierailija
54/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen vuoden päästä pääsevät taas tekemään omia päätöksiään. Nyt pitäis kunnioittaa hallituksen linjaa eikä lietsoa bensaa liekkeihin.

Vierailija
55/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mikä tyhjäpää tuo Antti onkaan! Aina aukomassa päätään, mutta ei kuitenkaan ole esittää mitään järkeviä tapoja tai laskelmia talouden alamäen estämiseksi. Kunnon sossu, kädet muiden taskussa, mutta itse ei saa aikaiseksi mitään.

Antti yrittää astua Sannan stilettikorkoihin ja olla seuraava suuri johtaja. Karisma häneltä tietysti puuttuu, mutta aina voi möykätä kuitenkin tarjoamatta mitään ratkaisuja.

Vierailija
56/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP on taustalla AY:n kanssa suhmuroimassa työmarkkinakaaosta ja nyt muka viattomana tekee välikysymyksen?

SDP alkaa olla menneisyyttä, tunkkainen vanhojen laiskojen äijien kerho.

Vierailija
57/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. Kansa on valinnut edustamaan heidät. Kok ja PS saivat eniten ääniä. SDP(AY) jätettiin jämäsijoille. Pulinat pois .

Vierailija
58/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti yrittää astua Sannan stilettikorkoihin ja olla seuraava suuri johtaja. Karisma häneltä tietysti puuttuu, mutta aina voi möykätä kuitenkin tarjoamatta mitään ratkaisuja.

Karisma häneltä todellakin puuttuu. Ja turhanpäiväinen säkätys ei myöskään anna hänestä kovin fiksua kuvaa. Ei taida olla niitä penaalin terävimpiä kyniä.

Vierailija
59/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysavusta pitää ja täytyy leikata. EU paketteja pitää karsia ja lakkaa rahoittamasta kaikkeni ylimääräistä. Suomen kansa ja talous etusijalle. Niin kauan leikataan omasta kansasta kun rahaa jaetaan ympäri maailmaa.

Ihan sama mikä puolue siellä on päättämässä.

Sama kissanpyörä meno jatkuu. Myös seuraavaksi

vpunaviihervasemmisto joutuu ottamaan velkaa

reippaasti, että voi maksaa aiempia velkoja pois.

Tätä jatkunut 16vuotta ja tulee myös jatkumaan jos

muutoksia ei parempaa tule. Kukaan ei halua

puolueesta riippuen leikata mistään vaan lisätä

menoja. Tässä se ongelma taloudessa on ikuinen

noidankehä, eikä voi leikata ulkomaille menevistä

rahoista vaan oman kansan köyhistä. Jokainen

päättäjä ajattelee vain ja ainoastaan omaa

napaansa, kuten monet rikkaatkit. Myös köyhät...

Joten miten ajattelitte ratkaista tämän ikuisen

pyörän missä ei ole päätepysäkkiä?

Demareilla oli 4vuotta aikaa... Juuri... 

Vierailija
60/124 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen suomalainen maksaa vuosia tästä vasemmiston aiheuttamasta taloudellisesta kaaoksesta minkä poliittinen lakko aiheuttaa. Eikö noita vasureita saa aisoihin?

Kuinka tuo Lindman kehtaa??

Sinä se jaksat haukkua väärää suuntaa. Lakot on seurausta hallituksen yrityksiin heikentää työehtoja. Sun mielestä duunarien pitäisi alistua kuin lampaiden teuraalle mennessä. Orpon hallitus saa vielä yleislakon jos ei osaa neuvotella.

Sotketko tahallasi työlain ja työehtosopimukset. Mitään uudistuksia ei ole pakko hyväksyä työehtosopimuksiin, joten katso mitä se liittosi noista asioista sopii kolmen vuoden päästä, kun sopimukset menevät tauolle. Todennäköisesti ei mitään ja sinä olet tyytyväinen 

Joten hallitukselta ihan turha työehdon heikennys. Lakot ovat aiheelliset, jotta saadaan turha heikennys pois.