Yellowstone - sarja, mitä mieltä olette?
Minusta tuntui hassulta ajatella, että niinkin perinteinen aihe olisi edelleen näin suosittua, mutta nopean googlauksen mukaan:
"Yellowstone resonates with audiences because it tells working-class stories and highlights the struggles and values of everyday people living in rural areas, giving a voice to the often-overlooked demographic".
Oletko katsonut sarjaa?
Mitä olet mieltä?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kun ei ole väritetty.
Ne intiaanit värittävät sarjan wokeporukalle hyväksyttäväksi.
Alku oli ihan viihdyttävä ja jopa uskottava, mutta varsinkin loppupään kaudet menivät epäuskottaviksi väkivallan ja kuolemantapausten vuoksi. Lisäksi juuri kun osa hahmoista kävi mielenkiintoisiksi heidät uloskirjoitettiin tai siirrettiin sivuraiteelle.
Tässä on mainittu hyviä esimerkkejä, esimerkiksi pahoinpitelyt, tapot ja jopa murhat kuitataan melko kevyesti eikä poliisia tunnu kiinnostavan niiden selvittäminen, poislukien silloin kun ne ovat juonen kannalta tarpeen. Samaten päähahmon syöpä ja vatsavaivat, niistä toipuminen oli kyllä lähellä ihmettä.
Kolme ekaa kautta oli ihan ok, loput olisi voinut ehkä jättää tekemättä. Tosin lisää lienee tulossa, ainakin viimeisin kausi jätti tilanteen ihan auki.
Katsoin äsken kolmannen kauden viimeisen jakson (Netflixissä ei ole vielä enempää) ja touhu alkaa mennä oudoksi. Mitä hittoa, kaivatetaan äidin arkku haudasta, jotta tyyppi voi ottaa ruumiin sormesta sormuksen, kun on menossa naimisiin? No, tuleva vaimo on niin kummallinen, että ottaa varmaan sormuksen vastaan kyynelsilmin. Paitsi että kuoliko se toimiston räjähdyksessä Kova koukku heitettiin kauden loppuun, mutta ihan ihme kuvioita monella tapaa. Kevin Costneria katselee kyllä ihan mielikseen 😊
Mä en ainakaan katso viihdettä sen takia, että se olisi mahdollisimman realistista vaan ihan juurikin viihteen vuoksi.
Joo, sarjassa mennään tosi usein överiksi ja hahmot on niin hirveitä, että ne on jo kiehtovia. Kelly Reilly on mun mielestä mieletön Bethinä, kuinka paljon meillä telkkarissa on oikeasti tollasia naishahmoja, jotka ei välitä hittoakaan mitä muut hänestä ajattelee vaan laukoo ja käyttäytyy juuri miten kannattaa ja on hyödyksi.
Näyttää USAssa mihin asti rikkaat ovat valmiita menemään säilyttääkseen rikkautensa.
Rehellinen kuva USAsta.
Ihan OK mutta heppatytöt ei kykene katsomaan kun heppoja kohdellaan niin kaltoin.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää USAssa mihin asti rikkaat ovat valmiita menemään säilyttääkseen rikkautensa.
Rehellinen kuva USAsta.
Tässä oli mun mielestä enemmän kyse siitä, että Dutton ei halunnut luopua maistaan, koska ei halunnut niitä muutettavan. Käsittääkseni se tila teki tappiota ja kattoi kulut juuri ja juuri. Mä ymmärrän tosi hyvin tällaista maansuojelua, oon ihan sitä mieltä, että Suomessakin pitäisi asettaa kunnon haittavero tietyille alueille kaikille niille, jotka ei ole paikallisia, ja jotka käyttää alueita vaan viihdekeskuksena. Saaristomeren alueet on hyvä esimerkki, kaupunkilaiset jolla ei ole mitään kytköksiä alueeseen tulee sinne vähän larppaamaan jotain myrskyluodon Maijaa ja samalla terrorisoivat rannikkoa huviloillaan. Sama koskee Lappia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan OK mutta heppatytöt ei kykene katsomaan kun heppoja kohdellaan niin kaltoin.
Höpö höpö, mä olen heppatyttö ja katselen ihan mielelläni. Joo, rodeo on hieman kyseenalainen laji, mutta se, että hepat pääsee liikkumaan ratsastettaessa tuollaisissa paikoissa on kaukana kaltoinkohtelusta.
Vierailija kirjoitti:
Se on äärioikeiston propagandaa normalisoiva, dogwhistlejä täynnä oleva ohjelma. Suosittu MAGA-porukoissa.
Tässä on malliesimerkki somen kaikukammioiden sekopäisyyteen johtavasta vaikutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä sarja. Vähän liian ameriknalainen ehkä omaan makuun. Kakki ratkotaan isoilla pyssyillä. Draamapuoli ihan hyvin kirjotettua.
Olen katsonut. On ollut ajanvietettö, mutta todella moni roolihahmo aivan järkyttävän idi ootteja varsinkin se Beth ja Rip. Välillä hankala katsoa kun se idioottimainen machoasenne saa veren kiehumaan. Epäilemättä joillekin punaniskajenkeille kaikki on kunnossa noissa tyypeissä. Osalla näyttelijöistä homma menee myös usein ihan ylinäyttelemiseksi varsinkin sillä Bethin näyttelijällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä sarja. Vähän liian ameriknalainen ehkä omaan makuun. Kakki ratkotaan isoilla pyssyillä. Draamapuoli ihan hyvin kirjotettua.
Yellowstonehan on Amerikassa, miten ne voisivat olla ja elää kuin suomalaiset?
Vierailija kirjoitti:
Rehellinen kuva USAsta.
Missä osavaltiossa asut?